Varulv [Snapphanarna] Runda 3

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Det är jättesvårt att säga vem eller vilka som är snapphanar i den gängen, jag har tidigare atgumenterat för att Vimes verkar grön och Octo verkar röd. Många verkar ha Martin på rödlista och jag har nog inte fattat hela caset där (varför Martin av vissa verkar ses som nästan lika röd som Basse, att det finns rödande saker på Martin håller jag med om). Andersson skrev jag ju nyss om. Genesis påpekar att Vimes överreagerar när Genesis är där och petar och det håller jag med om. Jag tycker att det är geönande för Vimes att Basse väljer att ”sia” Vimes, tror inte att Basse skulle peka ut sin ulvkompis som sagt, men det kan ju också vara en dubbelbluff från Bassea sida.

Sammanfattningsvis är det fyra spelare där ingen känns som ett riktigt bra alternativ, jag hade nog i nuläget dock hellre sett Vimes än Andersson som nummer fem på uppdraget.
Jag hoppas nomineringen håller och uppdraget genomföras av de nominerade.
Snapphanarna måste nu göra allt för att inte förlora.
Helst vill de att förslaget ska röstas ner så att det rörs om i grytan.
Röstas det ner behöver de inte använda/slösa nåt av Kaos-breven. (Popcorn-gate)
Nya korpraler kan ju byta ut nominerade.

Stör det inte dig alls att Martin stoppar hela spelet med att inte avlägga röst?
Är inte det en indikation på en Snapphane som inte gillar nomineringen?

Varför ser du inte detta och argumenterar i andra riktningen?
Du brukar vara mkt skarpare i analyserna än så.

Jag skulle nästan hellre ta med Basse på picknick än Martin (skojja bara)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Som sagt, jag antog länge att det var det du sysslade med, och ville därför inte kommentera, men Impe påpekade ju att det inte finns någon större poäng med detta, och du spelade rollen så väl att jag började tro att du menade allvar. Jag har lite svårt med taktiker som utgår ifrån att man ljuger som bybo. Det är praxis att låta bli sån’t för det gör det svårare att hitta ulvar. Så jag skulle uppskatta om du lät bli. Hade du inte redan varit med på två uppdrag så hade jag hållit dig för ulv och det hade vi alla förlorat på.
Hade jag inte redan varit med på två lyckade uppdrag hade jag inte skrivit så förstås.
Hade jag inte deltagit så mycket och letat, grävt och prövat hade du suttit ganska själv i tråden.
Jag tvingar ju nästan igång reaktioner från er andra när BB7 panikar över mig.
Och dessa poster är intressanta för mig.

Den som har varit mest cool är Vimes och det gör mig alltid lika paranoid.
Skickligt.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Right jag ska bort resen av kvällen.
Utgår från att Sidd snokar på Andersson så och, ja kanske Vimes är ett bättre kort men:

Röst: Ja
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3 Yes, du har säkert rätt, och jag kan ha spelat fel eller med en annan version av reglerna. Det är inte viktigt
Rätta mig om jag har fel men jag tror den största anledningen till att vi håller varandra som röda är att vi spelar grundspelet the Resistance ganska annorlunda samtidigt som vi båda har spelat det en hel del.

Jag skulle önska att jag kunde avfärda dig som grön eftersom du är grymt aktiv och dessutom har rutin i hur olika scenarier av Resistance kan falla ut men om du är grön så kommer allt att lösa sig automatiskt, vi kör igenom den här omröstningen och nästa runda har vi antingen vunnit om Andersson är grön eller så vinner vi nästa runda om vi kör samma gäng (enda klausulen är ju om en annan röd har nästlat sig in i första trippeln men det känns mindre sannolikt). Är du däremot röd så känner jag att vi kommer förlora för jag tror inte vi kommer igenom en omröstning utan ditt stöd på något sätt, du driver på spelet åt ditt håll väldigt skickligt.
Så det jag försöker är att förstå, vad gör vi om du är röd? Hur ska vi kunna identifiera det och få bort dig från listan om det är fallet.

Jag ser att Sidd undrar varför jag inte röstat och det är en av anledningarna. Jag hade ju givetvis varit tryggare om jag och Andersson/Octa/Vimes/Genesis var de nya i gänget istället för Genesis/Andersson eftersom då skulle jag veta att vi åtminstone med samma uppställning skulle vinna runda 4 MEN det fattar jag att ingen annan än jag skulle vilja.

Kan någon hjälpa mig att finna en logiskhet som grönar Genesis?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Right jag ska bort resen av kvällen.
Utgår från att Sidd snokar på Andersson så och, ja kanske Vimes är ett bättre kort men:

Röst: Ja
Bra där.
Förlåt.
Nu vinner vi det är och alla sjunger ”We shall Overcome”tillsammans.

