Några snabba tankar om det nya rollformuläret.
Jag gillar inte alla dessa raka, svarta, enkla linjer, då det inte känns så fantasy-aktigt, utan mer modernt.
Ni nämner att mönstren eventuellt kommer ändras, men det jag reagerar på är de vita mönster som finns före och efter alla rubriker, t.ex vid ”Förmågor, Särdrag, För- och Nackdelar”. Som de ser ut nu så känns de inte alls ”fantasy” för mig, utan mer cyberpunk/kretskort-aktiga.
Kommer man ha plats med eventuella Följeslagare om man skriver upp alla sina medspelare under ”Vänner och Följeslagare”? Är det inte bättre och döpa om rubriken till ”Vänner”, "Medspelare" eller något annat lämpligt bara, och då istället ha eventuella Följeslagare på ett papper vid sidan om?
En liten sak som jag reagerade på, är vid Rustningarna, det högra fältet där är bredare än det vänstra. Kanske räcker och centrera mittlinjen (mer åt höger) mellan de båda rustningsfälten och då centrera om Försvarsrutorna?
Är det fler saker än bara rubriken ”Förmågor, Särdrag, För- och Nackdelar” som kommer skilja sig åt från rollformuläret i Regelboks-PDFen mot rollformuläret i Spelarens Handbok? Om inte, så får ni gärna göra Spelarens Handbok-varianten tillgänglig redan när det nya rollformuläret kommer, så man slipper och skriva ut Spelarens Handbok-varianten när den kommer.
Med tanken på att de gamla rolformulären är slutsålda sedan länge, så undrar jag om ni funderar på att trycka upp dessa? I så fall ser jag hellre att ni väntar till Spelarens Handbok har släppts och får med de ändring som kommer med där.