Varulv [Snapphanarna] Runda 3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Moralbefäl Sidd den Rättrådige drar på sig smygskorna och börjar snegla mot…
Vem tycker ni jag ska glutta på?
BB7? skriver ju skummaste posterna av alla!
men glutta på mig om känner för det jag har inget att dölja, fick jag bestämma skulle du glutta på Andersson som ju är det oprövade kortet i gänget.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Strålande att uppdraget lyckades!!!

Ser ju riktigt bra ut nu men vi ska inte ta ut något i förskott. De som var med vändan blir förstås ännu mer gröna medans de som inte var mot blir röda. Framförallt de som lobbade för att inte rösta igenom förslaget.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Våra Snoppulvar:
  • Base "Pølse" Nanji
  • Martin "Halvfjerds" 3
  • Octa "Smørrebrød" Gonal
Gissar jag. Kom ihåg var ni läste det först.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vimes går ju inte att lita ett dugg på, röstade själv direkt för förra förslaget medans andra tvekade och inte alls ville se det utfallet
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Va själv tvek på Sidd men det gick ju hem, att denne skulle varit med och lyckats med två uppdrag som dansk är osannolikt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Octa ska ev bytas ut mot Anders "Hvid og rød" Son.

(det kan ju vara så att snoppson här känner sig nödgad att lägga just detta förslag (det är ju det mest rimliga förslaget), och sedan offrar sig för laget genom att sabba - men då byter vi ju honom mot någon vi litar på (DET VILL SÄGA UNDERTECKNAD))
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Vimes går ju inte att lita ett dugg på, röstade själv direkt för förra förslaget medans andra tvekade och inte alls ville se det utfallet
Vilket förslag röstade jag direkt för? Det liggande? I så fall tycker jag att det är ganska tydligt vad mitt resonemang är.

Vad gäller föregående uppdrag tror jag att jag var rätt tydlig med hur jag tänkte också. Eller?

Den här typen av lösa, outvecklade och icke-underbyggda anklagelser om snopperi är klassisk brunsmetning!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har tyvärr fullt upp idag till 22:00 med jobb så kommer knappt hinna skriva och läsa igenom men ska försöka få ur mig ett par inlägg.

Litar inte alls på Andersson nu. Alldeles för många som inte var med förra som röstar JA för att detta ska vara betryggande. Vet ju att jag är god och om de fyra som klarade uppdraget också är det innebär detta att om jag inte räknat helt fel att det bara kan finnas en god till av övriga.

Alltså är antingen Vimes, Andersson eller både dessa snapphanar som vill få igenom detta uppdrag. Vi har visserligen råd att misslyckas en gång nu men litar inte på dessa.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej ser nu att Vimes röstade JA förra vilket är grönande. Många andra gjorde dock det innan vilket gjorde att han knappt hade något val. Är Basse dansk vilket vi alla tror hade det varit oerhört dumt att gröna svensk vilket förutom sen röstning också talar för att Vimes också är dansk men är inte helt säker.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Andersson är kanske good enough men vet inte. I mitt huvud står det mellan att han eller Vimes är goda förutsatt att 4an som klarade uppdraget också är det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Strålande att uppdraget lyckades!!!

Ser ju riktigt bra ut nu men vi ska inte ta ut något i förskott. De som var med vändan blir förstås ännu mer gröna medans de som inte var mot blir röda. Framförallt de som lobbade för att inte rösta igenom förslaget.
De som inte röstade för förra omgångens förslag är förstås de som tokrödas.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
men glutta på mig om känner för det jag har inget att dölja, fick jag bestämma skulle du glutta på Andersson som ju är det oprövade kortet i gänget.
Ok jag synar den mest opålitlige Kronobergaren BB7 alltså om inget värre alternativ kommer upp på banan👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Alla som lyckades är ju taggade på att köra på detta så går något motvilligt med på detta.

Vimes är det så att du på riktigt är grön gör vi ett misstag när vi nu sänder iväg Andersson nu.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
RÖST: JA

Är ju som sagt inte jättestor sannolikhet att detta uppdrag borde gå igenom då det bara bör finnas en god kvar av Vimes, Andersson, Martin och Basse.

Så länge vi inte har blivit lurade.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade ju varit succé om vi gick hem det här med ett så rutinerat ulv/danskt team med Vimes, Martin och Basse
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Ja, jag vet inte heller om vi kan lita på Andersson, men jag känner inte heller att jag litar MER på någon annan. Det är i alla fall grönande att han utan tvek gav mig och Sidd (jag hade valt Impetigo, menmen) specialkorten utan tvekan.

Men jag är definitivt öppen för att skicka någon annan om vi tror mer på det. Basse och Martin som röda är ju lågoddsare, frågan är vem den tredje havsfrun är. Finns potential för gräv här. Är det någon som har ett bättre case än ”jag tycker han är skum”? Mot Andersson, Vimes eller Octo.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Oklart ledarskap: Genesis (p g a redigt spel hittills i omgången)
Smygskor: Sidd (p g a faktiskt verkar grön, hade lika gärna kunnat vara Bio eller Impi)
spontant hade det känts bättre med ledarskap till bb (vi sitter ju bb, jag, Sidd i ordningen). Hur resonerade du?

Smygskorna skulle du förstås gett till mig. Tycker du att Sidd är lika grön som jag alltså?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
RÖST: NEJ

Klart rödande fördelning av förmågor. Lite flashbacks till korpral basse…
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Nu lutar jag ju som jag tidigare skrev åt att Genesis är grön, MEN det var ju lite oklart kring mäsken så om han trodde att han skulle behöva skriva offentligt kan han ju ha valt att inte sabba.

Måste väl erkänna att Sidd rimligtvis blir grönare för varje uppdrag han inte sabbar
 
Top