WRNU Rollspel.nu och moderatorerna är bra

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,878
Location
Marjura
Har för mig att @Dante sagt ngt i stil med att "forumträffarna/pubbarna har också hjälpt till att hålla en god ton. Det är mindre agrresivitet mellan folk som faktiskt träffat varandra på riktigt".... Citerat och tolkat fritt ur minnet, men innebörden var där....
Så skål för forumträffarna också!!
lästa bara pub ovan så nu springer jag mot en sådan, det är ju fredag!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Man kan också tänka sig ‘modereringsbot’. Varje gg man modereras måste man swisha en femtiolapp.
That will teach them…
Får mig att tänka på Something Awful. Det var fritt fram att regga ett nytt konto om man blivit permabannad, men ett konto kostade 10$.

(Tror de har ändrat det nu, och i ärlighetens namn fanns det väl alltid grader av "permabannad".)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Har för mig att @Dante sagt ngt i stil med att "forumträffarna/pubbarna har också hjälpt till att hålla en god ton. Det är mindre agrresivitet mellan folk som faktiskt träffat varandra på riktigt".... Citerat och tolkat fritt ur minnet, men innebörden var där....
Så skål för forumträffarna också!!
Detta är sanning.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
Detta är sanning.
Öh… Men ambitionsnivån bör väl ändå vara mer än bara ”mindre aggressivitet”? Det här är ju ett hobbyforum. Klart att det är bra om man kan umgås irl också, men det brukar ju gå att ha en trevlig samvaro även med folk man inte har träffat alls. Det är i alla fall min erfarenhet i livet i stort.
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Öh… Men ambitionsnivån bör väl ändå vara mer än bara ”mindre aggressivitet”? Det här är ju ett hobbyforum. Klart att det är bra om man kan umgås irl också, men det brukar ju gå att ha en trevlig samvaro även med folk man inte har träffat alls. Det är i alla fall min erfarenhet i livet i stort.
Vad är det du vänder dig mot?

Folk som har träffats i verkliga livet är mindre benägna att bråka på internet.

Detta är mitt påstående.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Har för mig att @Dante sagt ngt i stil med att "forumträffarna/pubbarna har också hjälpt till att hålla en god ton. Det är mindre agrresivitet mellan folk som faktiskt träffat varandra på riktigt".... Citerat och tolkat fritt ur minnet, men innebörden var där....
Så skål för forumträffarna också!!
Även Vrållådan har den effekten. Naturligvis är fysiska träffar ännu bättre men det är lite mer informellt och eventuella missförstånd kan redas ut i realtid.
 
Top