WRNU Rollspel.nu och moderatorerna är bra

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Moderatorerna, och särskilt @Magnus Seter, gör ett fantastiskt jobb.

Jag kom in relativt nyss på wrnu jämfört med många andra här, och måste säga att det är ett otroligt trevligt forum. På ~30 år av internetnärvaro har jag aldrig varit aktiv i ett forum som lyckats hålla såhär öppet samtalsklimat och kamratlig ton.

Ämnet för den här tråden är alltså att uppskatta forumet och moderatorerna, så om man vill skriva något annat tycker jag att man gör det någon annanstans. Jag vet vilket otacksamt jobb det är att moderera ett forum, och hur tråkigt det är att den enda feedback man får är att höra att man borde gjort annorlunda.

Skål för moderatorerna! Jag är tacksam för att ni lägger tid på något som jag uppskattar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag är också tacksam för moderatorerna! Tycker @Magnus Seter ska ha en ordentlig eloge för aktiv tjänst! Jämfört med resten av internet är WRNU ett oförskämt trevligt ställe att hänga på (Och Vrållådan nog ännu mer!).
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Helt ärligt, alla moderatorer är bra men @Magnus Seter är av någon anledning en av favoriterna. Upplever alltid att han har ett varmt, trevligt och vänligt bemötande även när en själv är klumpig och klantig sina formuleringar. Jag känner mig trygg med hans insatts på forumet. Det är en av orsakerna till att jag trivs här på forumet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Jag håller med. WRNU är en oas i etern.

I stort sett varje gång jag modereras är det en korrekt moderering. Jag har verkligen noll beef med moderatorerna eller admin. Jag avundas dem inte deras arbete.

Jag tänker också att man ska minnas att även om wrnu är en stor webbplats med många användare så är det också en server som sköts på gammal hederlig total-ideell basis av ett gäng helt vanliga jävla människor med helt vanliga jävla liv. Det är inte liksom en korporation eller Skynet som sköter sajten. Det här är klassiskt internet, vaddå, 1.0? Innan bloggar kom och förstörde allt (geddoffmalawn). Och sen kan man ju såklart tycka och förvänta sig en massa ändå såklart, men jag tycker det är ett viktigt perspektiv.

Och givet att wrnus admin och moderatorer är ett gäng oavlönade glada hobbyister som förväntas hålla styr i flera tusen nördar med starka åsikter… jag avundas dem inte deras arbete som sagt, men jag ryggdunkar dem gärna för det. De gör ett jävla bra jobb.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,841
Location
Off grid
Moderatorerna, och särskilt @Magnus Seter, gör ett fantastiskt jobb.
👍 Like
Alltså jag håller med och tycker den här tråden är ett bra initiativ. (Inga baktankar eller subtilt riktad kritik mot någon annan).

Forumet tillhör de bästa i klassen, framförallt beroende på moderatorerna och den höga nivån på modereringarna.

Det är ett otacksamt jobb och de ska ha all heder!
//EvilSpook
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Jag har ju sagt detta förut men det tål att sägas igen: Jag tycker att wrnu är den absolut trevligaste platsen på hela internet! Och det är självklart mestadels tack vare @Magnus Seter och övriga moderatorer! 😊❤

Hoppas att de kommer igång med den wrnu-patreon som jag förslog förut (om de vill ha en sådan vill säga) för det är de värda!!
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
Moderatorerna, och särskilt @Magnus Seter, gör ett fantastiskt jobb.

Jag kom in relativt nyss på wrnu jämfört med många andra här, och måste säga att det är ett otroligt trevligt forum. På ~30 år av internetnärvaro har jag aldrig varit aktiv i ett forum som lyckats hålla såhär öppet samtalsklimat och kamratlig ton.

Ämnet för den här tråden är alltså att uppskatta forumet och moderatorerna, så om man vill skriva något annat tycker jag att man gör det någon annanstans. Jag vet vilket otacksamt jobb det är att moderera ett forum, och hur tråkigt det är att den enda feedback man får är att höra att man borde gjort annorlunda.

Skål för moderatorerna! Jag är tacksam för att ni lägger tid på något som jag uppskattar.
Ett fint inativ och det går bara att hålla med
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Jag håller med tidigare talare. Anledningen till att detta forum är så trevligt att besöka är (förutom alla forumiter) just för att moderatorerna är rimliga personer som sköter sidan och sin roll som moderatorer.

Tack för att ni håller forumet trevligt och vid liv
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Skål för moderatorerna! Jag är tacksam för att ni lägger tid på något som jag uppskattar.
Fullt medhåll. Har fortfarande på min lista att köpa @Lupus Maximus en öl för att han tog semester och i princip satte ihop plattformen forumet var på så att vi kunde fortsätta. Inte bara det, han förde även samman två olika forum, vilket jag anser har blivit något av en kulturskatt.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Jag gillar också moderatorerna väldigt mycket och uppskattar den tid och energi ni lägger!

Jag är själv moderator på en Discord-server och ert fokus på att deeskalera är något jag försöker ta efter.

Jag uppskattar också att ni ibland kommunicerar att ni är människor, med meddelanden i stil med ”nä, jag ska göra roliga saker, så nu låser jag det här och kollar sen” när något spårat. Eller bara ”nej, prata inte om detta, för diskussionen spårar alltid och jag pallar inte jobbet”, vilket nog är den mest legitima regel som finns.
 
Top