Ungefär som att jag antas veta bättre än chauffören.
Det går att extrapolera absurda dumheter dessutom, med den approachen. Kocken på restauranten ber mig laga min mat för jag vet vad jag gillar. Polisen ber mig utreda mitt eget inbrott för att jag kan min lägenhet. Etc.
Jag trodde man betalade för service i det här landet också. Efter att ha varit utomlands en del de senaste åren måste jag säga att Sverige måste vara ett av de minst serviceinriktade länderna i allmänhet. I USA, Mexiko, Kina och även Tyskland finns en fingertoppskänsla för service.
Jag tror att det är för att jämlikheten har nått så långt i Sverige. "Varför skall jag passa upp på dig bara för att jag får betalt? Är du bättre än mig eller?"
Dock medges gärna att de flesta människor som jobbar med service utomlands har en svårare livssituation i allmänhet, vilket inte heller är optimalt.
Och kan någon förklara för mig varför det bara är i Sverige som flygplatserna ignorerar prioriterat bagage?! Om jag nu har betalat rätt mycket pengar för att åka prioriterat på flyget, varför fungerar då även det prioriterade bagaget perfekt överallt förutom här hemma?
Jag blir så trött...