Varulv rollspel.du - R3

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Du ska dreva ut alla som claimat siare eller?
Första rundan skrev du något osant varje inlägg. Jag hade samma förmåga R2 där jag ljög varje runda, belöningen var att minska antalet röster på mig enligt någon formel. Du fick röst på dig i R1 men ändå ingen registrerad men det hade inget med din förmåga att göra alltså?

Klart man kan tycka det är uselt bybospel att vigilante-panga lite, men vad är ulvrationaliteten med att berätta om det menar du?
Varför är du så övertygad om att det finns en väktare i spel öht? I R2 var du övertygad om att det bara fanns en siare, står du fast vid det? Hela spelet är en stor mindfuck så jag har inget problem med att Fjodor kastat in 3 siare och ingen väktare.

Finns det öht ulvar i spel vilket jag är tveksam till är du högst upp på min lista.
Pffffffyyyyytttt! Fjodrosenuba stirrar argt på dig. Inte prata om förmågorna! Rött kort!

Waterhouse är utvisad. Hans siar och bybokort fråntas honom. Han var rollen Emojito(l)k.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Alltså om lin förmåga innebar att Xyas var immun alt hade dubbla röster i R2 så känner jag mig lurad av Fjodde. Då var dessutom lågflygare en kraftig försämring mot en tämligen mjäkig förmåga.
Hägerspöket kan väl skratta om så är fallet
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Spökena skrattar olika. Bassespöket vill att Sidd och Anthrox ska röstas ut och säger sig förstå upplägget. Hägerspöket vill att Fjodor ska röstas ut. Är spökena på olika lag? Har de olika information?

Basse och Hägerstrand, skratta åt detta om ni sitter i samma chatt eller på annat sätt delar information med varandra!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Alltså om lin förmåga innebar att Xyas var immun alt hade dubbla röster i R2 så känner jag mig lurad av Fjodde. Då var dessutom lågflygare en kraftig försämring mot en tämligen mjäkig förmåga.
Hägerspöket kan väl skratta om så är fallet
Jag tycker Lågflygaren hade varit en rätt bra förmåga om den funkade som du (och initialt jag) trodde. Man hade kunnat använda den på vemhelst under galgen och inte bara grönat utan även räddat denne, eller hur.

Men de som ÄR våra Textmästare idag borde förstås använda förmågan på Andersson och Impe som ju är de ulvigaste zombiesarna. För om det inte hjälper att hänga Gud idag så ger vi oss förstås på dem imorgon.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Kan någon förklara för mig varför vi inte bara röstar ut sidd som siats röd?
1) Han har claimat väktare och ingen har motclaimat trots att alla som dog i R1 är tillbaka i spel.
2) Det finns tre siarclaims.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Kan någon förklara för mig varför vi inte bara röstar ut sidd som siats röd?
För att siandet i det här spelet känns nära på oanvändbart. Det finns garanterat naiva, galna och/eller paranoida siare i spel. Och vad säger att just det siandet var rätt? Gjorde han något i R2 utöver att bli siad som motiverar en utröstning?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
1) Han har claimat väktare och ingen har motclaimat trots att alla som dog i R1 är tillbaka i spel.
2) Det finns tre siarclaims.
right, och det står i Startinlägget att det finns en väktare så ok, vem siade honom rött? @Waterhouse är ju lätt pälsig efter nattmord R1 så om han siade en spelare vi har skäl att anse grön som ulv så är det nog för mig att hänga.


Röst: @Waterhouse
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
right, och det står i Startinlägget att det finns en väktare så ok, vem siade honom rött? @Waterhouse är ju lätt pälsig efter nattmord R1 så om han siade en spelare vi har skäl att anse grön som ulv så är det nog för mig att hänga.


Röst: @Waterhouse
Waterhouse har blivit utvisad av Fjodor
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det kanske går att rösta ut honom ändå, jag vet inte.

ELLER SÅ TAR VI OSS SAMMAN OCH RÖSTAR UT SL!!
 
Top