Nekromanti Rollformulär 2.0, vad vill ni ha?

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Jag skulle vilja försöka lyfta det Donk nämnde, i hopp om ett svar från Järnringen...

Kommer korruptionssystemet ändras i Spelarboken? Om inte, varför ser Korruptionsrutorna ut som de gör?

Maximal:
Korruption:


Istället för hur det tidigare såg ut.

Temporär:
Permanent:


Jag antar att det bara är att vänta på spelarboken, om ändringar är på väg, men anledningen till att jag är nyfiken nu är för att jag redan börjat använda det nya rollformuläret, vilket jag tror många andra också gör.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Donk;n125451 said:
Vet inte om ni tänker göra om korruptionsystemet, men om inte så känner jag att Korruption / Maximal borde vara Temporär / Permanent korruption.
Det är det! Bilden i forumtråden är från en work-in-progress. Den skarpa versionen som ligger i vår webbshopp har rutorna KORRUPTION (för nuvarande temporär korruption) och PERMANENT (för, ja, permanent korruption).

Massher;n128307 said:
Det nya rollformuläret är en klar förbättring med mer utrymme. Med risk för att låta otacksam så undrar jag om det skulle skulle finnas möjlighet att göra en interaktiv version som man kan fylla i attribut, namn, utrustning, förmågor etc. innan man skriver ut också? Det skulle vara kanon!
Vi jobbar så sakteligen på det, men i ärlighetens namn har jag inte riktigt listat ut hur man gör det på ett vettigt sätt. Vissa detaljer i formuläret har visat sig kluriga att få till i en interaktiv version och just nu måste vi lägga tiden på annat (ffa färdigställandet av Spelarens Handboks layout).

Cosmo Spex;n128366 said:
Av vilken anledning har man dubletter av Försvar?
Precis som Paal skriver ovan är det för att tillåta flera uppsättningar. T.ex. med eller utan sköld, eller med eller utan rustning.
 
Top