Nekromanti Rollhäfte, beta

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Soulreaper said:
Vet itne om du missade mitt inlägg, men du verkar ha sett det då du ändrat på en del av mina förslag. :gremsmile:
Jag såg det, tavk för feedbacken. Jag ändrade dom saker jag höll med om. :gremlaugh:
Soulreaper said:
Oavsett så ser det bra ut. La dock märke till ett stavfel. "Cermonier" ska ju vara "Ceremonier"
Tack, fixar ikväll.
Soulreaper said:
Sen undrar jag hur blödningstakten fungerar på din stridssida,
Man fyller i blödningstakt med siffror, och markerar sedan prick efter tiotalet.
Soulreaper said:
och vad bilden längst upp till höger (VINIT) representerar och hur den är tänkt att fungera?
Den var tänkt att användas för att hålla koll på anfallare och försvare, men det funkar så där i aktiv strid har vi märkt, den ska nog ses över.
Soulreaper said:
Sen listan med rundor undrar jag också lite hur du tänkt dig det hela, är det så att man ska komma ihåg vad man gjort föregående rundor?
Det är för att notera vilken runda man är i (så att alla är på samma runda och ingen missas) samt att hålla koll på framtida händelser, som när en besvärjelse slutar gälla, backup dyker upp eller dylikt.
Soulreaper said:
Sen får jag väl lägga in lite tjat om standard häfte med. :gremlaugh:
Noted. :gremlaugh:
Soulreaper said:
P.S. räcker det verkligen med A6? blir det inte väldigt lite att skriva då? eller du kanske skrev fel och menade A5... :gremsmile:
Jag menar såklart A5, ett VIKT A4.
 

Vlad Stonehand

Veteran
Joined
3 Jun 2008
Messages
48
Location
Värmland
Riktigt snyggt, bravo!

Ligger en hel del timmar bakom detta resultat förstår jag.

En "ren" version skulle dock uppskattas mycket, eller ännu hellre "källfilen" så egna husregler kunde plockas in. Jag har dock viss förståelse för om du inte vill släppa den. Vad har du jobbat i för program?
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Ichabod said:
Tja, blir kanske en allmän version längre fram, är ju lite jobb att rensa ut vissa bitar, framförallt myntkapitel och karaktärsdrag som jag måste tänka om på.

Sen om du vill han "specialversion" med bara några av husreglerna blir lite konstigt kanske, vi kan ju snacka om det längre fram.
Specialversion kommer nog inte behövas. Antingen kör jag på ditt häfte, med husregler (det är väl inte så många?) eller på ett "rent" häfte.

Ichabod said:
Självklart kan jag skicka några exemplar till dig, jag återkommer när jag fått prisuppgift, men räkna med 30-40 spänn per häfte.
Gör det, skicka ett PM eller något! Just nu vill mest ha ett exemplar av häftet (att börja med) för att titta på och testa i spel. Sedan är det fullt möjligt att hela gruppen får konvertera till häften om det verkar populärt.
Det ser väldigt bra ut och jag gillade karaktärshäftena som fanns till gamla Warhammer Fantasy Roleplay. Alla rollspel borde ha karaktärshäften istället för bara tråkiga blad, du får sälja in idén till Eon IV och skapa ett officiellt häfte för det spelet.

Ichabod said:
PS: Häftet är i A4, vikt. Alltså A5 när man håller det, jag har testat och det är litet och smidigt.
Det var formatet jag hade hoppats på, föredrar och nästan förväntat mig. Det är ju bra.

Återigen, gött jobb!
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Vlad Stonehand said:
Riktigt snyggt, bravo!

Ligger en hel del timmar bakom detta resultat förstår jag.

En "ren" version skulle dock uppskattas mycket, eller ännu hellre "källfilen" så egna husregler kunde plockas in. Jag har dock viss förståelse för om du inte vill släppa den. Vad har du jobbat i för program?
Tack för de fina kommentarerna. ^_^
En ren version kommer, källfilen vete tusan om jag vill dela ut. Ska fundera på det. Jag har använt Indesign för mac.
 

Vlad Stonehand

Veteran
Joined
3 Jun 2008
Messages
48
Location
Värmland
Ok, har aldrig jobbat i det programmet så jag vet inte vad det innebär i arbetsmängd. Jäkligt snyggt resultat har du fått fram i alla fall!
 

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
Tycker ni ska ta o jobba lite mer på illustrationerna till varje sektion som magi osv.. känns lite för "high fantasy dungeons and dragons" för o vara eon..

lite för mycket färg... =)
annars så ser det bra ut.. lite stort dock.. (men jag gillar stora formulär med mycke pill)
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
nkari said:
Tycker ni ska ta o jobba lite mer på illustrationerna till varje sektion som magi osv.. känns lite för "high fantasy dungeons and dragons" för o vara eon..

lite för mycket färg... =)
annars så ser det bra ut.. lite stort dock.. (men jag gillar stora formulär med mycke pill)
Tack för feedback. Ikonerna valde jag för att jag personligen tyckte om stilen, den liknade lite datorspelsmenyer. Jag är medveten om att den kanske inte är typiskt "eon". Av samma anledning valde jag att ha ordentligt med färg istället för den standard "tryckfärgsparande" gråvita tonen.

Just dessa två punkter kommer jag nog inte ändra.
Hur menar du med att det är "för stort"?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Imho är ditt formulär så nära perfekt jag har sett. Hade varit kul att kunna välja ras på figuren med utrustning, men det är bara yta. I övrigt tycker jag att det är sjukt najs med ett formulär där man inte sparar på krutet.
Utmärkt för en karaktär man spelat länge och man vill skriva ner riktigt detaljerat. Enormt habegär, och jag skulle köpa dem om jag kunde.
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Nu är utkastet från kopieringsfirman klar.
Ska fixa några småsaker, avslutningssidan, något litet marginalfel och något stavfel.

Superbra tryck och bra papper annars. Kommer kosta ungefär 50 spänn per häfte. (rätt många sidor. :D)

Var det någon som ville ha av "min" version? Orginal kommer vid ett senare tillfälle.
 

Ecleptomania

Veteran
Joined
13 Apr 2009
Messages
55
Location
Haninge, Svea Rike
Jag tycker dessa båda ser skit bra ut. Det ända som jag tänkte på från början var "Fan vad många sidor". Men sen insåg jag värdet i det. Om man spelar en karaktär i en kampanj där spelledaren betänkt att ha karaktärerna vid liv en längre tid så är häftet fantastiskt.

Har du funderat på att göra häftet editeringsbart så att man kan ha den på datorn om man skulle vilja? :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
jag är intresserad av din version, definitivt. om en kort förklaring till dina husregel medföljer så tror jag att jag med lätthet kan få gruppen att anamma dem
 

Ichabod_UBBT

Warrior
Joined
10 Jun 2005
Messages
265
Location
Växjö
Efter många om och men så är nu dessa på väg att printas från firman... jag har verkligen noll koll på hur man ska skicka in korrekta printversioner. :gremlaugh:

Återkommer om någon vecka för att visa resultatet.
 

myran

Veteran
Joined
13 Dec 2011
Messages
47
Nice! Gött när folk bumpar gamla trådar med guldklimpar som vi nyare på forumet inte sett förut.

Är de versionerna i huvudposten de senaste? Tänkte printa ett par isf.
 
Top