Varulv rollspel.du - R3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vad i startinlägget ger informationen att SL kan röstas ut, känns ju mer LaMotte än Osmo Vallo att hänvisa till en bild.
Om det är så att vi ska rösta ut Fjodde drar jag Rasmus och avslutar mitt Varulvsengagemang
Det står inget i startinlägget om att man inte kan rösta på SL. Finns inga formuleringar i stil med "varje runda röstas en spelare ut" eller så. Tvärt om är startinläggets formuleringar om röstningen tämligen vaga (Fjodor fick bland annat gå in i efterhand och meddela att äldst lagda röst är utslagsgivande). Om det är som jag (kanske) tror är det förstås orimligt att det skulle stå "OBS! PS! KOLLA HÄR! man kan rösta ut SL" i startinlägget. Det hade ju varit en total giveaway.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Hägerstrand och Basse verkar vara på olika lag. Basse tycks vara på team "SL är snel" med BioBunker, medan Häger är på de levandes lag. Intressant.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vad i startinlägget ger informationen att SL kan röstas ut, känns ju mer LaMotte än Osmo Vallo att hänvisa till en bild.
Om det är så att vi ska rösta ut Fjodde drar jag Rasmus och avslutar mitt Varulvsengagemang
Att rösta på SL känns mer och mer som en ulv-fälla. Jag kan tänka mig att gå från Xyas till någon av de två som driver det hårdast - d v s Vimes och Brynolf. Kanske då främst Brynolf eftersom det bär lite emot att ta ut en claimad siare.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Hägerstrand och Basse verkar vara på olika lag. Basse tycks vara på team "SL är snel" med BioBunker, medan Häger är på de levandes lag. Intressant.
nu är jag också levande ditt troll!
spökena är döda och skriver inga meddelanden, du vet att det är en skillnad på död, odöd och återuppstonden?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Det är fan mycket spännande att de som är helt emot att rösta ut SL är de som SL väckt från de döda. Facking tydligaste caset i varulvshistorien.

Alla levande! Bybor som ulvar! Låt oss ta varandra händer och tassar och göra gemensam sak! Häng SL! Rösta på Fjodor!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Och @Sidd ! Rösta Fjodor. Stå upp för den lilla människan (oavsett om hen är människa eller varulv) mot den förtryckande spelledaren. Döda Gud!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vimes och Brynolf där har vi två spelare som borde köpa en rakhyvel, jävlar vad pälsigt det är där
Hade hellre tagit Brynolf, men det ylas så mycket från de två att SL-spåret måste vara en fälla. Dessutom tror jag inte ett ögonblick på att Vimes röstade på mig i R1 för att han lovat att inte rösta ut Xyas. Så skulle Vimes inte spela oavsett hur galen han var tvungen att vara i sina inlägg.

Röst: @Vimes
 
Top