Nekromanti Är bäst före-datum på trådar kortare nuförtiden?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Jag tycker att det bara går fortare och fortare innan trådar förvisas från Senaste Inlägg och blir bortglömda. Har det tweakats något i de trakterna nyligen?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,972
Location
Ludvika
Jag är rätt säker på att det finns olika saker som kan "döda" trådar på det sättet. Jag tror exempelvis att bryta ut inlägg och grejer kan få antingen den gamla tråden eller den nya att trilla ur hanteringen för senaste inlägg.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
wilper;n324652 said:
Jag tycker att det bara går fortare och fortare innan trådar förvisas från Senaste Inlägg och blir bortglömda. Har det tweakats något i de trakterna nyligen?
Inget vi gjort medvetet.

/Magnus
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Har du noterat att Senaste inlägg på startsidan och Senaste inlägg i underforum/forumtrådar inte är samma?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Nej, det hade jag inte. Nu blev jag nog ännu mer förvirrad. Fast det kanske inte är så farligt. Mitt läsande av forumet är typ

* Klicka på loggan
* Kolla senaste inlägg
* Klicka om något ser spännande ut
* Läs
* Svara eventuellt
* Börja om från början
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Alla dina ? har åkt upp på Senaste inlägg på framsidan vad jag har sett, men inte i Senaste inlägg när man är i en tråd.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Klickar en på loggan kommer en till www.rollspel.nu, och där visas tydligen samma Senaste inlägg som visas i underforum och trådar. Den verkar trasig, och egentligen är det rätt obegripligt att det är någon slags egen modul. Ytterligare en sån där "feature" som vB5 bjuder på. Så här läser jag forumet:

* Gå in på www.rollspel.nu/forum (startsidan för själva forumdelen, eftersom vB5 är en forumplattform som tror att första sidan på en forumplattform ska vara något som nästan men inte riktigt faktiskt är första sidan på en forumplattform).
* Kolla Senaste inlägg efter aktivitet i intressanta trådar sedan mitt senaste besök.
* Gå in i de trådarna och läs och eventuellt svara.
* Rinse and repeat.
 
Top