Eller så måste nån av brevbärarna eller Andersson avslöjja sig.
Då får alla skälla som hundar på varandra och ta nya tag därifrån.

Kul att vara Rese för en kväll👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Rätta mig om jag har fel men jag tror den största anledningen till att vi håller varandra som röda är att vi spelar grundspelet the Resistance ganska annorlunda samtidigt som vi båda har spelat det en hel del.

Jag skulle önska att jag kunde avfärda dig som grön eftersom du är grymt aktiv och dessutom har rutin i hur olika scenarier av Resistance kan falla ut men om du är grön så kommer allt att lösa sig automatiskt, vi kör igenom den här omröstningen och nästa runda har vi antingen vunnit om Andersson är grön eller så vinner vi nästa runda om vi kör samma gäng (enda klausulen är ju om en annan röd har nästlat sig in i första trippeln men det känns mindre sannolikt). Är du däremot röd så känner jag att vi kommer förlora för jag tror inte vi kommer igenom en omröstning utan ditt stöd på något sätt, du driver på spelet åt ditt håll väldigt skickligt.
Så det jag försöker är att förstå, vad gör vi om du är röd? Hur ska vi kunna identifiera det och få bort dig från listan om det är fallet.

Jag ser att Sidd undrar varför jag inte röstat och det är en av anledningarna. Jag hade ju givetvis varit tryggare om jag och Andersson/Octa/Vimes/Genesis var de nya i gänget istället för Genesis/Andersson eftersom då skulle jag veta att vi åtminstone med samma uppställning skulle vinna runda 4 MEN det fattar jag att ingen annan än jag skulle vilja.

Kan någon hjälpa mig att finna en logiskhet som grönar Genesis?
Från min synvinkel där jag vet att jag är grön så kommer jag nu kunna se vem som sabbat uppdraget.
I och med att jag är med och kan kolla av en annan.
Det har jag redovisat i en tidigare post.

Jag förstår att det inte hjälper dig då du även måste ta med mig i beräkningen som oviss.

Men dina funderingar angående Genesis-Vimes är jag helt med på och förstår: därav att jag började lyfta “poppcorn-gate” som handlade om att just de två är lite centrala i att “styra” händelseutvecklingen. Jag fattar inte att ni andra inte ser det intressanta här och att de två inte börjar bolla detta mellan varandra?

En annan grejj jag inte helt vill släppa just nu är om Impe från första början lurat oss med att tillsammans med BB7 leverera 2 raka lyckade uppdrag och sen har räknat med att i kaoset lyckas vända detta med tre raka snappevinster men det är så långsökt så det får vi gräve i om det uppstår.
1/3 chans att en Snapphane startar spelet som Korpral och delar då ut förmågor så här vore inte helt konstigt.
Jag tror Genesis lite fiskar efter sånt här vilket grönar denne.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Rätta mig om jag har fel men jag tror den största anledningen till att vi håller varandra som röda är att vi spelar grundspelet the Resistance ganska annorlunda samtidigt som vi båda har spelat det en hel del.
Tja, vi har ju olika åsikter om första rundan, uppenbarligen. I övrigt vet jag inte riktigt hur vi ”spelar det annorlunda”. Jag håller dig inte lika röd som Basse, men läser dig som klart suspekt sedan ”kappvändargate”. Är på mobilen nu och ska in till stan och käka och ikväll är det Hantverksklubben så har tyvärr inte mycket mer tid att spendera på detta. Vore intressant att göra en rejäl granskning av dig för att se om jag har missbedömt dig och fastnat i tänket, men tyvärr blir det nog först nästa runda, om vi inte vinner ikväll.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Jag fattar inte att ni andra inte ser det intressanta här och att de två inte börjar bolla detta mellan varandra?
Vad är det vi ska bolla? Vimes har kungabrevet som är en liten fördel som eventuellt kan ge snapphanarna en poäng i en speciell situation som vi ska försöka att inte hamna i. Det känns inte superviktigt, om inte den situationen är på väg att inträffa. Jag har ”stjäla korpralskapet”-förmågan, som är kraftfullare. Jag har sagt hur och när jag kommer att använda den och Vimes har kommenterat att han stöder den idén. Vad är det vi ska bolla/duellera om?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
En annan grejj jag inte helt vill släppa just nu är om Impe från första början lurat oss med att tillsammans med BB7 leverera 2 raka lyckade uppdrag och sen har räknat med att i kaoset lyckas vända detta med tre raka snappevinster men det är så långsökt så det får vi gräve i om det uppstår.
Det skulle ju vara enormt episkt om den duon gjorde så! Mitt ulvahjärta ställer sig upp och applåderar! Jag har ändå sjukt svårt att tro att det är så.

