Nekromanti Skådespelare och hjälte vs. skurk roller

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Paxen said:
//Paxen önskar att det var billigare att ladda ner lagligt.
Visste inte ens att det fanns lagliga tjänster i sverige. jag sitter fortfarande och hoppas på att Hulu tar och skärper upp sig och börjar finnas i Sverige också. Eller något liknande.

Liksom, det finns inte att jag börjar komma ihåg när saker går på TV, än mindre inrutar mitt liv efter det. Jag är för van vid att kunna få hem avsnitt dagen efter de gått, plocka in det språk på undertext jag föredrar i ett vettigt textformat (bitmapformat på text suger), och så bara kolla. It Just Works, liksom. Jag skulle definitivt kunna betala 2-300 spänn i månaden för en reklamfri tjänst där jag fick tanka ner tv-serieavsnitt i nåt rimligt format.



Nå; det är säsong 4 som är teh sh1tzorz. Eller ja, de första 5-6 avsnitten även där är ganska mjäk, och dui har helt rätt om tredje säsongen...
Finns ju några halvbra sätt som man kan göra för att se film lagligt över nätet, men inget tillräckligt billigt för det som finns, enligt mig. Hulu är ju någonting som jag också längtar efter, men än så länge så finns ju Voddler. Tyvärr så klarar inte datorn av det, vilket gör det lite bittert.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Liksom, det finns inte att jag börjar komma ihåg när saker går på TV, än mindre inrutar mitt liv efter det. Jag är för van vid att kunna få hem avsnitt dagen efter de gått, plocka in det språk på undertext jag föredrar i ett vettigt textformat (bitmapformat på text suger), och så bara kolla. It Just Works, liksom.
I USA använder företag som HBO ett "on demand system". Funkar ungefär sà att de sensaste veckornas program och avsnitt gàr att se när man vill efter att de sänts första gàngen. Praktiskt om man som jag inte heller gillar att passa tv-tider. Tyvärr tror jag inte att det riktigt finns en marknad för det i Sverige.

Jag tycker att alla tv-bolag borde lägga ut en episod för nerladdning (mot betalning) direkt efter att det sänts. Sà länge totalkostanden för alla avsnitt blir dyrare än DVD-boxen ser jag inte hur det skulle kunna vara ett problem för dem (ok kanske kan bli problem för reklambaserade kanaler). Jag hade lätt betalt nàgra dollar för varje avsnitt av BSG.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,534
Location
Helsingborg
Sorry för OT:t nu i tråden. :gremsmile:

Tyvärr tror jag inte att det riktigt finns en marknad för det i Sverige.
Viasat kör ju en on-demand-tjänst. Deras slogan är att man ska slänga TV-tablån. Själv har jag börjat kolla på TV mycket mer sedan jag fick Media Center Edition till Windows XP. Där finns programmet Media Center som spelar in program på hårddisken. Den hämtar också ned TV-tablån och det geniala är att jag kan sitta två veckor i förväg och säga vilka filmer jag vill se och vilka serier som Media Center alltid ska spela in. Jag tittar numera alltid utan reklam (kan snabbspola förbi det) och när jag känner för det.

När jag slänger igång TV-programmet så kollar jag vilka program som är inspelade och väljer vad jag känner att titta på. De få gånger jag faktiskt kollar på "live-TV" kan jag när jag känner för det pausa om jag måste göra något annat. Fast jag brukar faktiskt låta datorn gå i en halvtimme innan jag börjar kolla på ett program.

/Han som led som fan när hans dator var trasig i två månader då han vant sig att kolla på TV men tyckte att det var tortyr att behöva passa TV-tider - liksom, släppa allting bara för att glo på en burk
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Off Topixx

Näe, det blir ju lite dumt då om man inte är ett dugg intresserad av filmen överhuvudtaget...
Åh, jag var intresserad. Sedan såg jag filmen och den var bara dålig :gremfrown:
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Viasat kör ju en on-demand-tjänst. Deras slogan är att man ska slänga TV-tablån
Där ser man, jag hoppas att sàdana tjänster är framtiden. Att kunna välja vad man vill se närsomhelst. Dessutom om man ändà betalar en mànadsavgift ska man inte behöva se nàgon reklam.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
kefka said:
Där ser man, jag hoppas att sàdana tjänster är framtiden. Att kunna välja vad man vill se närsomhelst. Dessutom om man ändà betalar en mànadsavgift ska man inte behöva se nàgon reklam.
Exakt. Åtminstone kan man väl få välja att betala en något högre månadsavgift och få tillgång till en reklamfri version?


