WRNU Rollspel.nu och moderatorerna är bra

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Internet har blivit en alldeles förfärligt dålig grej, och jag ondgör mig ofta över att de bra åren (ungefär 1995-2007, sammanfaller för övrigt med Blizzards storhetstid) sedan länge är förbi. När jag grämer mig som mest brukar jag försöka tänka på att rollspel.nu ju trots allt fortfarande finns.

Rollspel.nu är ett litet spår av det som var bra med internet - men inte som en dammig relik på ett museum, utan som ett aktivt och livskraftigt exempel på att det fortfarande går att göra bra saker på nätet. Moderatorerna är som ett gäng viltvårdare som inte bara lyckats hålla liv i en hotad art, utan till och med fått den att börja växa till igen.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Hurra för moderatorerna, teknikerna alla ni som gör att WRNU finns och gör det möjligt för oss andra att prata spel och lite nördkultur i denna fantastiska inte-så-lilla oas. Har själv inte erfarenhet av att moderera ett forum, men kan tänka mig vilket hästjobb det kan vara. Verkligen uppskattat!
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
En fråga, hur finansieras Rollspel.nu? (Seriöst menat, inget "skämt" om rysslandskopplingar etc - jag älskar forumet och hjälpsamheten som finns här, och uppskattar tiden/slitet från tekniker/moderatorer/forumiter m fl).
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
En fråga, hur finansieras Rollspel.nu? (Seriöst menat, inget "skämt" om rysslandskopplingar etc - jag älskar forumet och hjälpsamheten som finns här, och uppskattar tiden/slitet fråntekniker/moderatorer/forumiter).
@Magnus Seter har tidigare berättat att han betalar ur egen ficka (om jag inte minns helt fel, rätta mig i så fall). Det är därför som jag tidigare föreslagit patreon
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,146
Location
Lund
En fråga, hur finansieras Rollspel.nu? (Seriöst menat, inget "skämt" om rysslandskopplingar etc - jag älskar forumet och hjälpsamheten som finns här, och uppskattar tiden/slitet fråntekniker/moderatorer/forumiter).
Tidigare så kunde man vara medlem eller något åt det hållet där man betalade en mindre summa per år. Kommer inte riktigt ihåg och jag tror man lade ner det.

Så min gissning är det personliga investeringar från ffa @Magnus Seter och kanske om man får någon sorts donationer.

Hatten av för alla som kämpar på här! Även att jag var i hetluften här nyligen så har jag en stor respekt för jobbet som krävs för att driva detta åt oss alla. All kärlek! 🙌 💕

Cog.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Ok, kan man donera till driften på något sätt (och till rehab av eldsjälarna bakom)? Älskar att kunna ta del av kunskapen som finns här; bolla idéer, få tips och nyheter om spel, slänga ut en fråga om något obskyrt och faktiskt FÅ svar, själv kunna hjälpa till med detsamma osv.
 
Last edited:

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Ok, kan man donera till driften på något sätt (och till rehab av eldsjälarna bakom)? Älskar att kunna ta del av kunskapen som finns här; bolla idéer, få tips och nyheter om spel, slänga ut en fråga om något obskyrt och faktiskt FÅ svar, själv kunna hjälpa till med detsamma osv.
Instämmer, skulle vara fint att få kasta lite pengar på något som ändå gett en mycket nöje och kunskap. Så länge Magnus är cool med det förstås, vet att folk blir lite oroliga när man lägger omärkt kuvert med blandade sedlar i någons brevlåda.
 
Joined
28 Nov 2006
Messages
2,417
Location
Nirvana
@Magnus Seter, som jag tror att alla inser nu, så har du fått ta en helt orimlig personlig kostnad för att hålla igång det här forumet. Jag visste inte det och hoppas att det inte har tärt på din privatekonomi alltför mycket. Rimligen bör hela kostnaden i fortsättningen betalas av oss användare. Jag hoppas också att du bjuds på all forumöl inkl tilltugg under flera år framåt.

Gör inte mer än du orkar. Din hälsa är förstås viktigare än en massa fix och olika önskemål som vi användare kan tänkas ha.
 
Last edited:

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Uppskattar jobbet alla inblandade gör med detta fantastiska forum. På något sätt verkar det ha överlevt både rollspels och forumsdöden.
Skulle vara riktigt tråkigt om forumet försvann så kommer det upp en patreon eller liknande så kommer jag vara med och slänga in en slant.
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Man kan också tänka sig ‘modereringsbot’. Varje gg man modereras måste man swisha en femtiolapp.
That will teach them…
Haha! :D

Med tanke på att mitt totala antalet tillsägelser sedan starten för över 20-år sedan nog är ca 4 eller 5 så det nog i just mitt fall en ekonomisk modell som inte kan driva forumet...
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,880
Location
Marjura
Den tanken slog även mig.
Tror det jämnar ut sig, det finns ju bevisligen flera som VILL bidra/betala men INTE tillhör några dödsknarkarnazisterwokoharumrälsarfriformsidjuutterankor82,84,87,91rättshaveristmaffior, och som följaktligen skulle börja provocera högljutt i varje tråd för att på så sätt få in para hit.
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Har för mig att @Dante sagt ngt i stil med att "forumträffarna/pubbarna har också hjälpt till att hålla en god ton. Det är mindre agrresivitet mellan folk som faktiskt träffat varandra på riktigt".... Citerat och tolkat fritt ur minnet, men innebörden var där....
Så skål för forumträffarna också!!
 
Top