WRNU Rollspelsdraken 2023 – behöver hjälp

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Håkan Ackegård
Nisse Gulliksson
De som öppnade Spel och sånt (inte tv spelsbutiken) eller Tradition butikerna i sthlm
Eller någon som startade något Con
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Bra idé! Det gör jag också. Nominerar mig alltså, inte dig.

Motivering? Tja, jag tycker väl lite bättre om mig själv än om dig helt enkelt… =)
Jag tycker egentligen att varje nominering borde ha en motivering och i det här fallet vill jag nominera Krank (och egentligen hela Urverk Speldesign).
Motiveringen är: Ett mångårigt arbete med att förse rollspelssverige (och numera även rollspelsjapan) med smarta och minimalistiska rollspelsprodukter. Framförallt motiverar jag nomineringen med att det handlar om att brinna för hobbyn utan tanke på ekonomisk vinning eftersom produkterna släpps fria för gratis nedladdning.

Jag vill samtidigt nominera Max Wallinder (och Rollspelskollektivet). På liknande sätt som Krank och Urverk så bjuder man på snygga, smarta och kostnadsfria rollspelsprodukter som är lika välproducerade som vilket köprollspel som helst.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,831
Location
Off grid
Kan inte ”alla” få priset bara?!

Det skulle se snyggt ut i min rollspelshylla också!

:t6b-2: :t6r-5:
//EvilSpook
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Okej då, en nominering som inte är en rollspelsskapare och inte har nämnts i tråden än (så vitt jag kan se):

podden ”vi spelar rollspel”.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Också: scenariobiblioteket! Jag vet inte om sidan fortfarande lever (den verkar ligga nere för mig) eller vem som står/stod bakom, men jag tycker att det är (var?) en fin insats för att sprida en himla massa bra material gratis!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,446
Location
Stockholm
Nu gäller ju priset spelutveckling i Sverige. Antagligen för att man inte ska få pris för att bli mutad av bjudresor till Orienten!

(obs. Skojar)
Jag tar tillfället i akt att påminna om att priset ska delas ut till "en eller flera personer som anses ha gjort utomordentliga insatser för rollspelshobbyns utveckling i Sverige."

Det gäller alltså inte spelutveckling endast. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Nu har ni börjat namedroppa alla rollspelare i landet. :)

Kul men inte så hjälpsamt om jag ska vara ärlig.
Dags att låsa tråden, göra en omröstning med alla hittills inkomna nomineringar (där man kan rösta på flera allternativ) och topp 7 resultat går vidare till jurybedömning?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
För sakens skull nominerar jag Magnus Seter, som trots personligt lidande och uppoffringar fortsätter hålla denna plats öppen så vi kan gräla om vad "trad" och "räls" _egentligen_ betyder.

Sen bör Magnus Seter omedelbart diskvalificeras på grund av jäv ;)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,256
För sakens skull nominerar jag Magnus Seter, som trots personligt lidande och uppoffringar fortsätter hålla denna plats öppen så vi kan gräla om vad "trad" och "räls" _egentligen_ betyder.

Sen bör Magnus Seter omedelbart diskvalificeras på grund av jäv ;)
Jag nominerar hela juryn för Rollspelsdraken, som i över ett decennium har delat ut rollspelssveriges mest exklusiva pris.
 
Top