Nekromanti Så med tanke på Orlando...

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jepp, behövs inte sägas så mycket mer. Enormt sorgligt att en redan marginaliserad grupp människor är de som blev utsatta för det här vansinnesdådet. För det var vad jag förstått av mina amerikanska vänner riktat mot en gayklubb och dess besökare. :-(
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Minimoni;n184684 said:
För det var vad jag förstått av mina amerikanska vänner riktat mot en gayklubb och dess besökare. :-(
Stämmer. Bara googla Orlando shooting så kommer typ fyrahundra artiklar.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Wyldstorm;n184715 said:
<Sätt en normal rant om religioner & dess skadeverkningar här>
Finns gott om tex. skolskjutningar utan religiösa motiv i USA.
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Mundo;n184736 said:
Finns gott om tex. skolskjutningar utan religiösa motiv i USA.
Självklart. Fanns det organiserade grupper som proklamerade/ursäktade/försvarade dylikt beteende som inte var religiösa, så skulle jag vara emot dom med.
typ som "prepper" klaner i US.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, det är förjävligt. Tyvärr lär väl den här typen av outsourcad terror bara fortsätta att öka.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Sen är det klart att det inte går att diskutera det här utan att också diskutera religion, men med "normala rants om religionens skadverkningar" kommer man nog exakt ingenstans.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vidare är förstås massakern en present till Trump, och om Trump vinner valet är det en present till al-Baghdadi.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vimes;n184757 said:
Vidare är förstås massakern en present till Trump,
Alla attacker av muslimer på Amerikaner kan ses som presenter till Trump.

Däremot skulle jag garva läppen av mig om Trump gick ut och sa: "Det här är en attack mot våra homosexuella, vi måste därför ge denna grupp mer rättigheter. Som rätten att ingå äktenskap och rätten att adoptera barn..."
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Vimes;n184756 said:
Sen är det klart att det inte går att diskutera det här utan att också diskutera religion, men med "normala rants om religionens skadverkningar" kommer man nog exakt ingenstans.
"För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras".. :p
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
anth;n184760 said:
Däremot skulle jag garva läppen av mig om Trump gick ut och sa: "Det här är en attack mot våra homosexuella, vi måste därför ge denna grupp mer rättigheter. Som rätten att ingå äktenskap och rätten att adoptera barn..."
Det gjorde han ju då inte. Istället sa han "told you so! tack för gratulationerna, alla ni som sa att jag hade rätt, Obama är en vekling som låter sånt här hända eller så är han terroristsympatisör, nu måste vi verkligen ta tag i det där muslimförbudet och muren mot Mexiko och bombandet av muslimer."
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
anth;n184760 said:
Alla attacker av muslimer på Amerikaner kan ses som presenter till Trump.

Däremot skulle jag garva läppen av mig om Trump gick ut och sa: "Det här är en attack mot våra homosexuella, vi måste därför ge denna grupp mer rättigheter. Som rätten att ingå äktenskap och rätten att adoptera barn..."
Nå, även om man förstås har visst fog för att tycka att Trump är Satan själv så är väl inte homofobi en jätteframträdande del av hans åsiktspaket, eller har jag missat något?
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Vedervärdigt dåd. Hur kan någon bli såpass provocerad av att två män kysser varann att man sen går hem och förbereder sig för en massaker samt genomför den mot helt oskyldiga människor? F.ö är det ju helt vansinnigt att medelsnitts-Johnson överhuvudtaget kan köpa militära vapen. Otroligt tragisk händelse. ????
 

Wyldstorm

Swordsman
Joined
22 Apr 2003
Messages
786
Location
Skellefteå.
Vimes;n184766 said:
Helt irrelevant är jag rädd.
*suck* Ingen respekt för klassikerna. Får väl avsluta varje kommentar med "För övrigt anser jag att religion borde överges.". -eller nåt.

Heck, allt som används som ursäkt till anfallande våld borde granskas hårdare..
Speciellt i ett land med så defekta vapenlagar.

Just ja..."För övrigt anser jag att religion borde överges".

Edit: Lite småkinkig att han inte körde på temat.. (Bra del av talet innan...)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Vad är syftet med att säga "För övrigt anser jag att religion borde överges", menar du? När Cato avslutade sina anföranden med den berömda meningen om Kartago gjorde han det i ett sammanhang där det faktiskt spelade roll och där hans åsikt i frågan var relevant. I ditt fall handlar det bara om att du tycker något.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Såg precis på en karta som visade den "legala statusen" på homosexualitet i världen. Helvete vad sjukt att det finns länder där folk tycker att det är fräscht att staten ska bestämma vilka känslor och kärlek som ska vara lagligt mellan vuxna människor. Dessutom dödsstraff i flera länder.

Det är absurt att diskussionen kring vapenlagar blossar upp kring detta, åtminstone när det är restriktivare sådana som lyfts. Tillgången på legala vapen lär inte påverka överhuvudtaget för att förhindra den här sortens händelser (aset var inställd på att dö för att få förlusta sig i sitt perverterade ideologisktförankrade mördande, skulle han bry sig om vapenlicens?). Med tanke på de restriktiva lagar vi har i Sverige och hur enkelt det ändå är att få tag i ett illegalt vapen (legala vapen/stulna legala vapen används knappt vid brott). Den här sortens människor lyckas få tag i vapen oavsett. Vad man möjligtvis kan förhindra när man försvårar för "den laglydiga delen av befolkningen" är fylleskjutningar, vredesskjutningar osv.
(De bristande kraven för att få vapenlicens i USA är dock helt fel. I många fall enklare än att ta körkort!)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Inkognito;n184825 said:
Helvete vad sjukt att det finns länder där folk tycker att det är fräscht att staten ska bestämma vilka känslor och kärlek som ska vara lagligt mellan vuxna människor.
Du är medveten om att homosexualitet var olagligt i Sverige fram till 1944, brottet hette "otukt mot naturen".
Och man ska inte tro att det bättre efter 1944, istället betraktades homosexualitet som en mentalsjukdom i Sverige fram till 1978.
Och vi får gå ända fram till 2009 tills samkönade äktenskap blev lagliga i Sverige.

Jag tycker också att det är för jävligt att det finns länder där man kan dödas för homosexualitet, men Sverige är faktiskt inte mycket bättre.
 
Top