entomophobiac
Pistoler & Mord
Det här har du antytt även på annat håll @JohanL — och det är en ingång jag skulle vilja förstå bättre. Det som är så bra med modern tid, för min del som lat spelledare, är ju att alla runt bordet kan den. Allt som kan finnas i den är saker vi har egna associationer till. Om något borde det ju göra allt mycket mycket enklare än om vi måste klargöra metafysik och påhittade fraktioner och relationer innan någon runt bordet kan ha en bild av vad som händer.den moderna tiden är för komplex för att man ska kunna preppa den på rimligt vis
För mig är det alla gånger enklare att preppa något modernt än fantastik. Blorbdiskussionen håller jag mig utanför, för jag vare sig förstår helt vad "grejen" är eller känner att det intresserar mig så mycket, men just idén att modern tid är "för komplex" är en intressant diskussion som även berörts tidigare: http://www.rollspel.nu/threads/behöver-spelvärlden-siffror.84737/post-1298296
Taget till sin spets är ju preppen redan gjord för verkligheten — släng fram Wikipedia och hoppa ned i valfritt länkkaninhål och du kommer ha material nog för oändliga kampanjer.