Nekromanti Riktiga rollspel

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Sarkasmometrar :)

Tja.. så kan man ju förklara det hela för att en lekman ska förstå... :o)

Att sarkasmometrarna skulle använda WPS eller DOC format är förstås fel. (Vill bara poängtera det så att ingen går ut och försöker köra .DOC i sin SM. DEt skulle kunna orsaka problem nämligen...

Dessutom så använder de nya maskinerna INTE Microsoft produkter. Milleniumbuggen var känd redan 1890 så ingen fortfarande funkitionerande Homo Sapiens Sapiens använder Microsoft produkter.

Däremot använder man Windows som OS till släktet CANIS, inte bara till Sarkasmometern utan även till resten av Humormodulen... Det är därför din hund inte skrattar till Monthy Python.
Canis modellerna verkar dock klara sig med Windows.

En annan art som jag för tillfället inte kommer ihåg namnet den korrekta modellen på är Hyenan. deras Humormodul byggar på en beta version av windows 95 vilket har lett till att den skrattar JÄMT. Blåskärmar kan ha lustiga effekter på vissa modeller...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: *konfunderad*

Hmmm...
Men Rosa är ju bara vårensfärg för oss med skär hy normalt sett, ett svärd som snarare hamnar i nån mettalic färg normalt kan inte använda rosa.. det blir alldeles för starka kontraster... jag rekommenderar en mat lack, genomskinlig eller lite mörkare.. Om man vill vara extrem kan man också ta ett tunt lager med vitt... Till fästet används helst en lite svartare skugga..

chrull - svärdssminkexpert..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Analys: Krister/Klister

Awful Good?

Tja.. det vet vi ju inte ännu då vi itne vet om det är så att du nu är Klister eller Krister... Mer Krister är helt klart God. Annars skulle han ju inte skänka rollspel gratis som han gör.. MEn reglerna som du gav i inlägget som startade den här tråden tyder ju helt klart på nån slags kaotisk ordning.. regler är helt klart ett tecken på ordning.. men det kaos i dem..

en kort analys ger oss alltså alignmentet Neutral Good, vilket skulle få dig att platsa på ställem som Bytopia, Beastlands och Elysium.

Nä.. nu har jag chantat D&d och Planescape grejjer tillräckligt..

chrull - brukar INTE försöka bestämma sina medmänniskors alignment i vanliga fall..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Re: Tja, det var du som började..

Om dom *sög*, så var det sjukt. Men annars, att smälla i sig ett mandelmassapaket före lunchen är ju ingenting man inte gör regelbundet.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
En kompis gamla EDD-regler är nog de mest seriösa man kan få tag på- de är sönderfallande, förvaras i en söndertrasad box, och dessutom är vapensidorna inklistrade med brun packtejp. Rollspel förvaras i box. Annars flygger manan all världens väg, och tärningarna slår fel hela tiden.

- Bobby
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: *konfunderad*

fast en vatg, lätt air av rosa är aldrig fel.... ett diskret skimmer som bara anas i solskenet (och lagom smetigt för att fjortissvärd ska kunna ta på för mycket och se ut som leksaskssvärd från Faetter BR)

En snygg fuskinskription är aldrig helt fel heller.
Får vilket svärd som helst att se magiskt ut....

Vavva - som snart får mardrömmar om Cynthiarosa nagellack
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Ordspråk

Oj, jag trodde inte att härar hade SÅ mycket emot smink! Fan, jag har kört på hel fel taktik hela tiden.

Vavva - som aldrig ska sminka sig mer
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Tja, det var du som började..

Ni är bisarra hela bunten

Tack :)
För övrigt är det inte JAG som äter mandelmassa på mina semlor

Om dom *sög*, så var det sjukt. Men annars, att smälla i sig ett mandelmassapaket före lunchen är ju ingenting man inte gör
regelbundet.


Det där var ovanligt äckligt till och med för att vara en finne.... *ryser* Därmed inte sagt att jag inte är ett Dnalor-fan.

Vavva - otrolig hatare av mandelmassa
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Sarkasmometrar :)

Äh, nu orkar jag inte mer /images/icons/laugh.gif

Vill bara som ett sista inlägg säga att leguaner antagligen kör nåt otestat system inlämnat på en programmeringskurs för problemtjejer på högstadiet. De har bara ett ansikltsuttryck: Total skepticism

Fantasitiskt med tanke på att de har en hjärna som är mindre och värdelösare än ett genomsnittligt suddgummi på en stiftpenna.

