Nekromanti rollspel från andra länder än svergie och USA?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag tipsades helt orelaterat till detta om Kata Kumbas, det första italienska rollspelet ever! Av att döma av bilden på omslaget har Cthulhu och en fladdermus på maskerad i Venedig.

Eftersom jag inte vet om rättigheterna så länkar jag inte till pdfen.


Storuggla, rena grekiskan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Storuggla said:
Jag tipsades helt orelaterat till detta om Kata Kumbas, det första italienska rollspelet ever! Av att döma av bilden på omslaget har Cthulhu och en fladdermus på maskerad i Venedig.

Eftersom jag inte vet om rättigheterna så länkar jag inte till pdfen.


Storuggla, rena grekiskan
OMG

AWESOMESAUCE
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Svarte faraonen said:
I min bokhylla står det tyska rollspelet Ratten, som går ut på att man spelar högintelligenta gnagare i ett postapokalyptiskt varuhus.
Asså härigud hur kan jag ha missat detta! Tror jag kan läsa norska när jag tänker efter. Kan man få tag på detta på nått sätt?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Måns Bredelius said:
Svarte faraonen said:
I min bokhylla står det tyska rollspelet Ratten, som går ut på att man spelar högintelligenta gnagare i ett postapokalyptiskt varuhus.
Asså härigud hur kan jag ha missat detta! Tror jag kan läsa norska när jag tänker efter. Kan man få tag på detta på nått sätt?
Bra att du kan läsa norska, men jag tror att det är en lågoddsare att spelet inte är skrivet på det språket (se min fetmarkering ovan) :gremwink:
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
Degenesis är ett tyskt post-apokalyptiskt rollspel som först släpptes 2001 tror jag. Mycket snyggt illustrerat av bl.a. Marko Djurdjevic. Hur det är som rollspel har jag dock ingen aning om. :gremsmile:

http://www.degenesis.de
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,903
Location
Port Kad, The Rim
"Det första rollspelet som utspelar sig i Italien." Jo, det låter intressant. Tyvärr räcker min franska inte till för att tränga in i italiensk text på allvar.
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Vitulv said:
Måns Bredelius said:
Svarte faraonen said:
I min bokhylla står det tyska rollspelet Ratten, som går ut på att man spelar högintelligenta gnagare i ett postapokalyptiskt varuhus.
Asså härigud hur kan jag ha missat detta! Tror jag kan läsa norska när jag tänker efter. Kan man få tag på detta på nått sätt?
Bra att du kan läsa norska, men jag tror att det är en lågoddsare att spelet inte är skrivet på det språket (se min fetmarkering ovan) :gremwink:
uops, har man gjort bort sig igen. Nä jag förstod inte mycket av vad som stod i deras PDF fil. Men trailern va cool. För mycket olika länder fick för mig att du skrev att det var från norge.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Eldilon said:
Degenesis är ett tyskt post-apokalyptiskt rollspel som först släpptes 2001 tror jag. Mycket snyggt illustrerat av bl.a. Marko Djurdjevic. Hur det är som rollspel har jag dock ingen aning om. :gremsmile:

http://www.degenesis.de
Jag läste "Degenesis är ett tyskt post-" sen slutade jag. Degenesis kommer för mig alltid vara ett tyskt rollspel som handlar om hur Genesis (han här på forumet) har blivit degenererad till någon slags frankensteins monster-liknande varelse som nu styr över världen. Rollpersonerna är del av en motståndsrörelse som försöker störta honom.

Jag tror att min version är den bättre versionen.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Draug och Itras by från Norge har redan tagits upp i den här tråden. Utöver dem har jag ett litet danskt nybörjarrollspel som heter Ulvevinter, som jag köpte när jag var i Köpenhamn för ett par år sedan. (Nej, jag har inte läst det, men det ser lite mysigt ut.)

/tobias
 
Top