Nekromanti SAMANTHA - kommentarer

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,280
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Bästa kommentaren

Bästa kommentaren tycker jag annars att Martin (Eriksson) hade när han frågar sin sidekick "när förlorade du oskulden" och följer upp med "så sent" [stort smil] "det här är den beryktade blå boxen " (triumferande).


Annars så tycker jag att Lajv är ett nittitalsfenomen.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,357
Location
Göteborg, Lindome
Re: Bästa kommentaren

Bästa kommentaren tycker jag annars att Martin (Eriksson) hade när han frågar sin sidekick "när förlorade du oskulden" och följer upp med "så sent" [stort smil] "det här är den beryktade blå boxen " (triumferande).
Och avslutar med magplasket "81 års upplaga"... De första blå boxarna veks ihop ute i Vagnshärad en sommardag i juni 1982.

Men Magnus tycker jag gjorde en kraftfull insats.

/Mikael
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,280
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Bästa kommentaren

Jo han gjorde intryck (som alltid när han får synas).

Jag gillade också hans utsvävningar om rollspel i framtiden, att den kommer att vara en del av vardagen, ett dolt alltid pågående rollspelande.

Känns som en utveckling av hans tidigare Killer arrangemang.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Bästa kommentaren

"Jag gillade också hans utsvävningar om rollspel i framtiden, att den kommer att vara en del av vardagen, ett dolt alltid pågående rollspelande."

Personligen tyckte jag han snackade en massa blöja, men det är ju bara min ödmjuka åsikt. Jag tyckte det lät som(tack feliath för formuleringen) sådana där töntar som döper om serietidningar/böcker till Graphic Novels för att de inte vill säga att de läser serier.

Jag tyckte det bara lät som ganska meningslösa utsvängningar för att försöka få rollspelande "koolt", och således inte framstå som så nördig, eller något.

Men whateva. Det var bara mitt intryck. Jag trycke de bägge två framstod som ganska... suspekta.

/Mask - "osuspekt" :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ja! Fyfan vad blöja!

Inte ens fyra timmars passande av ettårig bäbis i söndags innehöll samma mängd blöja. FIKONSPRÅK! :gremsuck:

I övrigt var det ett hyfsat schysst inslag. Lajvarna var någorlunda vettiga, Magnus Seter hade klippt sig (iofs var det typ ett halvår sen jag såg honom men ändå) och sa balla saker, programledaren fick dominera rollspelandet lite för mycket (kom igen, bystdrottningen fick slå ett tärningsslag, i snabbspolning typ) och fantasyfilmerna var helt orelaterade typ.

Bra att de nämnde Sverok och höll sig relativt informativa iallafall.

Fogge - i det stora hela nöjd.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,280
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Fikonspråk RULES

Själv vet jag att den ena av dem VILL att rollspel ska vara coolt..
gärna låta som en intelektuell sartomotal, gärna akademiskt kryddat,
kanske lite religösa övertoner och "jag är nästa generations tänkare".


/rätt suspekta typer de där två.

Men de gjorde jobbade för att framstå som det också, i programmet.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Bästa kommentaren

Jag gillade hippiesnubbarna! Jag tycker fan de har rätt i vad de säger, eller det jag mindes i alla fall. Jag brukar också störa mig på graphic novel-grejjen (jag har iofs sett en del verk som skulle kunna klassas som graphic novels och tycker att comics är ett missvisande ord det med), men det upplevde jag inte här.

Många som spelar ägnar sig ju inte heller åt det typiska nördrollspelandet/pojkrumsrollspelandet heller längre, utan åt något som är mer vuxet, filosofiskt och utvecklande (inget ont om dungeonbashing dock, fick jag välja skulle jag bara spelleda Castle Ravenloft om och om igen). Hur töntigt det än må låta när jag formulerar det så här.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Fikonspråk RULES

""Själv vet jag att den ena av dem VILL att rollspel ska vara coolt..
gärna låta som en intelektuell sartomotal, gärna akademiskt kryddat,
kanske lite religösa övertoner och "jag är nästa generations tänkare".


