Nekromanti Senaste på gamla trådar syns inte?

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
ceruleanfive;n326207 said:
Rom byggdes inte på en dag! :) (Fast just i detta nu är det faktiskt lite Nero-varning)
Tänk på att Nero vann samtliga grenar i olympiska spelen ett år, inklusive poesi och arkitektur. Så jag kan inte se den jämförelsen som något annat än en hyllning till admins talanger inom idrott.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Amen NURÅ?

Nu finns »gå till första nya inlägg« och »gå till senaste inlägget« med överallt.

Fast då försvann såklart informationen om i vilket specifikt forum tråden finns …
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Och nu stör jag mig i stället på att trådstartarens namn och profilbild visas – och jag hittar inte var jag kan ta bort det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Dante;n326241 said:
Amen NURÅ?
Nu finns »gå till första nya inlägg« och »gå till senaste inlägget« med överallt.
Puh, tack =) Close call there ;)


Dante;n326245 said:
Och nu stör jag mig i stället på att trådstartarens namn och profilbild visas – och jag hittar inte var jag kan ta bort det.
Jo, om man bara sett trådnamnet och satsen för det hade det varit brilljant. Men även i gamla visningen så såg man väl namn och bild på vem som än postade senaste inlägget istället, så det gör ju ingen superstor skillnad just nu.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Dante;n326241 said:
Amen NURÅ?

Nu finns »gå till första nya inlägg« och »gå till senaste inlägget« med överallt.

Fast då försvann såklart informationen om i vilket specifikt forum tråden finns …
Ja, nu ser högerspalten likadan överallt. D.v.s. likadan som man förut fick gå till http://www.rollspel.nu/forum för att se.
Inte som ännu längre tillbaks, då som Rymdhamster nämner det var den senaste postaren som visades istället för trådstartaren, men jag kan hålla med om att det är hugget som stucket.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Att konfigurera forumet är som att gå ner i en dungeon. Man beväpnar sig, man tar ett djupt andetag och man hoppas man överlever.

Härligt Dante!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
CapnZapp;n326406 said:
Nu har koden ändrats så ovanstående är gammal info.

PS. Jag hade för mig man kunde editera sina inlägg här på WRNU...
Ja det ska man kunna. Funkar för mig i alla fall.

Fast det finns en tidsgärns för det. Jag tror att efter några timmar låses dokumentet för editeringar.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har för mig att man kan redigera inlägg upp till 15 eller 30 minuter efter de är skrivna.
Tanken är att tiden ska räcka till att korrigera stavfel.
Ändrar man dessutom inom någon minut så syns det inte ens att inlägget är redigerat.

Förut kunde man redigera hur gamla inlägg som helst, men vi fick problem när folk började redigera i flera dagar gamla inlägg i levande trådar - vilket ledde till extremt stor förvirring då vissa diskuterade det oredigerade inlägget medan andra diskuterade det redigerade.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Minns nu de "kommentarer"(?) som forumplattformen stödjer, alltså som en liten minitråd för varje inlägg. De var aktiva precis i början.

Menar nu inte ge er hjärtattack, men skulle det gå att aktivera denna funktion enbart för inläggets skapare? (Och, givetvis, moderatorer - som kanske kan finna detta enklare än att behöva editera inlägg och därmed riskera slarva bort delar av det existerande inlägget när de behöver lägga in rödtext)

Då skulle man kunna komplettera och kommentera sina gamla inlägg utan att fördenskull kunna ta bort det man skrev ursprungligen.

Då undviker man de negativa konsekvenserna av att kunna editera etablerade inlägg, samtidigt som man mildrar de negativa konsekvenserna av att inte kunna göra det! :)

Med andra ord, ett sätt låta oss editera inlägg men bara för att lägga till, aldrig dra ifrån.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CapnZapp;n326413 said:
Minns nu de "kommentarer"(?) som forumplattformen stödjer, alltså som en liten minitråd för varje inlägg. De var aktiva precis i början.
De stängdes av när vi bestämde oss för att migrera till vB4.
vB4 stödjer inte kommentarerna och de krånglar bara till migreringen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Senaste inlägg känns ju mer eller mindre oanvändbart nu. :/ Synd, jag tyckte att det funkade bättre än någonsin.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Genesis;n326447 said:
Senaste inlägg känns ju mer eller mindre oanvändbart nu. :/ Synd, jag tyckte att det funkade bättre än någonsin.
Mer intresserad av vem som postat, eller?

Synd att det inte går att prenumerera på forumiter :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Rymdhamster;n326451 said:
Mer intresserad av vem som postat, eller?
Mer intresserad av huruvida någon har skrivit i tråden sedan jag läste den senast.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Genesis;n326453 said:
Mer intresserad av huruvida någon har skrivit i tråden sedan jag läste den senast.
Det gör du väl? Om trådtiteln är fetstilad så finns det inlägg du inte läst. (Eller pratar vi om olika saker?)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Genesis;n326453 said:
Mer intresserad av huruvida någon har skrivit i tråden sedan jag läste den senast.
Som Feuflux säger. Finns det nya, av dig olästa inlägg fetmarkeras tråden.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,752
Location
Göteborg
Feuflux;n326458 said:
Det gör du väl? Om trådtiteln är fetstilad så finns det inlägg du inte läst. (Eller pratar vi om olika saker?)
För det måste jag vara inloggad, vilket jag är kanske 5% av tiden jag spenderar på forumet. Och en hel del som läser forumet är säkert inte ens användare. Och har jag läst inlägg medan jag varit utloggad så tror forumet att de är nya när jag väl loggar in.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Genesis;n326460 said:
För det måste jag vara inloggad, vilket jag är kanske 5% av tiden jag spenderar på forumet. Och en hel del som läser forumet är säkert inte ens användare. Och har jag läst inlägg medan jag varit utloggad så tror forumet att de är nya när jag väl loggar in.
Då är jag med på ditt problem, men då måste du väl haft det problemet sedan forumet grundades? (Men jag har en känsla av att jag missar nåt igen nu, så det är tur att jag inte jobbar som detektiv.)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Feuflux;n326469 said:
Då är jag med på ditt problem, men då måste du väl haft det problemet sedan forumet grundades? (Men jag har en känsla av att jag missar nåt igen nu, så det är tur att jag inte jobbar som detektiv.)
I den gamla vyn som nu är bortplockad såg du ju vem som postade senaste inlägget och de första orden i inlägget. Så då var det ju ganska lätt att se om det var något man inte läst än.
 
Top