Nekromanti Småpraten inaktiverad

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag inaktiverade småpraten nyss för att folk inte kan HÅLLA SIG I FUCKING SKINNET!

Jag är inte ALLS förtjust i det diskussionsklimat som uppstått sen igår. Jag är inte ALLS förtjust i användare som förklarar för mig att jag bör banna folk som har »fel« åsikt. Jag är inte ALLS förtjust i användare som förolämpar varandra.

Om inte bättring sker stänger jag off topic-forumet och förbjuder ALLA diskussionsämnen som inte rör ROLLSPEL.

Så GET WITH THE FUCKING PROGRAM!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag anser att folk som skriver att dom hatar kvinnor borde bannas. Banna mig från forumet. Här hänger jag inte.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Cassius said:
Jag anser att folk som skriver att dom hatar kvinnor borde bannas. Banna mig från forumet. Här hänger jag inte.
Då anmäler du detta. I ett PM till moderatorerna.

Sedan låter du dem få mer än fem jävla sekunder på sig att hantera frågan.

EDIT: jag vill också ta tillfället i akt att citera från reglerna:

Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.
/Magnus
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Ni fanns ju i tråden. Men hantera det bäst ni vill. Jag reagerade på att hans utspel inte ens nämns i Dantes inlägg men att mitt ifrågasättande av honom som användare gjorde det.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag skrev aldrig att jag hatade kvinnor. Jag skrev att jag ogillade det mesta med kvinnor. Precis som jag ogillar de flesta maträtter med kålrot.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Grisodlar'n said:
Jag skrev aldrig att jag hatade kvinnor. Jag skrev att jag ogillade det mesta med kvinnor. Precis som jag ogillar de flesta maträtter med kålrot.
Jag går nu. Får se ert beslut sen. Fortsätter jag sitta vid datorn är jag bannad oavsett.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Cassius said:
Ni fanns ju i tråden. Men hantera det bäst ni vill. Jag reagerade på att hans utspel inte ens nämns i Dantes inlägg men att mitt ifrågasättande av honom som användare gjorde det.
Med risk att jag upprepar mig.

I så fall, använd PM. Och ge oss mer än fem skunder på att hantera frågan.

/Magnus
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jamen tjena.. Det var därför inte lådan fanns när jag kom hem. Skitrolig stämning det har blivit. Avundas inte er moderatorer.

Jag hoppas att tonen blir bättre, för det är inte roligt att se banningar och varningar varje gång man går in på wrnu.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,472
Location
Stockholm
Cassius said:
Borde ha läst den reglen.
För alla som ännu inte hittat reglerna, och känner att de behöver fräscha upp kunskapen om dem ...

Forumreglerna.

Men egentligen är det fråga om att forumet har en kardinalregel som ledstjärna:

Var inte otrevlig.

Vi kommer att få tillfälle att återvända till reglerna snart, tror jag, men tills dess, var inte otrevliga mot varandra.

/Magnus
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
nä det här går inte längre. Jag klarar mig inte längre utan yrpraten. snälla snälla snälla låt oss få tillbaka den nu.

Jag sitter själv på erebaltors.se chat och skriver förvirrat nu.... fatta allvaret
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Hans E Magnusson said:
nä det här går inte längre. Jag klarar mig inte längre utan yrpraten. snälla snälla snälla låt oss få tillbaka den nu.
Kan vi inte bara använda den här tråden? :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hans E Magnusson said:
nä det här går inte längre. Jag klarar mig inte längre utan yrpraten. snälla snälla snälla låt oss få tillbaka den nu.

Jag sitter själv på erebaltors.se chat och skriver förvirrat nu.... fatta allvaret
Fungerar !Paxen booten i erebaltors lådan? Om så är fallet kommer jag lätt över och snackar lite.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Hans E Magnusson said:
nä det här går inte längre. Jag klarar mig inte längre utan yrpraten. snälla snälla snälla låt oss få tillbaka den nu.

Jag sitter själv på erebaltors.se chat och skriver förvirrat nu.... fatta allvaret
Fungerar !Paxen booten i erebaltors lådan? Om så är fallet kommer jag lätt över och snackar lite.
Paxboten är inte kompatibel på sansade sidor.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,784
Varför inte bara stänga ner OT-forumet då? Det är ju högst sällan det leder till något vettigt. Ämnena perifera till rollspel (film, musik, spel) kan man ju prata om i Kultur-forumet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Det är väl inte OT-diskussioner som är källan till problemet?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jarl said:
Varför inte bara stänga ner OT-forumet då? Det är ju högst sällan det leder till något vettigt. Ämnena perifera till rollspel (film, musik, spel) kan man ju prata om i Kultur-forumet.
Ge genus och politik ett eget forum så att man kan sätta det på ignore?

Utan OT-forumet så finns det ingenstans att ställa historiefrågor och snacka om hur högt varvtal man kan gå utan skärvätska och utan att förstöra verktyget!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Tittar man i off-topic så hittar man å andra sidan trådar som frågar om bra webbhotell, tips på vad man ska tänka på när man köper ny telefon och dylika hjälptrådar (som dock kanske kan brytas ut till ett eget forum vid namn "hjälp mig med något" eller något liknande).

Übereil, det görs annat än diskutera politik i off topic
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Börjar bli trött på att höra hot om att stänga OT-forumet... Ända sedan det öppnades har moderatorer och redaktörer hotat med att stänga det. Gör det nu, eller sluta snacka om att göra det.

Jag kommer dock fortsätta att hävda att folk som inte kan diskutera OT-saker utan att bete sig illa inte borde ha något här att göra över huvudtaget. Det inte är inte möjligheten att diskutera OT-saker som gör folk till idioter, de var idioter redan från början.
 
Top