Rutland: Trollkarlskungens gladiatorer

Verm hittar Osårbarhetens rustning. Han kan inte längre mördas av andra gladiatorer.

Ulgur hittar en till del av staven Naitsabes.

Torkel slår ihjäl Tumbar Thul när barbaren inte är beredd och inte hinner försvara sig. Tumbar är död innan han träffar marken. Men senare i, arena utmaningen, skriver Torkel ett nummer som någon annan redan har skrivit. Trollkarlskungen höjer en hand och med ett magiskt ord förvandlas all värdshusvärdens hud till brinnande avföring. Han dör fruktansvärt och stinkande.

Trollkarlskungen försöker döda Edva med en annan formel men den studsar på Edvas immunitetsidol och träffar istället Herr Bob. Den unga riddarens öron förvandlas till giftiga ormar som biter honom till döds.

Kato skriver ett nummer som någon annan redan valt. Trollkarlskungen tar fram en magisk flöjt som han spelar som en ormtjusare fast för Katos tarmar. Katos tarmar dansar ut ur honom som ormar från båda ändarna och han dör alldeles för långsamt.

Dag 5:
Fängelsehåla val:

1: Gör inget alls (detta är vad som automatiskt väljs om du inte postar innan tidsgränsen eller inte skriver samtlig information som krävs för ett val).

2: Mörda en annan valfri spelarkaraktär (skriv vem du mördar). Om offret inte valt/väljer att skydda sig själv (val 3) eller någon annan skyddar dem (val 4) kommer de att dö.

3: Skydda dig själv från att bli mördad.

4: Skydda någon annan från att bli mördad (skriv vem du skyddar)

5: Försök hitta ett användbart föremål (1 på 6 chans).

6: Försök hitta en väg att fly (1% chans, om du lyckas kommer Trollkarlskungen avrätta alla andra).

Arena utmaning val:
Arenan är tom, bara Trollkarlskungen är där. Han är uppenbart full och har gråtit. ”Få mig att skratta slavar! Dra skämt *hick* för mig! De som inte får mig att skratta förvandlar jag benen till *hick* syra på”.

(Skriv ett skämt i tråden, om Trollkarlskungen tycker det är roligt överlever du.)

Överlevande gladiatorer:
Vicotnik: Verm, lönnmördare och muterad råttman. - Osårbarhetens rustning.

Cybot: Ulgur, vilddjursmänniska. - 2/6 delar av den magiska staven Naitsabes.

Rymdhamster: Antedemortius, urgammal lich.

NordicMouse: Edva, ½hobbit ½goblin.

Man Mountainman: Fjompur, dvärg med skägg och stor yxa. - Magisk yxa, mörda 2 karaktärer sammtidigt.

Spöken:
obak: Galfjondriel Silfverpiil, töntig alv.

Arrikir: Råttjägarn, Råttfångare och lokalt fyllo.

Sidd: Travalié, fryntlig gycklare.

Vimes: Hjullpinn, bard och skälm.

Hägerstrand: Grums, rumpnisse.

Tant Ragnar: Torkel, värdshusvärd.

Leon: Tumbar Thul, taigabarbar.

Skarpskytten: Herr Bob, riddare till kung Karl den Återvändande.

Sömniga Isaac: Kato, riddare med stora ambitioner.

Arena: Två kannibaler sitter runt lägerelden är, den första säger "Vet du. Jag gillar varken Jonas eller hans familj" varpå den andra svarar "Men, ät potatisen då"

Fängelse: 5!

Arena: Två kannibaler sitter runt lägerelden är, den första säger "Vet du. Jag gillar varken Jonas eller hans familj" varpå den andra svarar "Men, ät potatisen då"

Fängelse: 5!

Trollkarlskungen skrattar! Du överlever.

*Galfjondriel tittar upp på det nya tillskottet av spöken och mummlar, (med perfakt uttal) på alviska: "There goes the neighbourhood..."

