Varulv Rymd-Bettan och Mårten: Total Mårtenkallelse - R3

Jag räknar med att jag eller @Brynolf kommer bli mördade i natt, så kanske ska fundera ut någon sorts testamente tills ikväll.

Allra minst vill jag påminna alla om att läsa tillbaka tidigare rundor när ni gräver. Mer än en gång har jag varit något på spåren, som försvunnit när något annat hänt och sen har jag glömt bort att följa upp. Det är lätt hänt att en färgas av diskussionen som råder just nu, men i tidigare rundor var det andra diskussioner och de kan säkert fortfarande vara relevanta.

Röst: @fjodorsenuba

Tycker grävet runt förmågan är det bästa vi har att gå på nu när vi fick ut Sidd på siandet. Andra ulven är sannolikt Mr J eller BM. Basse hade inte förvånat mig heller, han har inte stuckit ut mycket än så länge. Octa, Anthrox och Brynolf hyfsat gröna på bybolikt spel av varierande kvalitet 😄

R1 var bästa sättet att sätta en måltavla på mig att inte göra nått och leka dum. Jag är inte bäst på honungsfällor.

Jag tipsar om följande... kolla vilka som inte ville rösta ut mig i R1.

De borde ju vara ulvarna eftersom de visste att jag inte var ulv.

Jag tipsar också om att ni bör fundera på nästa mål med för jag kommer inte orka sprattla. Jag kommer säga det fula ordet om jag har mest röster när jag kommer hem från jobbet runt 18.

Så börja leta era 2 ulvar nu.

Kom ihåg en bybo ljuger inte.

Kan folk hänvisa mig till de poster som gjort basse sus. Vill gräva mer på han

Det är aldrig specifika poster med Basse, det är bara hans generella aura.
Haha, jag tror ju att mitt spontana, improvisatoriska och högst kreativa spelsättt ska göra er övertygade om min oskuld, men…

”åmmeh så spelar du ju som ulv juh!”

…bevisar nog bara att ja, jag nog har en speciell aura.

Hjälp att analysera Basse för den förvirrade:

När jag är ulv försöker jag framstå som vettig. När jag är bybo bara kör jag!

Jag kommer säga det fula ordet om jag har mest röster när jag kommer hem från jobbet runt 18.
Om du är bybo hoppas jag att det här är ett skämt, så många bybor till kan vi inte förlora på det här jiddret. Och då behöver vi styra om till nya drev för att kunna få signaler, med bara några få timmar kvar på rundan. Jag tolkar det som en ulvploj som du bara försöker skrämmas med.

Nu ska vi spela Blade Runner! Jippi! Jag är fortfarande misstänksam mot Big Mama och Fjodorsenuba. Den senare för sitt märkliga spel R1.

Kör hårt familjen!

Jag tipsar om följande... kolla vilka som inte ville rösta ut mig i R1.

De borde ju vara ulvarna eftersom de visste att jag inte var ulv.
Försöker förstå vad du menar här? Ok, ulvarna vet att du är bybo. Varför skulle de inte vilja rösta ut dig? Skulle de på något sätt veta att du inte gick att rösta ut? Hur skulle de kunna veta det, om de inte tex var dina ulvpolare och du berättat det för dem?

För övrigt ville väl typ ALLA inte rösta ut dig i R1?

Fnular kring Fjodor:

Sömnige Göran finns inte med i Impes texter. Kan vara påhittad. Fjodde kan tex vara Spöket I Burken, men inte vågat outa det. Men iofs, OM man är rädd för att outa att man är en parasit från avsnittet, varför skulle man då hitta på att man är en ANNAN parasit? Sidd försökte åtminstone hitta på en "vanlig Andersson". Nja, själva rollen är nog inte ljug.

Att inte kunna hängas i R1 är en rätt konstig förmåga för en bybo att ha. Svårt att använda till något vettigt. En ulv skulle däremot ha stor nytta av den. Fina fisken för att fejk-claima siare tidigt till exempel. Och ja, "riktiga" förmågor sticket förstås ut lite i ett spel där alla har plojförmågor.

Big Mama
Basse
Så du tror att jag och Basse är på samma lag när det just gjorts en stor grej av att jag av ensam kraft höll på att få honom utröstad?

Vi kan båda var ovetande bybor som pucklar på varandra. Men vi kan inte båda vara ulvar.

Back