Verm hittar Osårbarhetens rustning. Han kan inte längre mördas av andra gladiatorer.
Ulgur hittar en till del av staven Naitsabes.
Torkel slår ihjäl Tumbar Thul när barbaren inte är beredd och inte hinner försvara sig. Tumbar är död innan han träffar marken. Men senare i, arena utmaningen, skriver Torkel ett nummer som någon annan redan har skrivit. Trollkarlskungen höjer en hand och med ett magiskt ord förvandlas all värdshusvärdens hud till brinnande avföring. Han dör fruktansvärt och stinkande.
Trollkarlskungen försöker döda Edva med en annan formel men den studsar på Edvas immunitetsidol och träffar istället Herr Bob. Den unga riddarens öron förvandlas till giftiga ormar som biter honom till döds.
Kato skriver ett nummer som någon annan redan valt. Trollkarlskungen tar fram en magisk flöjt som han spelar som en ormtjusare fast för Katos tarmar. Katos tarmar dansar ut ur honom som ormar från båda ändarna och han dör alldeles för långsamt.
Dag 5:
Fängelsehåla val:
1: Gör inget alls (detta är vad som automatiskt väljs om du inte postar innan tidsgränsen eller inte skriver samtlig information som krävs för ett val).
2: Mörda en annan valfri spelarkaraktär (skriv vem du mördar). Om offret inte valt/väljer att skydda sig själv (val 3) eller någon annan skyddar dem (val 4) kommer de att dö.
3: Skydda dig själv från att bli mördad.
4: Skydda någon annan från att bli mördad (skriv vem du skyddar)
5: Försök hitta ett användbart föremål (1 på 6 chans).
6: Försök hitta en väg att fly (1% chans, om du lyckas kommer Trollkarlskungen avrätta alla andra).
Arena utmaning val:
Arenan är tom, bara Trollkarlskungen är där. Han är uppenbart full och har gråtit. ”Få mig att skratta slavar! Dra skämt *hick* för mig! De som inte får mig att skratta förvandlar jag benen till *hick* syra på”.
(Skriv ett skämt i tråden, om Trollkarlskungen tycker det är roligt överlever du.)
Överlevande gladiatorer:
Vicotnik: Verm, lönnmördare och muterad råttman. - Osårbarhetens rustning.
Cybot: Ulgur, vilddjursmänniska. - 2/6 delar av den magiska staven Naitsabes.
Rymdhamster: Antedemortius, urgammal lich.
NordicMouse: Edva, ½hobbit ½goblin.
Man Mountainman: Fjompur, dvärg med skägg och stor yxa. - Magisk yxa, mörda 2 karaktärer sammtidigt.
Spöken:
obak: Galfjondriel Silfverpiil, töntig alv.
Arrikir: Råttjägarn, Råttfångare och lokalt fyllo.
Sidd: Travalié, fryntlig gycklare.
Vimes: Hjullpinn, bard och skälm.
Hägerstrand: Grums, rumpnisse.
Tant Ragnar: Torkel, värdshusvärd.
Leon: Tumbar Thul, taigabarbar.
Skarpskytten: Herr Bob, riddare till kung Karl den Återvändande.
Sömniga Isaac: Kato, riddare med stora ambitioner.