Nekromanti [Rotsystem] - Illustrationstråden

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Okej, en till Rotsystemtråd fick det bli. Jag har just fått in första illustrationen till spelet:



Typ en tusenlapp. Som hittat. Komplett med CC-BY-licens.

Saker jag beställt i övrigt:
- Omslag från George Cotronis
- Lite personporträtt och en och annan kroppsdel från Jenna Fowler. VI har inte riktigt bestämt omfattning där än.
- 12 illustrationer till rollpersonsbakgrunder plus 5 andra illustrationer (bestäms av honom själv) från Tazio Bettin.
- 2 stora och mer omfattande, 2 små från Steven Austin.
- Ytterligare från Eric Quigley: Två svartvita landskap, eller möjligen interiörer, plus två infekterade monstruösa djur.

Sedan kan det nog trilla in något eller några bilder från Ronja också, såklart.

Just nu har jag lovat bort ungefär 2650 dollar, exklusive det som ska till Ronja och Jenna. Eller typ 17 papp.

Så snart jag får nån lite mer levande bild, och Leviathans crowdfunding är klart, ska jag nog fixa en sån jag också...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag har fått tillåtelse från Steven Austin att visa de skisser han skickat mig, så here goes. Kom ihåg att de inte är färdiga bara =)



 

Attachments

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
Möter de hundar inomhus?
För själva idén att gå utomhus eller in i övergivna sektorer och samtidigt vara utan andningsskydd eller för den delen visa bar hud...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Cybot said:
Möter de hundar inomhus?
Inte i normalfallet, men skiten kan ju träffa fläkten. Finns alltid megaföretag som gör experiment, ju. Den här tjejen kommer få spendera ett jävla tag i karantän kan jag säga... =)

Gäller också personen med eldkastare.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
När de är så här i skiss-stadiet får jag riktigt sköna Mutant Chronicles-vibbar, fast utan fåniga axelklaffar =)

This is a good thing.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,350
Location
Helsingborg
krank said:
Cybot said:
Möter de hundar inomhus?
Inte i normalfallet, men skiten kan ju träffa fläkten. Finns alltid megaföretag som gör experiment, ju. Den här tjejen kommer få spendera ett jävla tag i karantän kan jag säga... =)

Gäller också personen med eldkastare.
Föreslå att han också ritar en dekontaminationsscen :gremtongue:


P.S: Är det verkligen en eldkastare och inte bara ett fett maskingevär med överdrivet stor mynningsflamma?
Den har ju ett magasin som kommer ur greppet.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,944
Location
Ludvika
Jag såg också ett maskingevär. Mynningen/utblåset känns lite litet för en eldkastare. Men det kommer kanske ordna till sig allt eftersom bilden blir mer färdig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Cybot said:
Föreslå att han också ritar en dekontaminationsscen :gremtongue:
Får se.

Har iaf mailat honom och föreslagit lite mindre hud och kanske lite andrnings/filtreringspparatur. Den senare behöver folk såklart inte ha på sig (de kan ju ha nån mätutrustning som mäter sporer i luften) dock.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
234
Location
Helsingborg
Galet inspirerande skisser verkligen. Den första bilden är jättebra.
För tankarna direkt till Mutant UA för min del.
Det är så jäkla kul att se sådant här.

Den här Steven Austin, är det någon man kan kontakta för att få skisser gjorda? :gremwink:
Är han ett stort namn inom rollspelskretsar? Han var väldigt duktig.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
pappapiraten said:
Den här Steven Austin, är det någon man kan kontakta för att få skisser gjorda? :gremwink:
Är han ett stort namn inom rollspelskretsar? Han var väldigt duktig.
Jag köper mindre bilder för £50 och större för £100, men prissättning kan ju bero mycket på projekt och så. Han har ju en offentlig sida på http://www.stevenaustinart.com/ .
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
234
Location
Helsingborg
Se där ja. Han har en riktigt skön stil. Påminner en del av vissa illustrationer i Neotech samt i Mutant 20någonting.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Ny illustration from Eric Quigley, denna gång en svartvit interiör:



Observera att det den här gången faktiskt är nån i skyddsdräkt som är i bild =)
 

Attachments

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
pappapiraten said:
Se där ja. Han har en riktigt skön stil. Påminner en del av vissa illustrationer i Neotech samt i Mutant 20någonting.
Eftersom klassisk cyberpunk är vad jag siktar på med det här spelet så tolkar jag det som att jag hittat helt rätt =)

Så länge det inte ser ut som "illustrationerna" i Neotech 2... =)
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
234
Location
Helsingborg
Krank, Neotech 2 har jag ingen erfarenhet av överhuvudtaget.
Jag tycker att de illustrationer som du har sitter som en smäck.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag fick ett förslag på omslagsbild idag, men var inte riktigt nöjd. Bilden var apsnygg, men passade inte den stämning jag tänkt... Så jag skickade den på retur, så att säga.

(Den föreställde typ en upp-och-nervänd kvinna med lite cybergrejs i ansiktet, som låg i ett fågelbo omgiven av grenar och med en död fågel på bröstet. Rätt intressant symbolik, men det funkade som sagt inte riktigt för mig).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Nu är en ny illustration färdig - i två versioner, och jag har lite svårt att välja mellan dem.

Det här är alltså Steven Austins verk:



 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag gillar tvåan, med gråtonat tak och snyggare vatten, bättre.
 
Top