Nekromanti Senaste på gamla trådar syns inte?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
För mig ser det ut såhär på förstasidan nu:



Så där syns den.

Däremot verkar det helt klart som att versionen av "Senaste inlägg" som visas inne i trådar inte använder samma kriterier för att välja ut vad som ska visas...
 

Attachments

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Krank är inte på startsidan (www.rollspel.nu)

Han är på Startsida > Forum (www.rollspel.nu/forum)

Det riktiga svaret nog istället är att alla dessa widgets med trådlistor är filtrerade på att startdatum ska vara inom en viss tid.

En tråd som är äldre än så dyker då inte upp oavsett hur nyligen senaste inlägget är gjort.

Vad jag pratar om kan du se om du går till ett forum utan egna subforum, alltså ett forum i "botten" av strukturen (ett löv på dataträdet). Där finns i rubrikraden över trådarna till höger en "Filtrera"-dropdownmeny. Där kan du ställa in vyn över forumet ifråga, om du vill se trådar skapade "när som helst" eller bara de skapade "senaste månaden" (det finns fler alternativ).

Mig veterligen finns det ingen inställning du kan göra så att "när som helst" får genomslag globalt, alltså även i widgetarna till höger.

Notera att är du på Startsida > Forum ser widgeten annorlunda ut, precis som i Kranks screenshot. Där vill jag minnas att WRNU skrev sin egen kod, alternativt importerade kod från tidigare version av forumet, men det kommer säkert adminteamet snart att bekräfta eller dementera. :)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag har en stund över, och ska se om jag inte kan få det att funka likadant överallt.

Men jag kan inte lova något.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
Dante;n326169 said:
Jag har en stund över, och ska se om jag inte kan få det att funka likadant överallt.

Men jag kan inte lova något.
Mitt problem tycks åtgärdat nu!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Okej, nu måste jag bara lista ut hur jag gör så att ENBART svaren visas i listan och inte även TRÅDSTARTERNA.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Men nu tycks det spöka för mig. Under "senaste inlägg" kommer det upp inlägg från lite random tidpunkter.

Screenshot nedan tagen för 10 minuter sedan, men inläggen är 10 dagar gamla.

Efter en refresh på första sidan så fungerar det (ibland) bra igen.

 

Attachments

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Nu bör även äldre trådar visas om man skriver i dem. Och Senaste inlägg bör dessutom funka likadant på alla undernivåer av forumet.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Tja, de pedagogiska symbolerna framför inlägget (som tar mig direkt till det äldsta olästa inlägget) saknas fortfarande. Utom under Nya diskussioner. Så rör inte den fliken!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Bolongo;n326195 said:
Tja, de pedagogiska symbolerna framför inlägget (som tar mig direkt till det äldsta olästa inlägget) saknas fortfarande. Utom under Nya diskussioner. Så rör inte den fliken!
De visas tydligen bara om jag väljer att visa "Topics" i stället för enskilda svar. Och då visades en massa annat bös också, plus att rubrikerna blev JÄTTESTORA.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Tant Ragnar;n326187 said:
Men nu tycks det spöka för mig. Under "senaste inlägg" kommer det upp inlägg från lite random tidpunkter.

Screenshot nedan tagen för 10 minuter sedan, men inläggen är 10 dagar gamla.

Efter en refresh på första sidan så fungerar det (ibland) bra igen.

Jag har exat samma problem just nu.
Jag använder min iPhone.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Dante;n326194 said:
Nu bör även äldre trådar visas om man skriver i dem. Och Senaste inlägg bör dessutom funka likadant på alla undernivåer av forumet.
Vad har du gjort! =D

Nu är istället forum-vyn, som jag använt, helt trasig! Förut visade den varje tråd en gång, i den ordning det postats nya inlägg. Nu är visar den bara Teritråden om och om igen!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Rymdhamster;n326206 said:
Vad har du gjort! =D

Nu är istället forum-vyn, som jag använt, helt trasig! Förut visade den varje tråd en gång, i den ordning det postats nya inlägg. Nu är visar den bara Teritråden om och om igen!
Rom byggdes inte på en dag! :) (Fast just i detta nu är det faktiskt lite Nero-varning)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Jag lägger in mitt veto här (har jag inget? Nåja, då lägger jag in lite generellt gnäll, det är jag proffs på).

I "senaste inlägg" vill jag se de senast aktiva trådarna, med en snabblänk till "äldsta olästa inlägg". Kan ju köpa att det då inte är "senaste inlägg" jag vill se, utan "senast aktiva trådar"... men det var ju generellt gnäll som utlovades.
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Ja nu är det knas med senaste inlägg! Nu hamnade helt plötsligt trådstarten högst upp i listan (dramatråden).
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Aha trådstarten hamnar alltid ovanför de senaste inläggen i den tråden. Lite stökigt får jag säga.
 
Top