Själv känner jag också att streaming öht är ett steg bakåt i utvecklingen. Streaming är vad TV-bolag hållit på med hela tiden, liksom. Ordentlig skillnad mellan det och att låta användarna ha kontroll över innehållet "på riktigt". Vettigast vore ju nerladdningsbara AVI-filer eller MKV-filer med nån vettig codec; så kan man konvertera och kolla vart man själv vill.

Det bisarra är att det finns folk som tror att streaming 1) är något nytt, 2) är ett steg framåt... =)
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Visserligen är Cage listad som producent i bägge fallen, men vad det gäller Bangkok Dangerous är det orginalregissörerna som gjort remaken också, så de är nog själva huvudansvariga all eventuell bajsifiering, även om det verkar vara nån amerikansk nisse som varit och filat på deras orginalmanus.
Sen är det ganska vanligt att stora skådisar i Hollywood får producentcreds om det inte är en gigantonorm storfilm.

...

Därmed inte sagt att Cage är helt förlåten, det är bara inte 100% hans fel. vad det gäller BD är det väl mer en fråga om att upphovsmännen är totala sellouts.

Och asiater, vilket automatiskt gör dem till cineastiskt och kulturellt underlägsna. Det är allmänt känt. :gremtongue:

/Joel
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Jag blandar in Hitler i diskussionen.

En roll som Nicholas Cage f ö också remakeat...

/Joel - tillbaks på ruta ett
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag hade tänkt börja med några väl avvägda motargument om varför 3:e klotet från solen är en briljant serie som gett bl a lysande skådisar Joseph Gordon Levitt, men jag vill hellre komma till saken fort och diskutera John Lithgow, så i ett utfall av otålighet, intolerans och osaklighet tänker jag bara kalla dig dum i huvet, inte för att det är sant, utan för att jag är lat. :gremwink:

Lithgow har en ganska schysst radda psykotiska skurkroller bakom sig, dock mest i rätt halvtaskiga actionrullar såsom Cliffhanger. Nu var det såpass längesen jag såg Ricochet med Denzel och Lithgow att det sannolikt kan räknas i geologiska tidsperioder men jag minns Lithgow som tokläskig i den. Fast om vi ska hålla oss till trådens ämne som vete fanken om han nånsin spelar hjälte?

/Joel
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Dolphan!

Okej, det är väl ganska sällan Dolph Lundgren dyker upp i diskussioner om bra skådisar, men för att vara en stereotypisk B-actionhjälte är han mest känd för sina skurkroller i lite mer högbudgeterade rullar. Mr T i all ära, men vem är Rockys mest minnesvärda motståndare? Dessutom utgör han den enda minnesvärda ljuspunkten i Johnny Mnemonic, som cyberförstärkt prisjägarpredikant och vem minns egentligen Universal Soldier för den aptråkige träbocken Van Damme?

Och apropå Van Damme, han spelade faktiskt skurk i 80-tals klassikern No Retreat, No surrender (vars premiss är så fånig att jag skäms över att ens överväga att ta den här), något han gör sämre än någon annan roll sen dess, vilket man kanske kan framhålla som något slags bevis på motsatsen till trådstartarens observation?

Eller är det så att bra skådisar blir bättre av skurkroller och dåliga blir sämre av det? Om det låter mig kalla Dolphan för en bra skådis kan jag skriva under på det!

/Joel - Dolph Lundgrens fanboy
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Keanu Reeves är jättebra som hustrumisshandlande skitstövel i The Gift. Annars är han träig och tråkig enligt mig.
 

Murmelbeast

Veteran
Joined
16 Dec 2009
Messages
11
Location
Uppsala
Sorry, men Daniel Plainview (Spelad av Daniel Day-Lewis) i filmen There Will Be Blood spöar alla skurkar och bad guys, till och med Vader :gremshocked:
 
Top