Nekromanti Serverunderhåll, lördagen 20/4.

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,127
Hmmmm - senaste inlägg är annorlunda på ett annat sätt, kom jag på! Normalt fick man bara en träff i listan för varje tråd. Nu syns flera inlägg från en enda tråd, vilket tränger ut saker.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
zonk;n318026 said:
Hmmmm - senaste inlägg är annorlunda på ett annat sätt, kom jag på! Normalt fick man bara en träff i listan för varje tråd. Nu syns flera inlägg från en enda tråd, vilket tränger ut saker.
Ah just ja! Ska kolla vilken inställning jag missat.

EDIT: Hittar ingen sådan inställning. Ska kolla med de andra (Dante och Lupus).

/M
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag som är fruktansvärt dålig på sånt här och uteslutande hänger på forumet via mobilen.
Hur får jag ”Senaste inlägg” att hamna längst upp på startsidan och inte längst ner?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Lightshy;n318039 said:
Jag som är fruktansvärt dålig på sånt här och uteslutande hänger på forumet via mobilen.
Hur får jag ”Senaste inlägg” att hamna längst upp på startsidan och inte längst ner?
Ska kolla. Tror inte du styr det själv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
Lightshy;n318039 said:
Jag som är fruktansvärt dålig på sånt här och uteslutande hänger på forumet via mobilen.
Hur får jag ”Senaste inlägg” att hamna längst upp på startsidan och inte längst ner?
Ja, forumet är mer eller mindre omöjligt att navigera från mobilen nu...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Vimes;n318045 said:
Ja, forumet är mer eller mindre omöjligt att navigera från mobilen nu...
Kan man inte bara använda det här som bokmärke, som tidigare?

http://www.rollspel.nu/search?searchJSON={%22view%22:%22topic%22,%22channel%22:[%222%22],%22unread_only%22:1,%22sort%22:{%22lastcontent%22:%22desc%22},%22exclude_type%22:[%22vBForum_PrivateMessage%22]}

Det borde ge en motsvarande "Senaste inlägg". Och så slipper man kanske ha "Senaste inlägg" högst upp på varje jäkla sida; det var ju det som gjorde att forumet i mina ögon i princip var oanvändbart på mobil förut...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
krank;n318047 said:
Och så slipper man kanske ha "Senaste inlägg" högst upp på varje jäkla sida; det var ju det som gjorde att forumet i mina ögon i princip var oanvändbart på mobil förut...
Fast det var ju det Lightshy ville? Eller fattade jag honom fel?

/M
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,389
krank;n318047 said:
Kan man inte bara använda det här som bokmärke, som tidigare?

http://www.rollspel.nu/search?searchJSON={%22view%22:%22topic%22,%22channel%22:[%222%22],%22unread_only%22:1,%22sort%22:{%22lastcontent%22:%22desc%22},%22exclude_type%22:[%22vBForum_PrivateMessage%22]}

Det borde ge en motsvarande "Senaste inlägg". Och så slipper man kanske ha "Senaste inlägg" högst upp på varje jäkla sida; det var ju det som gjorde att forumet i mina ögon i princip var oanvändbart på mobil förut...
Det kanske man kan, men träfflistan är inte riktigt rätt. Jag får bla inte upp den här tråden.

Dessutom verkar min inställningar ändrats till att skicka mejl till mig varje gång någon citerar mig. Mycket praktiskt!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,127
Jag ser heller ingen skillnad på sånt jag läst och inte läst i senaste inlägg, jag hade kunnat svära på att man kunde det tidigare (sånt man inte läst var fetstilt, sånt man läst var inte det)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Magnus Seter;n318048 said:
Fast det var ju det Lightshy ville? Eller fattade jag honom fel?
Ja, alltså, jag ville mest belysa att jag tyckte att det jag uppfattade som Lighsthys problem borde kunna lösas utan att det jag upplevde som mitt problem återkom...

Jag gillar ju att Senaste inlägg ligger nederst, men jag är helt med på att den gärna får vara lättillgänglig när man behöver den. Därför föreslog jag bokmärket som alternativ till att flytta tillbaks den upp.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
krank;n318055 said:
Ja, alltså, jag ville mest belysa att jag tyckte att det jag uppfattade som Lighsthys problem borde kunna lösas utan att det jag upplevde som mitt problem återkom...

Jag gillar ju att Senaste inlägg ligger nederst, men jag är helt med på att den gärna får vara lättillgänglig när man behöver den. Därför föreslog jag bokmärket som alternativ till att flytta tillbaks den upp.
Ah ok. Jag kommer att försöka "återställa" så mycket som möjligt som det var innan. Det har de flesta vant sig vid, och vanans makt är stor.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,596
Location
Rissne
Magnus Seter;n318056 said:
Ah ok. Jag kommer att försöka "återställa" så mycket som möjligt som det var innan. Det har de flesta vant sig vid, och vanans makt är stor.
Jag är helt OK med det, och därtill sannolikt i minoritet...
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,040
Location
Sthlm
Det är ju fantastiskt att sidan ”typ” går att använda på mobil nu! Bra styrt!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Bara jag som får enorma knappar överallt? Fast det kanske ska vara så på mobil?
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Kranks länk är ju ett sätt att använda sig av.
Men eftersom senaste inlägg och senaste diskussion tidigare låg längst upp på startsidan förstår jag inte varför de flyttats ner nu?
I mitt huvud (kanske bara är jag som tycker så här?) är det väl det som är det första man vill se och letar efter när man öppnar eller återställer sidan.
Känns onödigt att behöva skrolla ner sidan varje gång.
Eller?
 
Top