Varulv rollspel.du - R3

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ofta du gav mig en extraröst? Jag ville ju ha ut dig tidigare under rundan? Vad var tanken bakom det?
Det var ju precis för att du hade velat ha ut mig tidigare, men ändå röstade på mig, som gjorde att jag var rätt säker på att du inte skulle flytta rösten igen. Och chansningen gick ju hem (i den delen iaf).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Det är så mycket galengas i det här partiet att det är svårt att göra någon vettig analys, men jag tycker ändå att det bästa alternativet måste vara att ta ut Xyas nu. Antingen är han frånvarande på riktigt eller så spelar han rollen Lågflygarkungen (typ) och instrueras i roll-PM att hålla sig borta. Vilket som än stämmer, så är det dags att ta honom nu.

Röst @Xyas
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Att rösta på SL-Genesis blev ju en meme/grej häromsistens så Fjodde har säkert byggt upp spelmekaniken kring det. Det rimmar med upplägget. Nu tar vi han!
Jag håller med om att lösningen till spelet kan ligga i att vi förväntas mörda SL. Det skulle vara vettigt metamässigt och kanske också påminna lite om Hitta Jesus-spelet också (var inte med där så jag minns inte det upplägget så väl). Samtidigt tycker jag vi ger det en runda till och ser om vi hittar en riktig ulv någonstans nu i R3.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Sluta rösta på Xyas! Det finns ingen rim och reson i att han är röd om inte spelet är ännu galnare än vad Vimes säger.

Röst: @fjodorsenuba
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det är så mycket galengas i det här partiet att det är svårt att göra någon vettig analys, men jag tycker ändå att det bästa alternativet måste vara att ta ut Xyas nu. Antingen är han frånvarande på riktigt eller så spelar han rollen Lågflygarkungen (typ) och instrueras i roll-PM att hålla sig borta. Vilket som än stämmer, så är det dags att ta honom nu.

Röst @Xyas
Alltså är der hela ditt case att jag är frånvarande? Finns der verkligen inte bättre alternativ? Tex den som siats som varulv av en bekräftad siare?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Det enda som är galnare än spelet är hur folk reagerar på det 😮💨
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Varför är det ingen rim och reson i att Xyas är röd. Vad har jag missat?
Jag snajpade @Xyas i R1 och spillde mellanmjölk på honom, eftersom han inte röstades ut måste han varit immun vilket han var om han var grön, hade han varit röd så hade rösterna på honom dubblats.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag snajpade @Xyas i R1 och spillde mellanmjölk på honom, eftersom han inte röstades ut måste han varit immun vilket han var om han var grön, hade han varit röd så hade rösterna på honom dubblats.
Du måste läsa ditt PM en extra gång, återigen.

Men glädjande att du tycks vara med på banan att hänga Fjodor. Trodde ni trenne zombies skulle kämpa emot det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag snajpade @Xyas i R1 och spillde mellanmjölk på honom, eftersom han inte röstades ut måste han varit immun vilket han var om han var grön, hade han varit röd så hade rösterna på honom dubblats.
OK - under förutsättning att det också matchar hur röstsiffrorna redovisades i R2, men det kanske de gjorde?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Alltså är der hela ditt case att jag är frånvarande? Finns der verkligen inte bättre alternativ? Tex den som siats som varulv av en bekräftad siare?
Menar du @Sidd som siades röd av @Waterhouse ? (Varför plockade ni i så fall inte honom förra rundan istället för att ta ut Basse?)

Caset mot dig är att lågflygeri är ett väldigt effektivt sätt fär ulvarna att vinna - speciellt när man har en kaosig by. Speciellt som huvudalternativet just nu verkar vara att teströsta på SL bara för att vi har en hypotes om att systemet verkar fungera så - vilket i princip är samma sak som att ge ulvarna ett fritt nattmord.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag kommer för övrigt att vara borta under stora delar av den här dagen (nånting, nånting, katter etc). Så jag kommer inte hinna gräva en massa, men förhoppningsvis kommer jag kunna hinna med att hänga med i tråden i alla fall.

Förra rundan hade jag en tanke om att röständrande förmågor är dåligt för byn (eftersom det blir kejko med vem som åker ut då) så jag struntade i att använda min förmåga. Verkar dock som att jag kanske var ensam om den punkten. Men om byn kan komma överens om en riktning för förmågeanvöndning nu när vi ändå verkar ha rätt bra koll på vad som finns i spel så skulle det höra mig glad. Ju bättre koordinerad byn är desto bättre spel.

Och för att lägga mig på något mer relevant än att randombråka med SL:
Röst: @Waterhouse

Jag kommer som sagt ha begränsat med utrymme för att spela den här rundan så jag vill veta vad din deal är.
Du claimar siare och siar Sidd röd, som i nuläget är oemotsagd väktare och har fått ett rejält tåg med dig på den fronten. Eftersom vi fått multipla siarclaims är det sketchy at best, och om du faktiskt är bybo så tror jag minsann att du är paranoid/galen. Det här kan bara förändras om någon motclaimar Sidd. Om ingen motclaimar Sidd hoppas jag att ni tar ert förnuft till fånga OCH INTE RÖSTAR UT VÄKTAREN. Trodde du själv i slutet av R2 att Sidd verkligen var röd?

Du mördade BB7 på riktigt sketchy grund. Vad i hans spel var rödande tycker du? Han spelade med superöppna kort om sin förmåga (ju öppnare kort desto grönare liksom, byn behöver informationen). Och jag tror inte en ulv hade försökt vara så tydlig med vad de håller på med som BB7 var. Så varför mördade du honom?
Du ska dreva ut alla som claimat siare eller?
Första rundan skrev du något osant varje inlägg. Jag hade samma förmåga R2 där jag ljög varje runda, belöningen var att minska antalet röster på mig enligt någon formel. Du fick röst på dig i R1 men ändå ingen registrerad men det hade inget med din förmåga att göra alltså?

Klart man kan tycka det är uselt bybospel att vigilante-panga lite, men vad är ulvrationaliteten med att berätta om det menar du?
Varför är du så övertygad om att det finns en väktare i spel öht? I R2 var du övertygad om att det bara fanns en siare, står du fast vid det? Hela spelet är en stor mindfuck så jag har inget problem med att Fjodor kastat in 3 siare och ingen väktare.

Finns det öht ulvar i spel vilket jag är tveksam till är du högst upp på min lista.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Utifrån röstresultatet säger jag att @Xyas är en bybo. Sorry för misstänksamheten. Och jag med. Utifrån att jag använde min förmåga på mig och Xyas borde jag kunna bekräfta det
Någon som förstår varför detta ledde till rött kort när andra inlägg klarat sig?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Alltså är der hela ditt case att jag är frånvarande? Finns der verkligen inte bättre alternativ? Tex den som siats som varulv av en bekräftad siare?
Hur är vattenslangen bekräftad?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Anthrox hemliga mål:
Dreva ut spelare som både siats gröna och claimat siare två rundor i rad!
Låser upp prestationen "Maj maj måne, jag kan lura dig till skåne"
 
Top