Däremot undrar jag lite om team ulv har planerat för att vara två på gröna laget i R4 så som du lägger fram det här? Jag tänker att de kanske utgick från att det skulle bli en R4 och i såfall kunde det ju vara listigt att se till att ha några ur-gröna till R4.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Impetigo är du en god hederlig svensk är det dags att tänka om nu gällande undertecknad. Du har i typ alla spel vi kört hållit mig som röd och tyckt jag varit scum. Likaså denna gång men jag har alltid varit bybo och är det även nu.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade varit väldigt riskabelt av Impetigo och Bio att jobba så då de är kopplade till varandra. Blir den ena påkommen ser väldigt illa ut även för den andra men hade varit modigt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Martin varför väntar du med din röst? Har du en förklaring du vill dela med dig av börjar det bli dags. Annars kan du gott slänga in en röst!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Mitt ulvahjärta ställer sig upp och applåderar!
Det är precis den här typen av kommentarer som får folk att sätta upp dig på sina rödlistor.


Impetigo är du en god hederlig svensk är det dags att tänka om nu gällande undertecknad.
Varför är det dags nu? Du är ju inte nominerad till uppdrag och jag röstar redan nej till det som ligger.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,568
Location
Oktoberlandet
Det är precis den här typen av kommentarer som får folk att sätta upp dig på sina rödlistor.




Varför är det dags nu? Du är ju inte nominerad till uppdrag och jag röstar redan nej till det som ligger.
Vete tusan Impe.
Jag fattar vad Basse menar att det vore rolig vågad ulvastrategi utifall du iscensatt en uträknad plan som sen lyckas.
Inget jag vill ska lyckas och inte heller tror kommer lyckas för att släppa upp till 0-2 och matchboll för byn borde bli svårvänt.
Mer att din reaktion får en att undra?

Vad gäller Octa så håller jag med om att det är substanslöst så där får du gärna gräva djupare.
Octa glider mest med och nån behöver pressa ur mer vettigt från denne som hjälper byn.
Jag hittar dock inte så mycket men hade inte tvekat att rösta på Octa om det skulle vara ett sånt spel.

Impetigo: den här rundan agerar du underligare än mig å det vill inte betyda lite det!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Impetigo har inte sagt att det är dags just nu att du ändrar dig gällande mig, nu får denna rundan ha sin gång men rent generellt hade det varit bra för byn. Som jag skrev om du hade citerat hela inlägget så har du haft fel gällande mig förut så tänkte bara lyfta idén att det inte är helt omöjligt att du gjort samma analys igen.

En metakommentar gällande hur stämningen i gruppen är just nu är att vi känns ganska nöjda. Svenskar är nöjda för att det gått strålande hittills (mig själv inkluderad) Det leder självklart till oron varför vi inte har tre danskar som har panik. Stämmer verkligen allt? Visst Martin är ju inte helt nöjd och Basse krigar på men är det så enkelt?
Tror vi hade tjänat på om det var lite livligare men vi balanserar ju också på en smal tråd och är väldigt nära att vinna. Därför är jag villig att låta saker fortgå för tillfället och hoppas på det bästa. Att lägga ut för mycket gräv om folk nu skulle snarare uppfattas som ulvigt/danskt beteende då allt har gått bra!!

Vill ni ha analyser om alla spelare kan jag jobba på det men är som sagt rädd att det skymmer sikten och att fokus lätt läggs på den som skriver och att det ges otroligt enkla ”den här personen är stressad och jagar folk poäng” till danskar och förvirrade svenskar att hugga på.

Är alltså aningen osäker på hur jag bör balansera mitt spel…
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3

Stämmer det som Sidd säger att det bara är din röst vi väntar på? I så fall: 1) what gives? Och 2) Varr snäll och rösta. Vi blir inte yngre.
Jag har sjuk noja. Dels har allt gått så himla fort att jag inte kännt att jag hängt med så jag har inte velat lägga en tidig röst. Nu ser det ut som att vi går en storseger till mötes men om jag skulle rösta igenom det nu och det misslyckas så antar jag att alla kommer sparka ut Andersson men jag är livrädd att det ska vara Genesis som är snapphane (kanske tillsammans med Andersson) och att han bara kommer få en ”promenadseger” härifrån. Samtidigt känns det som att jag fortsätter brunsmeta honom men det är inte min mening det är bara det troligaste scenariot om vi inte vinner (att Gen lurat oss).

Jag kommer iaf rösta ja. Förhoppningsvis är vi klara och jag kan gå på sportlov utan att ha ångest över det här…

Röst: Ja
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Gillar inte det här. Så länge inte danskarna redan har gett upp så kommer detta gå åt skogen. Alla som röstar för detta kan inte rimligtvis vara på de godas sida.

Hoppas dom har gett upp!!
 
Top