Vavva - vars leguan skulle behöva en ny sarkasmometer
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Ny religion?

Vad menar du ny religion? Jag måste säga att det är ganska roande att höra en person som tycks vara fullständigt omedveten om att krillendomen har en mångtusenårig historia göra anspråk på posten som överstepräst (jag är förbluffad över att du ens lyckades få titeln rätt, men, jo, det är ju torsdag, så det tycks stämma). Vill du framstå som en seriös kandidat (även om jag inte kan förstå varför då det innebär stora mängder pappersarbete samt obligatorium att offras till den lille gröne stenätaren varje gång helvetet fryser vilket kan bli lite tröttsamt i längden) rekommenderar jag dig att börja med att gå till biblioteket och låna Arnolds "De rituella semmelkrigens betydelse för tidig krillendom", Yzzos "Shakespeare och krillendomen", Ghowltins "Krillendom och päronträd - en höstlig betraktelse", Avvavs "Radikal krillendom - ryck makten från lantmätarna", samt förstås standardverket framför andra, Esnors stora "Encyklopedi över krillendomen".
Därefter bränner du lämpligen verken i fråga, då den bild de ger av krillendomen inte kan karaktäriseras som något annat än illvilligt redogörande för sanningen.

Mr. Cobblepot - Förste Andre grisvaktare
PS Christopher Wren, Neil Gaiman, Björnbuse 381-414, drottning Kristina och Sif Ruud var/är alla bevisligen krillinister i lönndom. Frågan är mer öppen när det gäller Ellen deGeneres, Madonna och Rune Andreasson. DS

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Slitna boxar

"Tvärtom! Ett riktigt rollspel är så slitet att sidor faller ut, omslaget är sönderrivet, är fuktskadat och försett med cola/kafferingar. Boxen (naturligtvis ska det komma i box) ska vara söndersutten och tärningarna borttappade och ersatta med äkta Gamescience-tärningar. Då först utstrålar det äkta rollspelsanda."

Mina DoD.2- och EDD-boxar känner igen sig i den beskrivningen. Kan tillägga att förvara en massa gamla tennfigurer i boxarna gör underverk för den äkta rollspelsandan.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: *konfunderad*

Hörde jag inte Ingrid Schrewelius (eller hur hon nu stavar sitt namn) röst eka i bakgrunden.

I nästa veckojournalen så visas bikinimodet för morgonstjärnor.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Carolus

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
152
Location
Linköping
*asgarvar*

Instämmer givetvis till fullo med ovanstående fullständigt eminenta definitoner och bekänner härmed ångerfullt att jag, givetvis bara någon enstaka gång, faktiskt hänfallit till att spela Oseriösa Rollspel. Härmed avsvär jag mig detta i fortsättningen och lovar dyrt och heligt att det aldrig ska upprepas.

Melius frangi quam flecti
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vad har Yassilus och Dnalor gemensamt?

Den låter jag er klura på, hehe..

Och ja, dom sög i sig mandelmassa, ummmmmf umm..
En av dom gjorde tillochmed en liten mandelmasse-skulptur. En häst.

<font size=8>SJUKT!<font size=2>/images/icons/wink.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Äh.

Gå med i Arvidosmen istället! Se ljuset! Läs profilen!

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Joined
5 Feb 2001
Messages
273
Location
Göteborg (om det inte ändrats igen).
Schyssta bud och raka puckar, men...

I mitt personliga rollspel.nu-pantheon håller jag nog de gamla sumeriska tvillinggudomligheterna Vavva och Nightowl främst (hoppas de blir glada nu och att ingen annan hoppar från nån bro eller så), men när han nu frågade om krillendomen...
OCC

"Även en svartfolksvarelse kan vilja ha någon att tala med."
Skönheten & Odjuren
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Men...

Jag har bestämt för mig att det enda verb som används i konditionalis i svenskan är verbet "att vara", som heter "vore" i konditionalis. Det är dock avsevärt vanligare i tyskan - som min polare uttryckte det när han varit i Tyskland i en månad eller två över sommaren: "Jag har lärt mig använda konditionalis som vore det naturligt."

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top