Nekromanti Snälla pojkar får inte kyssa söta flickor

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Någon sorts programförklaring

Thermight said:
Har ju liksom inläggsförfattaren inget annat än anekdotiska bevis, men vill påstå att verkligheten som jag och de flesta jag känner lever i är väl beskriven i inlägget. Tyvärr, mycket tyvärr. Jag har aldrig fått så mycket uppskattning från det motsatta könet som under de perioder av mitt liv då jag anammade ren rovdjurssexualitet*.

Men som sagt, det är bara anekdotiska bevis och ingen verklighet jag kan påstå är sann eller absolut.

* Äntligen fick jag tillfälle att använda det ordet!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Re: Någon sorts programförklaring

Läste en intressant blog på ämnet för nåt år sen...

Ämnet har även diskuterats på andra forum där de lokala kvinnofolket hyfsat unisont hävdat att hemligheten är att visa självförtroende.

Übereil
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Någon sorts programförklaring

Thermight said:
Men herregud vilken sjukt deprimerande och tragisk läsning såhär precis innan läggdags!

Eftersom min erfarenhet säger mig att det är ganska menlöst att diskutera med personer som lever i den här typen av verklighet så kontrar jag, lite orelaterat till ämnet, med denna och går å lägger mig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Någon sorts programförklaring

xyas said:
Eftersom min erfarenhet säger mig att det är ganska menlöst att diskutera med personer som lever i den här typen av verklighet så kontrar jag, lite orelaterat till ämnet, med denna och går å lägger mig.
Medhåll.

Jag tar och kompletterar med den här, som väl känns ungefär lika genomtänkt, mogen och verklighetsbaserad.

Vilket det, deprimerande nog, verkar finnas ganska många som tror att den är.


//Krank, alla tror själva att de är nice guys
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Någon sorts programförklaring

krank said:
//Krank, alla tror själva att de är nice guys
Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.

Låten har jag för övrigt alltid uppfattat som en produkt av ironisk humor (den är även en av mina favoriter).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Någon sorts programförklaring

Vitulv said:
krank said:
//Krank, alla tror själva att de är nice guys
Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.
Min poäng: Rätt jäkla många av de som själva tänker på sig som "nice guys" är i själva verket ganska obehagliga typer.

Det finns en poäng i Ubereils länk, tror jag. Självförtroende och att gilla sig själv snarare än primärt att vara ett as, så att säga.

Jag är likadan själv. Föredrar brudar med lite "go", med lite jävlaranamma, lite självförtroende etc.


Vitulv said:
Låten har jag för övrigt alltid uppfattat som en produkt av ironisk humor (den är även en av mina favoriter).
Jag också. Hade ett helvete att förklara det för min morsa i tonåren dock, när hon ville slänga ut min kristetplatta.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Någon sorts programförklaring

krank said:
Vitulv said:
krank said:
//Krank, alla tror själva att de är nice guys
Inte jag, det är därför kvinnor finner mig oemotståndlig.
Min poäng: Rätt jäkla många av de som själva tänker på sig som "nice guys" är i själva verket ganska obehagliga typer.

Det finns en poäng i Ubereils länk, tror jag. Självförtroende och att gilla sig själv snarare än primärt att vara ett as, så att säga.
Säkerligen, men jag tror också att många (tjejer i det här fallet) misstar svinigt beteende för självförtroende. Eller snarare; uppfattar att det sviniga beteendet är en produkt av gott självförtroende. Detta leder till att killar tror att svineri räcker för att få kvinnor, och deras tes styrks av det jag skrev i meningen innan denna.

Edit: insåg att "brudar" anses som stötande på forumet, och bytte ut ordet mot "kvinnor". Ber om ursäkt för stötande språkbruk och ska försöka undvika det i fortsättningen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Någon sorts programförklaring

Vitulv said:
Edit: insåg att "brudar" anses som stötande på forumet, och bytte ut ordet mot "kvinnor". Ber om ursäkt för stötande språkbruk och ska försöka undvika det i fortsättningen.
Fast... det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det. För säkerhets skull, för att undvika att behöva kassera ett helt ord, kanske du borde ta och slänga iväg ett PM till relevant moderator och be om förtydligande?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Någon sorts programförklaring

Vitulv said:
Säkerligen, men jag tror också att många (tjejer i det här fallet) misstar svinigt beteende för självförtroende. Eller snarare; uppfattar att det sviniga beteendet är en produkt av gott självförtroende. Detta leder till att killar tror att svineri räcker för att få kvinnor
Absolut.

Det enda jag som sagt egentligen ville få fram är att självbilden som "nice guy" kanske inte stämmer så bra alla gånger. Har stött på en hel del killar som ser sig som "nice guys" som kör på som ångvältar i diskussioner, drar massor av ganska grisiga sexistiska skämt, spenderar lite för mycket tid med porren, har grava mobbartendenser... och så vidare.