*Galfjondriel tittar upp på det nya tillskottet av spöken och mummlar, (med perfakt uttal) på alviska: "There goes the neighbourhood..."
Nu har vi en evighet på oss att lära känna varandra. Jag antar att du inte har bråttom, ditt släkte brukar ju sällan rusa med saker. Så låt oss spendera denna evighet tillsammans här i djupet av fängelsehålan. Angenämt. Kato ställer sig vid Galfjondriels sida. Om Kato ska få lida i efterlivet, tänker han inte lida ensam i evighet. Vad bättre då än att dela lidandet med ett "odödligt" väsen. Så mycket för det odödliga släktet.

Fängelse: 3

Arena:

Min gamle vän, så jag saknar dessa små pratstunder vi brukade ha. Du ville höra ett skämt? Låt mig berätta om vad som hände här om dagen i fängelset.

När Torkel mördade Tumbar tittade Tumbar på honom och sa ´"Jag tycker att vi slutar mörda varandra och försöker mörda trollkarlen istället." Nu är de båda döda.

Nu har vi en evighet på oss att lära känna varandra. Jag antar att du inte har bråttom, ditt släkte brukar ju sällan rusa med saker. Så låt oss spendera⁸ denna evighet tillsammans här i djupet av fängelsehålan. Angenämt. Kato ställer sig vid Galfjondriels sida. Om Kato ska få lida i efterlivet, tänker han inte lida ensam i evighet. Vad bättre då än att dela lidandet med ett "odödligt" väsen. Så mycket för det odödliga släktet.
Ah, du har gjort kardinalsmisstaget som dödliga gör när dom dör. Du antar att du kommer lida i evighet.
Jag har goda och dåliga nyheter.

Jagg har levt i många kroppar ochhar samtalat med vänner som minns flera liv än jag själv. Ingen av oss har någonsin återvänt som något annat än alv.

Han betraktar er en stund, lite uttråkad

Nej. Ni dödliga är kropp. När kroppen dör återstår stoft.
Era spöken dröjer kvar en tid, bundna av minnen och begär, men även de bleknar. Sedan... ingenting.

I korthet; Vi är inte jämmlikar, inte ens i döden.

Gycklaren Travaliés ande bugar djupt inför Trollkarlskungen och förtäljer i hopp om nytt liv:
– Ers Majestät, jag kan få vad som helst att försvinna!
Trollkarlskungen småler.
– Jaså? Visa då.
Travalié pekar dramatiskt på sin egen pengapung.
– Den försvinner varje gång jag besöker värdshusvärden Torkel!
Travalié väntar in Trollkarlskungens fnissande bugar och tillägger:
– Det märkliga är att den alltid återkommer… helt tom!

Verm har tröttnat på att vara här. Verm börjar leta efter en väg ut.

Verm ser lite förskräckt ut när trollkarlskungen beordrar honom att dra ett skämt. Verm skämtar inte. Verm är dödligt allvarlig. Verm drar sig till minne hur han engång dödade en kattman, Verm tyckte det var kul, kanske tycker andra det också.

Fängelsehåla val: 6
Arena val: "Vet ni hur man får en katt att låta som en hund? Du häller fotogen på den och tänder på, Voff!"

Jösses, ni dödliga kan inte ens dra ett bra skämt om så era liv hängde på det, bokstavligen!

Nu är ju ja' dö, men jag kan dra vitsar! Det är därför det låter så skämt här inne...

(Rättjägarn gapskrattar för sig själv)

Tumbar Jak vill också vara med från andevärlden:

"Grymt grymt grymt. Grymt? Grymt!

Hruff hruff hruff-snort-grymt!"

(Kort titt bakom drapperiet. Jag har alltså bett en person som inte är med i spelet eller hänger på det här forumet att bedöma era skämt. Så det är inte jag som dödar er ifall det händer 😂 )
Attans! Jag utgick från att det var du.

Oh well... jag håller tummarna för att deras humor är lika mörk som din.

Vi ska alla dö. Alla! Vilken cirkus!
Bara en sån sak borde göra att vi älskar varandra, men det gör vi inte.

Back