Varulv rollspel.du - R3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hade hellre tagit Brynolf, men det ylas så mycket från de två att SL-spåret måste vara en fälla. Dessutom tror jag inte ett ögonblick på att Vimes röstade på mig i R1 för att han lovat att inte rösta ut Xyas. Så skulle Vimes inte spela oavsett hur galen han var tvungen att vara i sina inlägg.
Ett av de minst Anderssonska inläggen jag sett tror jag, för övrigt.

@Anthrox , @Sidd , @Yem_86 , @Xyas ! Vi spelar ett helt galet spel här. Allt är tokigt. Att rösta ut SL är fan det minst tokiga vi kan göra av situationen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
"Byborna vinner om alla ulvarna är utslagna, ulvarna vinner om de är lika många som byborna."

Byn vinner inte så länge det finns ulvar kvar, kan byn kamma till sig nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
"Byborna vinner om alla ulvarna är utslagna, ulvarna vinner om de är lika många som byborna."

Byn vinner inte så länge det finns ulvar kvar, kan byn kamma till sig nu.
SL är nog den ende ulven. Ni zombies är bara henchmen. Hugg av huvudet och kroppen dör!

Kom igen nu allihop, det är ett spel som är helt baserat på internhumor, termer och memes som bara finns i det här mikroskopiska hörnet av världen. Tror ni att "rösta Genesis" inte skulle vara en del av spelet? Aldrig!

Allt är så over the top kaosigt så att vi omöjligen kan reda ut hur saker och ting hänger ihop. VJVS blir att famla helt i blindo. Jag menar att man inte KAN ha designat ett spel på det sättet

Att SL är fienden är det enda sätt det här upplägget mejkar sens för mig.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
SL är nog den ende ulven. Ni zombies är bara henchmen. Hugg av huvudet och kroppen dör!

Kom igen nu allihop, det är ett spel som är helt baserat på internhumor, termer och memes som bara finns i det här mikroskopiska hörnet av världen. Tror ni att "rösta Genesis" inte skulle vara en del av spelet? Aldrig!

Allt är så over the top kaosigt så att vi omöjligen kan reda ut hur saker och ting hänger ihop. VJVS blir att famla helt i blindo. Jag menar att man inte KAN ha designat ett spel på det sättet

Att SL är fienden är det enda sätt det här upplägget mejkar sens för mig.
Fast det mejkar ju inte heller sens. @fjodorsenuba är väldigt hård på att hålla andra regler (vi har utvisningar FFS). Då KAN det inte vara så att vinstvillkoren i startinlägget inte gäller. Och om du då har rätt och SL är den enda ulven så kan han inte vinna på ett bra tag då det är gott om bybor i spel. Har vi inte nackat en ulv på ett par rundor till så är jag beredd att stödja en SL-röst, men nu känns det bara som ett sätt att sänka byn.

Sedan KAN det såklart också vara så att det finns en Tredje fraktion med hemliga vinstvillkor. Det hemliga vinstvillkoret för DTF skulle såklart i så fall kunna vara något i stil med "Döda Gud - få byn att rösta på SL". Det är i så fall ytterligare ett skäl att inte nu hoppa på "rösta SL"-tåget.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Vimes och senare Brynolf har jag känt bra på mestadels. Men nu verkar Vimes ha ballat ut lite. Vi har 2 bekräftade siare vilket känns som en konstig siffra för mig så 3 känns mer logiskt med olika attribut så jag är benägen att tro vimes.

Puff-Vi vet att wh inte ljög allfall så det beror på om det finns en väktare eller inte om ulvhitten på Sidd gäller. Jag tror att det är ganska troligt i och med att det kryllar av siare och att det blir lite roligt designmässigt med en väktare som måste välja mellan olika siare vem han ska skydda.

Bio skyddar xyas igen genom en förmåga som han missförstått eller rent av ljuger om. Så han får jag inga bra vibbar av. Andersson är neutral men ska försöka titta mer på runda 1 och varför han misstänktes. (Har lite låg energi i dag)

Jag blir väldigt olustig av att zombiegänget håller enad front och med här förvirrade spelet leder mig till slutsatsen:
Röst: @fjodorsenuba
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Fast det mejkar ju inte heller sens. @fjodorsenuba är väldigt hård på att hålla andra regler (vi har utvisningar FFS). Då KAN det inte vara så att vinstvillkoren i startinlägget inte gäller. Och om du då har rätt och SL är den enda ulven så kan han inte vinna på ett bra tag då det är gott om bybor i spel. Har vi inte nackat en ulv på ett par rundor till så är jag beredd att stödja en SL-röst, men nu känns det bara som ett sätt att sänka byn.