Kort sagt, jag blir alltid lite misstänksam när nån beskriver sig som en "nice guy".
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Re: Någon sorts programförklaring

krank said:
Fast … det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det.
Precis så.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Re: Någon sorts programförklaring

Dante said:
krank said:
Fast … det var väl inte det ordet i sig som ansågs stötande, utan kontexten. Som jag förstod det.
Precis så.
Jag vill dock minnas att jag i vrållådan fick förklarat för mig att just ordet "brudar" var en nedsättande term, i stil med "nigger".
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Någon sorts programförklaring

Jag vill dock minnas att jag i vrållådan fick förklarat för mig att just ordet "brudar" var en nedsättande term, i stil med "nigger".
Den här diskussionen hör inte hemma här. Sluta älta tillsägelser i trådar där de inte hör hemma, tack:

Regel 9: Respektera våra beslut. Moderatorerna har rätt att dela ut tillsägelser, och tillfälligt eller permanent stänga av användare som bedöms agera i strid med dessa reglers mening; till och med användare som följer deras bokstav. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu. Svara inte på moderationen i tråden där den postades.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Re: Någon sorts programförklaring

Übereil said:
Läste en intressant blog på ämnet för nåt år sen...

Ämnet har även diskuterats på andra forum där de lokala kvinnofolket hyfsat unisont hävdat att hemligheten är att visa självförtroende.

Übereil
Läste det här inlägget imorse och tyckte att bloggposten var grymt bra. Så jävla rätt.

Sen har jag gått och sugit på det under dagen och känt att jag tycker det finns något som inte stämmer i tänkandet.

Problemet blir för mig när jag börjar leta efter "osäkra" killar/ tjejer, "bra" parförhållande och "dåliga" parförhållande och klängiga och inte klängiga personer. Det är svårt att avgöra vem som är vad.

Sen har jag funderat på mig själv i relation till det här och upplever att jag i vissa förhållande varit kaxig och avståndstagande, i vissa varit trygg och ibland varit klängig och osäker.

jag har också svårt för att se vilka de där ideala parförhållandena är- där båda alltid känner sig säkra och trygga och har lagom mycket distans och är kära tills döden skiljer dem åt. De förhållandena finns inte. Eller så finns de... en stund, tills en av parterna plötsligt blir vansinnigt klängig, eller otrogen och drar till Bali på backpacker resa.

Är inte problemet i hela den här typen av diskussioner att man kategoriserar folk och förhållanden?

Man pratar om fenomen som Av eller PÅ (osäker tjej eller inte osäker tjej) när det egentligen handlar om saker som är allmänmänskliga. Vi är alla ensamma. Vi kan också i rätt läge vara självsäkra och trygga, och vi kan alla sparka neråt då och då.

Det blir liksom som om man är eller inte är självsäker. När det kanske handlar mer om sammanhang, om relationen mellan sig själv och den andre och andra omständigheter.

Sen tar ju näst intill alla förhållanden slut- och den gemensamma faktorn är alltid JAG- oavsett vem JAG är. - så man kan ju inte dra så många slutsatser av det.

Sen lite ointreesant svammel:
(Se tog jag mig tid (arbetstid...) att läsa långt in på den där tråden på Flashback som det refererades till. Skitintressant hur få av inläggen som handlar om frågan tråden tar upp- men det är en annan diskussion.

Man hör ju den där typen av diskussion och inlägg hela tiden kring aggressiva elaka killar som får ligga mycket. Funderade lite kring om det kan kopplas lika mycket till att aktivt försöka få ligga eller inte aktivt försöka. Snarare än metod (vara elak/ spela Spelet/ etc.).

De flesta killar och tjejer har ingen aktiv strategi att försöka ligga emd så många som möjligt- snarare går man ut och dansaar/ dricker och bland träffar man någon.

kanske är det snarare fokuset och att vara aktiv och försöka som är viktigare än att välja en metod som handlar om att vara på ett visst sätt. Skulle vara spännande om en kille eller tjej försökte få så många ligg som möjligt med en helt motsatt metod.)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Någon sorts programförklaring

Nässe said:
Man hör ju den där typen av diskussion och inlägg hela tiden kring aggressiva elaka killar som får ligga mycket. Funderade lite kring om det kan kopplas lika mycket till att aktivt försöka få ligga eller inte aktivt försöka. Snarare än metod (vara elak/ spela Spelet/ etc.).

De flesta killar och tjejer har ingen aktiv strategi att försöka ligga emd så många som möjligt- snarare går man ut och dansaar/ dricker och bland träffar man någon.

kanske är det snarare fokuset och att vara aktiv och försöka som är viktigare än att välja en metod som handlar om att vara på ett visst sätt. Skulle vara spännande om en kille eller tjej försökte få så många ligg som möjligt med en helt motsatt metod.)
Har egentligen inget intresse i den hær tråden men det hær kan jag inte låta bli att ge lite positiv uppmærksamhet. Såklart handlar det om det. Den som ger sig fan på att aktiva førsøka få ligga får såklart ligga mer. Och øvning ger færdighet precis som med alla andra saker i livet.

