Re: Angående Konst i rollspel
Nej, jag riktiade det inte till dig. Men ibland känns det helt enkelt som att folk känner sig hotade av mer pretentiösa typer av rollspel såsom friform och samberättande. Då får folk ibland för sig att vi som spelar den typen av rollspel känner oss överlägsna folk som spelar andra typer av rollspel, och därför anklagas vi för att vara elitiska och för att försöka tvinga på andra den typ av rollspel vi själva spelar. Vilket vi inte gör. Men i och med dessa anklagelser känns det som att dom som anklagar oss för att försöka pracka på andra vår spelstil försöker få oss att spela som dom.
De jag och några till retade upp oss på i vad du sa var att du sa (kändes det som i alla fall) att det på något sätt skulle vara fel i att ha konstnärliga och högtravande ambitioner med sitt rollspelande. Vilket i sin tur kändes som en attack mot vår spelstil. Typ. De på ZTV försökte ju inte heller få folk att spela på deras sätt, de sa ju bara att den och den typen av rollspel kan komma att förekomma i framtiden. De hade vissa ambitioner själva och för folk som är beredda att hålla med dem. Men jag tolkade det inte som att han försökte får någon att spela på ett sätt de inte tycker om.
/Jonas