Mellanslag i slutet av stycken har jag aldrig ens reflekterat över att det skulle kunna vara ett problem, eftersom de inte syns. Eller?
(EDIT: Syns inte, finns inte!)
MEN JAG VET ATT DE FINNS DÄR
Det är bara en personlig hangup =)
Och blankrader, menar du före och efter punktlistor? Jag tycker att det är skönt med lite luft.
Jag gillar också luft, men tomma stycken tycker jag är fel sätt att skapa luft. Jag vet ju att DocsFlow kan kollapsa sånt utan problem när man monterar in, men återigen – personlig hangup. Jag brukar vilja skriva "semantiskt" när jag jobbar i gdocs, dvs bara använda stilmallar och formatering för att signifiera mening snarare än utseende. Mellanrum före och efter listor gör man (eller jag iaf) ju med stilmallar i InDesign sen istället. Jag föredrar när ett stycke är just ett… stycke, snarare än något man stoppat in för att det ska bli fint i Docs.
Jag tror att det framför allt var typ mellan sista stycket i en sektion och rubriken som påbörjar nästa? Jag vet inte.
Men jag vill understryka, igen, att detta är mina personliga hangups, och hur jag personligen jobbar med docs. Svårt att stänga av den delen av hjärnan när man spenderat en massa tid med att skriva, redigera och preppa text i Gdocs =)