Sedan KAN det såklart också vara så att det finns en Tredje fraktion med hemliga vinstvillkor. Det hemliga vinstvillkoret för DTF skulle såklart i så fall kunna vara något i stil med "Döda Gud - få byn att rösta på SL". Det är i så fall ytterligare ett skäl att inte nu hoppa på "rösta SL"-tåget.
Men det är det vi inte vet, att det är gott om bybor i spel och vad som i alla fall gör mig paranoid. Min rädsla är att det finns något annat och att vi bybor egentligen är ganska få.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag ska dra på bandy nu (kvartsfinal). Kommer ha dålig passning framöver. Jag surrar mig alltså till "Döda Gud!"-masten och hoppas på det bästa.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Basse snackade i R2 om att "Ulvrationalitet" skulle vara relevant på något sätt. Jag har läst igenom R1 och R2 utan att få något grepp om hur eller varför det skulle betyda något. Sidd nämnde det i R1 i en hjälpande post, Vimes pratade om det i R2 I någon form av grävande post och Basse själv alluderade till att han hade en förmåga som grundade sig i det. Men ulvrationalitetsteorin är ju en tanke om att vissa spelare agerar olika när de är ulvar, så vad är relevansen i det? Har vissa ulvar ett tvång i att spela på ett speciellt sätt i enlighet med teorin? Så vi kan analysera ulvbeteende som kanske går stick i stäv med hur den ulven normalt brukar
Det här spelet har visat sig innehålla mycket som inte stod i startinlägget. Det blir ju mer och mer uppenbart att zombiesarna är Fjoddes goons.
Så multipla spelare pushade gränsen för mycket. Att WH går som grön betyder ju iaf att det inte fanns något ont i skottet mot BB7. Men det hindrar ju inte från att siandet är felaktigt. Så jag vidhåller att Sidd är vår väktare, eftersom ingen motclaimat och alla har haft chansen att göra så. Så då är ju frågan hur vi tar spelet vidare nu.
Det är ju ganska talande att det är återvändarna som inte vill rösta ut Fjodde. Att folk kommer tillbaka ser jag inte som ett sätt att spelet ska förlängas, utan som ett sätt att visa att spelet tar slut på ett alternativt sätt. Dvs genom att rösta ut spelledaren. Hur ska vi annars vinna ifall folk kommer in och ut ur spel på rullande band? Det finns ju ett korn att nysta i här, för allt med spelet är förvirrande i övrigt. Och när det onormala är normalt är det väl läge att göra något drastiskt?
Så med det sagt:
Röst: @fjodorsenuba

Det torde väl också betyda att det inte finns någon mening med att jag håller på förmågan va? Så jag kan få posta igen?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det torde väl också betyda att det inte finns någon mening med att jag håller på förmågan va? Så jag kan få posta igen?
Om du är Textmästare så kan du antingen använda den på en av zombiefejorna utifall att eller skriva mera om du har viktiga saker att säga.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Någon form av chatt måste jubla åt att folk binder sig vid SL-spåret. Jag går iaf och spelar rollspel nu och kommer vara rätt osynlig resten av kvällen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag hinner inte läsa i kapp men gillar Vimes idé att ta ut Fjodor.



Sen om en bybo är på väg att ryka föreslår jag att den outar alla detaljer om sina roller. Sen blir den ju diskad och vi kan gå på nästa drev i stället.

Röst: @fjodorsenuba
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Vimes och senare Brynolf har jag känt bra på mestadels. Men nu verkar Vimes ha ballat ut lite. Vi har 2 bekräftade siare vilket känns som en konstig siffra för mig så 3 känns mer logiskt med olika attribut så jag är benägen att tro vimes.

Puff-Vi vet att wh inte ljög allfall så det beror på om det finns en väktare eller inte om ulvhitten på Sidd gäller. Jag tror att det är ganska troligt i och med att det kryllar av siare och att det blir lite roligt designmässigt med en väktare som måste välja mellan olika siare vem han ska skydda.

Bio skyddar xyas igen genom en förmåga som han missförstått eller rent av ljuger om. Så han får jag inga bra vibbar av. Andersson är neutral men ska försöka titta mer på runda 1 och varför han misstänktes. (Har lite låg energi i dag)

Jag blir väldigt olustig av att zombiegänget håller enad front och med här förvirrade spelet leder mig till slutsatsen:
Röst: @fjodorsenuba
När blev det en sanning att förmågan är missförstådd….
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
4 Phu vilket spel 😂

Tror det är första gången på länge som spelets upplägg gjort att jag när jag lite på sidan strötittar på poster INTE vill tumma hit&dit för att jag inte vet om typ nån av era poster är vettig eller tokig. Jag har också belönat alla med att chilla med poster för att inte felstöra mer än nödvändigt.

Läste en post från Brynofs där denne diskuterar om de tre återvändarna möjligtvis skulle kunna vara nykläkta ulvar.
Vi skulle kunna rösta ut en av dem bara för att bekräfta den iden eller att på så sätt gröna dem…typ…?

Nån form av gemensam strategi är ändå vad byn behöver i denna röra.
Sällar mig lydigt till majoriteten då allt annat blir meta-kaos i pallet just nu.

Röst: @fjodorsenuba

Vi har ett spel iaf som tänkbar kandidat till årets mest innovativa/speciella spel i år på G😇😂
 
Top