CoC Sverige Scenarios/kampanjer från engelska CoC som passar fint att överföras till CoC Sverige?

Låby

Mysterious Stranger
Joined
29 Jan 2022
Messages
1
Location
Stockholm
Jag har spelat både Edge of Darkness och Crimson Letters (från 6th Ed. och 7th Ed. regelböcker, motsvarande), och försatt dem i Uppsala med omnejd. Det har fungerat väldigt bra! Speciellt Crimson Letters som rör sig mycket runt Miskatonic University och dess personal och studenter passade väldigt väl att försätta i Uppsala.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Jag gästspelledde nyligen CoC i en spelgrupp och körde då för ovanlighetens skull ett färdigt äventyr, nämligen "No Man's Land". Eftersom en av karaktärerna i kampanjen hade varit frivillig svensk soldat i WW1 så läste jag på lite. Det var rätt många frivilliga svenskar i WW1 så de fick spela en flashback som soldat-karaktären hade.

De var alla svenska frivilliga istället för de färdiga karaktärerna som följer med. Det funkade jättebra.
 

Oscar Silferstjerna

Punk på farfars vis
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,401
Location
Nirvana
Allt slemmigt kan med fördel förflyttas till Bruzaholm. Bara stavningen gör denna ödsliga småländska håla lämplig. Den som har varit på plats vet vad avgrundsdjup fasa innebär.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PAX
Top