Bad guy ær bara en vældigt væl uppmærksamad taktik, men såklart inte den enda.
 

Thermight

Warrior
Joined
3 Jan 2006
Messages
277
Location
STHLM
Re: Någon sorts programförklaring

Det som Xyas länkar till:

http://www.smbc-comics.com/index.php?db=comics&id=2241#comic

Är kärnan i vad världens kändaste pickup-artists har lär ut.
Jag skriver detta för att dela med mig erfarenheter till mina manliga bröder. För de som inte upplevt det.
(Jag är full nu. För de män som vill se verkligheten i vitögat så uppmanar jag er att söka för er själva)

Jag ser feminism som den mest förtryckande idé som någonsin skapats. Att vara född till man är att vara född i ett krig mot alla andra män. Att vara aggresriv, hänsynslös och trycka ner andra män är den mest sexuellt attraktiva egenskap som finns.
Det som gör att en kvinna vill knulla med en man: är om han visar fascistiska egenskaper, sitter i finkan, kända våldsbrottslingar. Hänsynslöshet & förakt mot svaghet. De 15% av de mest dominanta hanarna har sexuell tillgång till 85% av honorna. Varför? Evolutionen. Survival of the fittest.
Vilka män luras med på feminism? 85% av alla män som tar
hänsyn till vad kvinnor säger. Feminism är ett vapen för de 15% av de fascistiska männen att ytterligare förtrycka de andra männen; För de själva BRYR SIG INTE.

85% av alla män har alltid värderat kvinnors liv högre än sina egna. Kvinnor o barn först. När Titanic sjönk var hälften av livbåtarna tomma. Männen klev inte på. Det såg det som sin plikt att dö som en man för rädda kvinnorna.
Feminism får kvinnor att se män som roten till allt ont, för att de enda män de lagt märke till är de 15% mest dominanta.

Var med om en jävligt cool grej ikväll. Träffade en tjej som va helt insatt. Hon sa EXAKT de saker jag tagit upp nu. Hon beskrev situationen BÄTTRE än mig. Blev mycket imponerad av denna tjej.

Varför tar jag upp det? Jo, jag har också varit en hopplös romantiknerd som blivit totalt hjärtekrossad och slaktad av tjejer som knullat runt med killar som de sagt sig hata.

Och jag bestämde mig för att ändra beteende. Resultatet blev: Jag dominerar totalt. Mina rollspelsnördar till kompisar (som är vilsna i nåt jävla feministtrams) som jag är ute och festar med försöker vara trevliga, artiga, respektfulla mot tjejer och bjuder dem på drinkar o skit, medans tjejerna i sin tur bjuder mig på drinkar och sen går hem till mig för att bli knullade.

Kärlek respekt & omtake gör INTE att kvinnor blir attraherade av män. Det är social status, makt & dominans som räknas. Survival of the fittest.

Porrtidningar är inriktat till män för att kvinnorna ser "fertila" ut. Bröst, Röv, ungdom = fertilitet.
Kändiskidningar är inriktat till kvinnor = Social dominans. status. Toppen av hierarkin. Makt.

Kvinnor "objektiveras" efter utséende.
Män "objektiveras" efter social status & makt.

Detta var en kort sammanfattning på hur mina erfarenheter har ett ut. gonatt.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Någon sorts programförklaring

Handlar ens liv bara om hur ofta man får ligga så kan man köra vilka knep man vill för att uppnå det om man vill.

Men handlar ett liv om mer än så. Människovärde, välfungerande arbetsplatser, goda relationer med sna medmänniskor, livsrelationer där alla parter är lyckliga, frihet att leva sitt liv som man vill, att få sina åsikter respketerade och respektera andra, goda relationer även utanför sängen osv.

Då kan man inte betee sig som om livet bara handlar om att ligga.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Någon sorts programförklaring

Åh, en ny Caligula, vad kul! Forumet behöver lite action precis som svenskar behöver lite skandaler som krydda på Eurovision och hockey :gremwink:

Låt oss starta en ny tråd där män finner sig själva med hjälp av alkohol och självhjälps-böcker om hur man får mer sex!
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Re: Någon sorts programförklaring

Jag är full nu.
Det märks. :gremtongue:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/syrh5XQXJqk"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/syrh5XQXJqk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Därutöver, läs min .sig nedan.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Någon sorts programförklaring

RipperDoc said:
Åh, en ny Caligula, vad kul! Forumet behöver lite action precis som svenskar behöver lite skandaler som krydda på Eurovision och hockey :gremwink:

Låt oss starta en ny tråd där män finner sig själva med hjälp av alkohol och självhjälps-böcker om hur man får mer sex!
Och när det inte går som vi vill, inte fan pratar vi om det eller söker hjälp (sånt är för kvinnfolk). Nej vi går direkt ut till ladan och hänger oss! För så agerar en riktig karl!
:gremtongue:
 
Top