Nekromanti Serverunderhåll, lördagen 20/4.

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Forumet kommer att vara nere en stund under lördagen 20/4 från och med 13:00.

Om allt går bra kommer forumet att vara uppe igen inom ett par timmar. Om det strular kommer det att ta flera timmar.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
zonk;n317823 said:
Migreringsdags??
Denna gång är det uppgradering till senaste versionen av operativsystemet.

Efter det kommer det att uppgraderas till senaste versionen av vB5.

Dessa två saker kan göra att saker som idag fungerar i migreringsskriptet kan sluta fungera. Så på sätt och vis kan det bli ett steg bakåt i det avseendet.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Ajdå! Viktiga säkerhetshål som täpps till, eller?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
zonk;n317826 said:
Ajdå! Viktiga säkerhetshål som täpps till, eller?
Inga kända. Men vi behöver uppgradera operativet för att kunna kunna använda distributionens uppgraderingsverktyg för delkomponenterna.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Forumet är tillbaka!

Det ser lite annorlunda ut än tidigare, men hittils har jag inte märkt något son krånglat.

Snyggt jobbat!
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
wilper;n317997 said:
Det ser lite annorlunda ut än tidigare
Den version av vB5 som vi körde klarade inte av nyare PHP utan att ändra hur den pratade med databasen, vilket blev helknas med teckenuppsättningen och lite annat.

Så istället för att rådda ut det med en gammal vB5, då vi ändå planerade att gå till en nyare vB5, så kunde jag lika gärna rådda ut det med denna version i stället.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Och jag ser att Rollspel.nu-loggan är på rymmen. Så även om det mesta förhoppningsvis funkar hyfsat, så är det lite städjobb kvar. :confused:
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Ujuj! Vi är på gång igen. Kändes konstigt igår utan forum. Men nu verkar det ju rulla på bra! Senaste inlägg ser iofs ganska annorlunda ut.

Tack för jobbet, teknikerna!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,083
Location
Göteborg
"senaste diskussioner" tycks inte ha någon funktion för att gå direkt till olästa inlägg.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Lupus Maximus;n318006 said:
Hm... Mycket möjligt att den inte heller är kompatibel med de nyare underliggande versionerna.
När man får en notification (t.ex. om en citering* eller en like), och vill ta bort det meddelandet i fönstret notifications, står det "Avslå" på knappen. Det känns lite vilseledande, kan jag tycka.

*det här är nytt, men bra!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Bloggarna är oxå borta, men iirc var det aktivitet där senast 2014 eller så
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Avslå heter numera Ta bort. Tror jag. Håll ögonen öppna om det dyker upp fler sådana här.

Måste oxå se över teckenuppsättningen i adminpanelen. Men det lider ja bara jag av
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Nevermind, skulle visst läsa sida 2 också...

Skulle dock vara trevligt om Senaste inlägg grupperades per tråd, så att inte en aktiv tråd tar över helt... om det är möjligt?
 
Top