Varulv rollspel.du - R3

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Påminner om att ni inte får tala om era roller eller förmågor, även tidigare roller och förmågor.

Röstningen slutar 9 på Basenanji och 3 på Sidd.

En väldigt oförvånad @Basenanji släpas till galgen. Jag är snel hest och inte ulv! Ni har massor av Kaoz ulvar bland er! Se upp!
Ni dinglar honom och han visar sig vara bybo och siare och var rollen Ulvexpert.

När tittar er omkring så saknar ni @Hägerstrand. Han verkar ha blivit riven i småstycken under natten. Ni hittar hans medlemskap i
Bybo4ever. Han var rollen Emojito(l)k.

Ett kraftigt ljussken uppstår mitt i natten också och ni ser @Andersson, @BiobunkerVII och @Impetigo komma tillbaka.
Återkommande bybor får prata om sitt förra livs upplevelser men nått står inte helt rätt till...

Ursäkta den försenade starten :( Denna runda tar slut kl 21.00 20/2.

Röstverktyg: https://werewolf.florin.nu/82843
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag kommer åter till er nu, när tidvattnet vänder! I stället för brun är jag nu skrudad helt i vitt!



Jag fick r1-fripass vilket innebar att jag fick valet att komma tillbaka till spel till priset av att jag inte fick läsa r2.



Om nån vill sammanfatta r2 för mig vore jag tacksam!



Jag har nu rollen återkommen bybo. Jag har ingen förmåga men får p andra sidan prata om min roll och även min(a) tidigare roll(er) (intressant formulering, kan man ha flera roller?).



Min första roll var Brunsmetaren. Jag kunde välja två spelare. Om a) båda var ulvar förlorade båda sina röster b) båda var bybor fick de varsin röst på sig c) en av varje fick jag två röster på mig.



Kändes ”mäh!” Men jag använde den förstås, allt annat vore otänkbart. Mina mål var @Andersson och @Xyas



Jag var rätt nöjd med att bli nattmördad iom att jag kommer ha svårt att hinna spela så mycket som sagt och priset att missa r2 var lågt iom att jag typ inte hunnit läsa ändå. Jag ska försöka kika in i morgon så gott jag kan och lägga röst åtminstone.



Obs! Detta är inte nån ulvisk bullshit! Det vire för långsökt om ni tänker på det med förmågor som fejkar nattmord och sen återuppstår. Inte tematiskt med något i vårt meta heller. Så detta är sjukt grönande och jag misstänkliggör på förhand de som resonerar på annat sätt.



Ps. För att ytterligare banka in poängen att jag är grön vill jag påminna om att rollen ”Brunsmetaren” uppenbarligen pssar in i metat och jag hade inte som ulv kunnat gå ut med den utan att riskera att den äkta brunsmetaren motclaimat. Ds.



Pps. Fan, hängde ni siaren? Man lämnar huset i fem minuter… dds.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Min första roll var Brunsmetaren. Jag kunde välja två spelare. Om a) båda var ulvar förlorade båda sina röster b) båda var bybor fick de varsin röst på sig c) en av varje fick jag två röster på mig.



Kändes ”mäh!” Men jag använde den förstås, allt annat vore otänkbart. Mina mål var @Andersson och @Xyas



Jag var rätt nöjd med att bli nattmördad iom att jag kommer ha svårt att hinna spela så mycket som sagt och priset att missa r2 var lågt iom att jag typ inte hunnit läsa ändå. Jag ska försöka kika in i morgon så gott jag kan och lägga röst åtminstone.
Så nu får man prata om sina tidigare roller? :gremwink::gremtired::gremsmile::gremlaugh::gremelak:
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jaha, Anders och bonkers är också tillbaka. Fick vi färg på alla som rök i r1? Ska jag säga förlåt eller dö, oheliga zombie till @Andersson ?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Hur många dog egentligen i r1 förresten? Vilka är kvar i spel? SAMMANFATTA för guds skull! Motclaimade Sidd siare?

Så måste det vara.

Röst: @Sidd
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Hur många dog egentligen i r1 förresten? Vilka är kvar i spel? SAMMANFATTA för guds skull! Motclaimade Sidd siare?

Så måste det vara.

Röst: @Sidd
Du och BB7 blev nattmördad. Du blev mördad av ulvarna, det blev inte BB7.
Andersson blev utröstad.

Jag claimade siare och hade siat Sidd röd. Basse claimade också siare och hade siat dig. Vimes claimar siare och hade siat Basse grön.

Sen massa esoteriskt prat där Anthrox är drivande i att rösta ut Basse istället för Sidd.

Planen för siandet var att jag skulle sia Basse, Basse Vimes, och Vimes mig. Så det enda siarresultatet vi har att invänta är vad Vimes siade mig som.


:t6b-1::t6b-2::t6b-3::t6b-4::t6b-5:
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… och Xyas verkar ha överlevt trots att han borde rykt. Alltså inte en ulv som självmant gick till slakt utan antagligen en nöjd ulv med trumf på hand.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Du och BB7 blev nattmördad. Du blev mördad av ulvarna, det blev inte BB7.
Andersson blev utröstad.

Jag claimade siare och hade siat Sidd röd. Basse claimade också siare och hade siat dig. Vimes claimar siare och hade siat Basse grön.

Sen massa esoteriskt prat där Anthrox är drivande i att rösta ut Basse istället för Sidd.

Planen för siandet var att jag skulle sia Basse, Basse Vimes, och Vimes mig. Så det enda siarresultatet vi har att invänta är vad Vimes siade mig som.


:t6b-1::t6b-2::t6b-3::t6b-4::t6b-5:
Aha, naiv, galen, paranoid eller?

Röst: @Xyas
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Innan jag går och lögger mig vill jag alltså påpeka att naiv+galen+paranoid+äkta=4

God natt
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jaha, TRE siarclaim. Ok. Sidd claimat väktare. Jag fattar.

Fick ni veta om väktaren rök i r1 då? Annars hade väl nån motclaimat?

god natt
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ni tog ut Basse även fast Vimes siat honom grön?
Ja, Sidd, Anthrox, Brynolf, Vimes och w176 har en del att svara för. Claimad siare som Vimes siat grön.
Jag siade som sagt Sidd röd och Basse hade något gräv ingen förstod på honom, något om att han använt en förmåga som var illa för byn och Basse hade förra rundan.

:);):(:mad::cool::p
 
Top