Varulv Showdown at Bad Pelt Gulch - runda 2

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Western 2.jpg

Krutröken skingrade sig. Några bybor höll sig bakom barrikaderna för att ladda om sina revolvrar, men en och annan vågade kika fram för att se vad som hänt.

Byborna hade siktat in sig på Stövelkatten. Hen låg mitt i gatan, med ett stort hål genom brösten.

”Era nötter”, vrålade sheriffen, ”Stövelkatten var ju en av oss!”

Los Varulverados flinade från sina egna barrikader. Detta skulle bli lika lätt som att nacka höns. Och nästa hönset blev Korpa, som ställde sig upp vid fel tillfälle och fick en alldeles egen kula som tack.



Tack så mycket till Stövelkatten (bybo) och Korpa (bybo) för gott spel. Bägge får skriva en heroisk avskedspost i tråden (Dock inga speltekniska detaljer som vilka man misstänker eller anser att byn bör göra).

Deltagare:
Basenanji
Empiricus
Hellzon
Khan
Sidd
Vimes
Xyas

Korpa (nattmördad)
Stövelkatten (utröstad)





Nästa runda slutar torsdag 11 feb, 21.00
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag tror katten var en förädare som försökte signalera till ulvarna för att inte riskera bli nattmördad, men som sen inte visste hur han skulle ta sig vidare när pressen ökade i och med att han sa A men inte B. Lättare då att försöka lågflyga skg ut det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ååååh!

Irriterande med Stöveln, men visst talar mycket för att en bybo med tveksam roll åkt ut.

Sedan: bra spelat @Korpa!

Jaha, nu börjar allt om. Hoppas att vi får något kul från siare försåvitt inte Kopa var siare.

Och om vi har tre ulvar är det här svettig, men mer troligt är nog två ulvar+swingy extraroll.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Tack Korpa och Stövelkatten! Känns som att Katten var någon typ av by-fientlig extraroll, annars hade det antagligen kommit en outning innan slutet.

Korpa mördades antagligen för att vara ett säkert kort, och för att Ulvarna antagligen inte har något emot Vimes och Basse i spel? Hade jag varit ulv hade ju Vimes varit högvilt om han inte vore min kollega och det hade varit värt att chansa trots risk för ett väktande.

Röst: Vimes
Varför dog du inte?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Shit vad jobbigt det här började...
Först en R1 med väldigt lite flufffluff att jobba på och så en bybo som inte riktigt försökte sätta sig i säkerhet när kulorna började flyga...
Sorry Katten men det blir svårt att ändra sin röst om du inte försöker hjälpa till mer för att ta dig ur knipan...

Xyas jag har ju släppt dig som misstänkt (har ju felaktigt läst dig förr och sammanblandade ju dig med Stövelkatten: vilket nu istället grönar dig) men var får du det här med förrädare ifrån?

Basse: varför gick du direkt på Katten?

Vimes: varför gick du också direkt på Katten?

Det blev ju helt fel igen med drevet.
Vad har vi fått reda på då?: väldigt lite förutom att ulvarna hade kalas...

Håller med Empi ang Vimes:

Röst: Vimes
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Ålrajt - jag tror jag ska outa mig.

Jag är siare. Jag såg att Vimes var varulverado. Jag vill ha honom väck ur spel.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Bra siat Khan! Dingel för Vimes då så kan vi passa på att försöka hitta hans kollega/kollegor också!
Även om oddsen väl är rätt höga för att de bara är två om Katten var en fientlig extra
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Kan vi reda ut varför Korpa mördades så kanske vi kan se nåt motiv som leder mot nån ulv.

Varför mördades Korpa?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Verkar se två olika grupperingar (som jobbar ihop) nu:
- Vimes och Basse
- Khan och Empi
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Ålrajt - jag tror jag ska outa mig.

Jag är siare. Jag såg att Vimes var varulverado. Jag vill ha honom väck ur spel.
Oh yeah.

Röst: Vimes

@Hellzon ! Varför väntade du så länge med att rösta?
Ja du. Det tog ett tag att få rätsida på spelet. Jag kunde kanske som Korpa och Khan flaggat för att jag jobbat 8-18 måndag och tisdag (och onsdag-torsdag blir inte stort bättre). Jag hade inte orken eller tiden till nåt mer än spelarkeologi förrän på eftermiddag idag och då tog det ändå till på kvällen att hitta nåt vettigt. Och då blev det en röst på det mest uppenbara alternativet där andra hade gjort det mesta jobbet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hoppsan, då har alltså Khan outat sig som siare OCH siat en ulv? Jackpott!

Det låter bra.

Nu får vi titta lite på Vimes agerande.

Och på Khans.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ett tips är att som siare gå ut med att ha fått et resultat, men sen vänta med att tala om vem det var som var ulv.

Då får man förhoppningsvis veta mer när ulvarna blir nojjiga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Röst: Vimes

Berätta allt. Varför dog inte du? Varför tog du och dina ulvpolare ut Korpa? Vilka är ni? Är ni två eller tre?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
@Sidd

Jag valde Stöveln mest för att vi är bekanta och jag vet att hans dalabakgrund tål litegrann. Bättre än att börja dreva mot någon ny. Och nånstans ska man börja dra.

Sedan tycker jag att han var slingrig i dialogen med Vimes i början av partiet. Och låg aktivitet. Hans claim var ju ytterst besynnerligt (se min post i slutet av R1).

Och nu när jag tänker på det så är det inte dåligt att gå ut en förrädar-bybo så tidigt.

Det ska vi faktiskt vara riktigt nöjda med!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag vidhåller att Vimes är den bästa rösten den här gången, men vem är den andra ulven? Jag är nog tillbaka på Xyas, alltså. Den tidiga inaktiviteten är en grej som jag inte riktigt kan skaka bort, särskilt när så många andra tydligt gick ut och förklarade eventuell senfärdighet / bortavaro.

Jag är inte omöjlig till att jag gjorde partiet en rejäl björntjänst som flyttade mig från Xyas till Stövelkatten förra rundan.

Men men. Steg ett är att Vimes ska väck, i alla fall.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hur vet vi att det är två ulvar?

Det vi vet med ganska hög sannolikhet är att Stövelkatten hade en förrädar/smitttoroll.

Men det kan väl finnas tre ulvar för det?

Och om det är tre ulvar nu så vinner dem om en bybo röstas ut och en nattmördas.

Jag är kanske korkad, men vad talar för att det ska finnas just två?

@Vimes tystnad får mig att tro att han iaf har gett upp. Så min röst ligger bra.

Just nu ligger mina misstankar på Xyas och Empiricus. Xyas inlägg om förrädarrollen kan ju vara ett försök att tipsa Stövelkatten.

Borde vara intressant att kolla när Vimes vill sluta prata extraroll och vad som sagts tidigare.
 
Top