Nekromanti [Rotsystem] - Status

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jo, jag ska försöka hålla alla mina glada utrop om arbetet kring Rotsystem till en enda tråd hade jag tänkt. Så de som inte lockas av sånt kan skippa den...

Nå, det här är vad som händer just nu:
- Det har börjat trilla in apsnygga illustrationer.
- Jag har börjat punkta* upp alla kapitel ordentligt. Kvar att punkta: Spelledaren, Mörkrets Hjärta (hemlighetskapitlet). Sedan ska jag börja fylla ut.
- Jag hoppas bli klar med "arbetstext" mestadels under november och början av december. Sedan ska jag ragga korrläsare, som vanligt. Sedan layout i januari-februari nån gång. Sedan tryck hos Publit via ännu så länge halvhemlig samarbetspartner.
- Jag har alldeles nyss gjort den första exempelrollpersonen. Tänkte skapa 3-4 till under kommande veckan.
- Jag har ännu inte fått någon respons (typ) från de potentiella speltestarna, men det räknade jag nog inte riktigt med heller. Jag hoppas få mer innan jul, så att deras kommentarer kan få påverka åtminstone regelkapitlen och det innan tryck. Jag har tillräckligt gott förtroende för min produkt för att tänka att huvuddragen ändå funkar oavsett.



* Jag jobbar alltså som så att jag först skapar kapitlen, sen skriver jag punktlistor för vad som ska vara med i varje kapitel, sedan expanderar jag varje punkt till 1-3 textstycken.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Uppdatering:

Jag har gjort två till exempelrollpersoner; en okönad hacker och en social infiltratör som kan byta ansikte och kroppsform (och kön).

Det här är lite av mina tankar när jag bygger exempelrollpersonerna:
- Det gör ingenting att inte en enda av dem är helt traditionell i sin könsroll. Rentav bra.
- Jag gillar idén att ha en märkbar representation av sådana som annars saknar representation; i det här fallet normbrytare vad gäller könsuttryck och könsidentitet. Jag hoppas bara att jag lyckas göra det på ett fungerande och hyfsat smakfullt sätt.
- I övrigt bygger jag enligt standardmallen; de ska fungera som en grupp och täcka olika kompetensområden(nischer).
- Minst en av exempelrollpersonerna har cybernetik som inte finns i listorna. Det är medvetet, för att visa att listorna inte är eller kan vara kompletta. Kommer man på något coolt som funkar i världen så kör man på det; SL bestämmer eventuell extrakostnad och annat.

Jag ska göra en eller två rollpersoner till. De behöver nån som kan skjuta, och nån som kan biologi och kanske lite annat CSI-grejs också.


Jag har också börjat kolla på möjligheten att göra en crowdfunder, antagligen via Indiegogo. Jag ska maila skatteverket imorgon och undersöka lite grejer. Jag har nyss fått bekräftat att Steven Austin, som gjort de apsnygga svartvita bilderna i illustrationstråden, har tid över i februari och alltså kan göra fler bilder. Därmed har jag minst ett stretch goal färdigt =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Uppdatering:
- Exempelrollpersonerna har tagit längre tid än jag tänkt mig. Fortfarande bara fyra färdiga. Ska jobba mer med dem imorgon tänker jag.
- Har nu en färdig framsieillustration.
- Har fått lite info från illustratörer; sannolikt får jag resterande bilder från Eric Quigley innan månadsslutet, och under början-slutet av december planerar Jenna Fowler att leverera sina.
- Logotypen är i princip klar; ska bara bestämma mig om det är ett problem eller inte att det nuvarande förslaget för tankarna till USB-loggan...
- Under nästa vecka ska jag försöka bygga min indiegogo-kampanj, så att den är redo att publiceras kring den 1-3:e december.
- Under nästa vecka ska jag samtidigt försöka börja skriva mer på spelet; fylla ut mina punktlistor. Sedan blir det väldigt mycket sånt under december. Tur att viktiga och tråkiga delar som rollpersonsskapandet och regelsystemet i princip är färdiga.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
[Rotsystem] - Liten uppdatering 2013-11-25

Som jag skriver här är mina fem exempelrollpersoner nu i huvudsak färdiga. Jag har märkt att jag skrivit mer utförligt om de senaste än om de första, så jag kommer att behöva fylla ut de första lite senare.

Veckans projekt är dock huvudsakligen att dels sätta mig in i IndieGoGo (skapa konto, bygga kampanj) och att bestämma mig för stretch goals till kampanjen. Målet är att "go live" på söndag eller måndag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Idag har jag kollat lite på IndieGoGo. Det ser mycket bra ut än så länge. Jag ska skriva lite mer text i projektets presentation och så ska jag fixa lite presentationsbilder.

Funderar på att spela in en liten film också, med jobbets hyfsade filmkameror. Ska se om jag kan lura nån att filma mig bara. Eller så kör jag med stativ... Eventuellt kanske filmen tillkommer i efterhand.

Nåja. Ser hittills inga hinder för att kunna sjösätta crowdfundern på söndag eller måndag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
krank said:
Funderar på att spela in en liten film också, med jobbets hyfsade filmkameror. Ska se om jag kan lura nån att filma mig bara. Eller så kör jag med stativ... Eventuellt kanske filmen tillkommer i efterhand.
För ett underbart ögonblick föreställde jag mig en film där du springer med en vattenpistol genom en mörk kulvert och bah: "skynda er innan de förvildade mördarkatterna har spårat upp oss, vi måste få ultrateknologin till megakorpen annars gör cyberninjorna köttfärs av oss!"

Sen fattade jag att du skulle sitta och berätta om projektet.

Det blir också bra antar jag...
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Vimes said:
krank said:
Funderar på att spela in en liten film också, med jobbets hyfsade filmkameror. Ska se om jag kan lura nån att filma mig bara. Eller så kör jag med stativ... Eventuellt kanske filmen tillkommer i efterhand.
För ett underbart ögonblick föreställde jag mig en film där du springer med en vattenpistol genom en mörk kulvert och bah: "skynda er innan de förvildade mördarkatterna har spårat upp oss, vi måste få ultrateknologin till megakorpen annars gör cyberninjorna köttfärs av oss!"

Sen fattade jag att du skulle sitta och berätta om projektet.

Det blir också bra antar jag...
Varför inte? Lite lajvutstyrsel, ta lite övergivna byggnader/tunnelbanestationer... spela roll om det blir lite smålökigt, det är ju effektivt som fan!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jarl said:
Varför inte? Lite lajvutstyrsel, ta lite övergivna byggnader/tunnelbanestationer... spela roll om det blir lite smålökigt, det är ju effektivt som fan!
Tyvärr har jag varken tid eller energi till ett sådant projekt, även om det vore awesomecaek.
 
Top