Jo, såntdär är ungefär lika töntigt som när folk drar paraleller mellan Tolstoy och sina modelltåg. "Nä, modelltåg är inte töntigt alls, jag känner mig jättetuff. En modell tittade åt mitt håll en gång, faktiskt. Jag tror min tågbana verkligen hjälpt mig i min intelektuellla strävan."

Lixom... huga!
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,280
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Fikonspråk RULES

Lixom... huga!
Jo, men samtidigt beundransvärt.

Jag kan ibland glatt förundras över dem som spånar in på det mest banala och lyfter fram det tänkvärda bakom. Även när det bara är flosker.
Trots allt är det ju det hela hobbyn bygger på.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Cry fe di youth like likkle rankin super cat

Programledarna som spelade med Magnus var jättesöta för man såg att de verkligen försökte förstå hypen och sätta sig in i spelet.

Den lilla lavj-bebisen var hur söt som helst och borde fått en större del av programmet. Annars var det lite mysigt och softat program generellt.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Bästa kommentaren

"Många som spelar ägnar sig ju inte heller åt det typiska nördrollspelandet/pojkrumsrollspelandet heller längre, utan åt något som är mer vuxet, filosofiskt och utvecklande"

Och serietidningar kan behandla de tyngsta ämnena som finns, men det är fortfarande serietidningar.
Det som stör mig är inte främst vad han sagt, utan det faktum att jag är helt säker på att det är efterkontruktioner. Lixom: Vi vet ju alla att den där killen, med all sannolikhet, inte började spela rollspel "vuxet, filosofiskt och utvecklande", utan som en lek. Allt annat filosofiskt nonsens är ju efterkonstruktioner för att rättfärdiga det faktum att han fortfarande leker en slags cowboys och indianer.

Och att världen är ett rollspel tycker jag är missvisande. På en höjd simulerar rollspel verkliga förhållanden, på samma sätt som serietidningar kan göra det, eller varför inte att leka med dockor. Verkligheten är dock inte detsamma som form av rollspel, serietidningsplot eller dockspel, och att försöka klämma ihop det på det viset visar ju bara att man skäms över vad man egentligen ägnar sin tid åt: Ett sällskapsspel.

/Mask - som dessutom störde sig på det fnoskoga språkbruket i argumentationen
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Grafisk novell?

...då tyckte jag det var läskigare att 'The Portent' kallades för grafisk novell i Fenix, alltså. Den översättningen var verkligen botten.

- Ymir, stör sig
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Fikonspråk RULES

"Jag kan ibland glatt förundras över dem som spånar in på det mest banala och lyfter fram det tänkvärda bakom. Även när det bara är flosker.
Trots allt är det ju det hela hobbyn bygger på."


Floskler? :gremcrazy:
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Instämmer till fullo...

...dessutom är vissa uppenbarligen jävligt efter. Chameleon society-grejer och liknande rollspelsexperiment har ju funnits rätt länge, och om utvecklingen fortsätter kommer nog den där snubbens teori bli sann ganska snart.

Ibland blir jag jävligt less på alla inskränkta nördar som vägrar acceptera att någon vill utveckla deras hobby i en annan riktning än deras egna invanda mönster. Fascister!
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,280
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Re: Bästa kommentaren

Lixom: Vi vet ju alla att den där killen, med all sannolikhet, inte började spela rollspel "vuxet, filosofiskt och utvecklande", utan som en lek.
Faktum är att han nog haft de där tendeserna hela tiden, och språket är sig rätt likt sen början av nitti. (Men han är nog en av undantagen).
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Re: Bästa kommentaren

Alltså, ditt första stycken i det där inlägget är tamejfan ren nonsens. De kallade väl rollspel för rollspel, eller?
Kan man inte få upptäcka nya saker i sin hobby som man inte tänkt på tidigare?
 
Top