Nekromanti Smärre miss i Vapenmästaren?

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Kasta vapen [OT]

Det må vara lätt
Tja, om man regelbunden kör på kraggsvärd och binderakkhammare kanske, men 3,2 kg är enligt mig i mastigaste laget för ett enhandsvapen... :gremsmile: men otympligt är det nog, ja, med STYK 20 och mysko taggar som sticker ut överallt.

Skulle vilja se ett sådant anpassat för två händer... eller kanske snarare fyra :gremwink:
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Kasta vapen [OT]

Jag har nu studerat ditt påstående efter att ha hittat mitt ex av MiM, och kommit fram till att Khla-minderns hjalt som minst torde räknas som ettväl tilltaget en-och-en-halvhandsgrepp, och utan större problem borde kunna brukas i två händer av normal storlek (om nu inte sagitauren på bilden har ovanligt små händer, dvs.).

Och med alkemi kan man göra allt, åtminstone med mitt eget system :gremwink: (fast den där unika megametallen kanske är lite svår att rå på; finns det något som ens kommer i närheten av Bryt 35?)
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Kasta vapen [OT]

Jag tycker helt enkelt att mycket av det material som ligger ute på Tokons Tokar och Drunoks Drängar är för oseriöst i förhållande till den spelstil som vi oftst håller oss till

Och sen så visst är ett sagitaursvärd otympligt att kasta, det är därför man bara får iväg det max tio meter om man har 32 i styrka :gremlaugh:

Och alltså ungefär tre meter om man har 10 i styrka... inte för att man kan använda tekniken då men..
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Lamior..

Om personen i fråga är en lamia så är han/hon magisk och lyder inte under gällande naturlagar, att kasta en dolk 106 meter med hjälp av magiska krafter tycker jag inte låter mer underligt än att framkalla eldklot och teleportera sig själv..eller?
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Lamior..

Om personen i fråga är en lamia så är han/hon magisk och lyder inte under gällande naturlagar
Lamian är en högst onaturlig och, om du vill, magisk varelse, ja, men dolken är en högst vanlig dolk och påverkas som allt annat...
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: Lamior..

Dessutom kastas inte dolken iväg på magisk väg, den kastas bar väldigt, väldigt hårt
 
Top