Har alla sett senaste Cursed Scroll? Jag gjorde en tierlist i en annan tråd:
Haha såg det, började skriva, men sen insåg jag att det var trådkapning jag höll på med. Men du hade fördelaktigt flyttat diskussionen hit!
Har faktiskt aldrig spellett "The hideous halls of Mugdulblub", börjar kanske bli tid för det nu! Har frigjort mig från två långa kampanjer så nu är det fri lejd att göra det jag vill (är verkligen ingen lång kampanj person, klarar inte ens av att titta på tv-serier). Hade såklart rankat annorlunda, men det är väl lite det som är själva tjusningen tänker jag. Men har nu även läst mig igenom #5, så nu kör vi:
1. Red Sands (#2) - Det är något särskilt med ökenlandskap med dess mödor, har haft mest kul idéer när jag läst denna. Karavaner, lönnmördare och arenakämpar triggar äventyret för mig!
2. River of Night (#4) - Djungler är just det underliga annanvärldsliga som jag är ute efter, vilket även finns mer bokstavligt inskrivet!
3. City of Masks (#6) - Kan bara vara för att jag är sugen på lite stadshäng i rollspelsformat, men blev ändå imponerad av fraktionerna, känns lätt att bygga på och skapa intriger!
4. Diablerie! (#1) - Verkar vara den som får mest beröm vad jag ser, inte klickat riktigt för mig men skall slänga dungen på mina spelare så får vi se!
5. Midnight Sun (#3) - Hade riktigt roligt att solospela denna, men kanske är lite för vanilj-viking för min smak. Men gillar hintarna till andra verkligheter/världar med Dverg och Alfheim.
6. Dwellers in the Deep (#5) - Testat sånt här innan och en hel kampanj utan solljus och respit är tungt, kanske sticka ner tårna och dra upp dom igen fort som satan?
Måste dock sägas att ju mer jag flyttade runt i listan ju mer arbiträr kändes den, tycker alla håller hög klass och hade gladeligen spellett alla!