Dag 19:
John Carter of Mars
John Carter of Mars är ett spel som använder Modiphius 2D20-system. Man slår 2d20 (eller fler beroende på situation, max 5). Beroende på situation så lägger man ihop 2 lämpliga attribut. Summan av deras värde är ens targetnummer. Alla slag lika med eller under targetnumret är en success. Alla slag som är under eller lika med det lägsta av de 2 attributen räknas som 2 successer. Svårighetsgraden avgör hur många successer man behöver.
I Strid slår man 1 eller flera d6 för skador (går använda vanliga men finns naturligtvis specialtärningar). 1 => 1 skada, 2 => 2 skada. 3-4 => Inget resultat. 5-6 => 1 skada + 1 effekt,
De har 3 olika tidsåldrar (vill man ha regler för samtliga raser så behöver man alla 3). Jag valde den första, som är när John Carter är där första gången. Dotar Sojat-era.
Böckerna är tryckta i landscape-format, vilket gör att de känns lite märkliga.
Concept: Noble assassin
Name: Tanith Tan
Race: Red Martian (+2 on one of Daring, Empathy, Empathy, Reason. +1 in two others)
Archetype: Spy (+2 on Cunning and Reason)
Descriptor: Charming (+1 Cunning, & Empathy)
Attributes (alla startar på 4, lägg till +2 efteråt som Finishing touch. 12 är max)
:
Daring: 6 (+2 Red Martian)
Cunning: 9 (+1 Red Martian, +2 Spy, +1 Descriptor, +1 Finishing touch)
Empathy: 6 (+1 Red Martian, +1 Descriptor)
Might: 4
Passion 5 (+1 Finishing touch)
Reason: 6 (+2 Spy)
Renown: 10
What you know:
- You speak and read common Barsoomian
- You know of your nation and its neighbors
- You have likely heard of the great cities of Helium and Zodanga, even if you do not hail from there.
- You know of the threats, politics, and customs of your home kingdom.
- You know the basics of airship operation and red Martian science.
- The major threats to your nation or organization, including enough nowledge of their culture and customs to infiltrate them.
- Various methods of disguise and surveilance,
- Ciphers, codes, and technology used to protect and discover information
What can you do:
- You know the basics of self-defence, including the use of of blades and firearms
- You can operate basic machinery and use medicines and machines common to red Martian culture.
- You can fly most vehicles under normal conditions and ride trained mounts.
- Fight in close quarters effectiviely, especially with swords, daggers, pistols, and even your bare hands.
- Disguise yourself effectively, including masking your racem if possible. Green Martians are nigh impossible for other races to duplicate, nor can they duplicate other races.
- Infiltrate guarded and secret locations.
Talents: (5 grades utöver från Race och Archetype. Format: Namn i fetstil, grade inom parentes, och sedan Circumstanse för att beskriva när de är giltiga, och sedan en effekt som händer när man använder den)
Cut them down (grade 1)
Circumstance: when wielding a sword
Effect: You automatically defeat 1 minion as part of your action. You may spend additional Momentum to defeat more at the cost of 1 Momentum per additional minion.
Master of disguise (grade 1)
Circumstance: When disguising yourself.
Effect: Spend 1 Momentum to leave a scene, then spend 1 Momentum to replace any minion-type character in a scene, revealing you were actually in disguise all along
Acrobatic dodge (grade 1)
Circumstance: When successful in defending against a physical attack.
Effect: After dodging any physical attack you xan move anywhere withtin Near range
Skilled infiltrator (grade 1)
Circumstance: When infiltrating a location
Effect: You automatically avoid all minion-type enemies when infiltrating or sneaking into an area. Only non-minion characters have any hope of spotting you.
Survive the wild (grade 2).
Circumstance: When taking damage from wild beast or environmental dangers
Effect: As long as you have some prior knowledge or experience with a beast or wilderness-baed danger, you gain a bonus d20 to defend against attacks andavoid dangers. In addition to this an airship under your control gains +1 armor against attacks and dangers of this type.
Flaw:
Devoted loyalist – Red Martians, even more than most Barsomians tend to throw themselves into causes or behid great leaders.This is often to a character's credit. But if a cause or orders of a superior runs afoul of other desires and loyalties it can cause serious problems. When rfusing to aid your chosen cause or follow a leader's orders, you lose a Momentum
Utseende:
Tanith är 165 cm lång, har höftlångt svart hår och röd hud. Hon har normal kroppbyggnad. Normal klädsel är ett höftskynke, sandaler, och stora mängder smycken av guld. I ett bälte har hon både en lång kniv och ett longsword (mellanting mellan rapier och backsword), och en radiumpistol såvida inte hennes förklädnad kräver annat. Hon är 35 år gammal och mycket attraktiv.
Bakgrund: Tanith är född och uppvuxen i Helium. Hon är en tränad spion och lönnmördare som tjänar jeddaken av Helium.