Nekromanti Riktiga rollspel

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Sarkasmometrar :)

"Särskilt problem har produkter från innan
40-talet svårt att förstå de efter 70 talet... Men det gäller inte enbart sarkasmometern utan även resten av humormodulen."


Kan det vara för att 40-talsprodukterna är de som låg som grund för utvecklandet av de senare modellerna?
Nya program kan någorlunda läsa filer av äldre versioner, men inte tvärtom.
Det är helt enkelt så att alla 40-talister kör på Works för Dos medan min generation kör Office 2000. (ve och fasa, vilken tanke) WPS-filer går i alla fall hjälpligt att läsa i Word.

Vavva - som känner att hon är något på spåren
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: *konfunderad*

Jag vet inte..... varför inte konfektionsssy en serie snygga skidor för tvåhanddsvärd? Vinröd sammet och chica tyger i lager på lager och till detta en lätt platå i botten för ökad längd. Högklackade svärdsskidor.....
Glöm inte den mjukrosa pennan att förstärka de naturliga inskriptionerna på bladet.... Rosa är vårens färg! Fråga bara kosmetikaffärerna.

Vavva - som hellre sminkar sitt tvåhanddsvärd än sig själv
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Snälla nån!! Hoppas för guds skull att detta är på skoj... i annat fall så kan jag bara beklaga... och om det skulle vara på skoj så har jag bara en fråga: varför??

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

<Totenklage>
 

Rödhake

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
61
Location
Småland!
Re: Vet inte, berätta!!!

ELLER så försöker någon här på forumet bara få sympati i stil med "va cool han är", "wow, den ser jag upp till"

ELLER fortsätta i gammal jargon och hoppas på reaktioner från sådana som tex mej i sti med "&%#&/*^" osv...

ELLER så är psykologiska test väldigt roliga, men hade nog varit mer lurig om man skippat "riktigt" från punkterna. Och dessutom vet vi ju alla vad någon här tycker, det är lite svårt att missa.

näe, jag hoppas någon var road iallafall...Jag var det, annars hade jag inte skrivit!!!

Can you say kuh-THOO-loo?
 

jbergman

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
150
Location
Stockholm
Men...

(Om du undrar i vilket modus inläggsrubrikens predikat står i, så kan jag upplysa dig om att svaret är konditionalis)

Pfft, konjunktiv är det ju. Det stod ju inte "Gudarna skulle vara oss nådiga!"

He he...
/Jakob
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Re: Men...

/images/icons/blush.gif

oooops! Du kanske har rätt. Det var så länge sedan jag gnagde mig igenom de där volymerna i allmän lingvistik. Dom låter ju så lika, och jag var säker på att det fannms åtminstone *ett* modus som hette konditionalis.

Jag böjer mig för min uppenbare överman.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Tja, glömmde du inte att det skall komma i en inbunden bok och utrtåla äkta rollspelsanda...."

Tvärtom! Ett riktigt rollspel är så slitet att sidor faller ut, omslaget är sönderrivet, är fuktskadat och försett med cola/kafferingar. Boxen (naturligtvis ska det komma i box) ska vara söndersutten och tärningarna borttappade och ersatta med äkta Gamescience-tärningar. först utstrålar det äkta rollspelsanda.

Hårda pärmar? Vad är det för jävla lyx? [vin]

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Med Semlor är man aldrig (OT)

De är goa goa goa :)

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tja, det var du som började..

Hehe, Krille-klonen var en KUL ide! Klister Fummelin.. Lawful Neutral.. Jaja! Mandelmassa är mums i semlor! Mina två vänner satt dock en gång och sög på varsin korv-förpackning mandelmassa.. Hur sjukt är inte det???


/Arvidos, ÄÄÄÄÄLSKAR forumet! KRAM!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Angående motsägningar:

Se det som en del av satiren! /images/icons/smile.gif

/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Det är inte så att du försöker göra dig lustig över alla som minsann spelar riktiga rollspel? Tyvärr går poängen förlorad i motsägelserna.</I>

Um, motsägelserna var nog en del av själva poängen. De hade med fördel kunnat stå intill varandra bara för att bli ännu mer märkbara också.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"De hade med fördel kunnat stå intill varandra bara för att bli ännu mer märkbara också."

Då hade det ju varit allt för uppenbart. Tror du jag är så snäll att jag sätter upp en stor neonskylt som säger "Varning! Fälla om fyra meningar!"? /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
* Ett riktigt rollspel ska vara Svenskproducerat och inte utgivet senare än 92. Enda undantag kan vara "ultrarealistiska" och välskrivna NeoTech eller EON.

...
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>"De hade med fördel kunnat stå intill varandra bara för att bli ännu mer märkbara också."
Då hade det ju varit allt för uppenbart.</I>

Tjå, jag är nog miljöskadad av folk som kommer och ska berätta hur kul nån gammal handbok var, och när de sen beskriver den blir det uppenbart att de totalt missade det som <I>jag</I> tänkte skulle vara poängen med den.

--
Åke
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Missade poänger...

"Tjå, jag är nog miljöskadad av folk som kommer och ska berätta hur kul nån gammal handbok var, och när de sen beskriver den blir det uppenbart att de totalt missade det som jag tänkte skulle vara poängen med den."

Då har de i alla fall hittat på en egen, och det är ju heller inte helt trist. /images/icons/wink.gif

Men jag förstår vad du menar. Samlingen med tabbar började då vissa personer (ska inte nämna vilka mtp PUL, men ni vet vilka) anklagade rollspel för att vara otäckt autentiska med avseende på våldsinformation. Således knåpade jag ihop de första tabbarna (de längst ner i listan, nånstans med början vid Kult och Gamla Mutant och sedan längre ner) och postade på deras forum.

Men det hjälpte inte - istället ändrade de sin tes till att rollspel genom sin våldsamhet skapade ett behov av våldsfakta, varför rollspelare letade upp sådana fakta. Vilket jag då var ett ypperligt bevis på. Att rollspelare skriver rollspel men ändå lyckas få de "obehagligt autentiska" bitarna totalt uppåt väggarna verkade inte vara en tanke som föreslog dem...

Hur som helst, det var ännu en spik i våra vänners trovärdighets kista, och i alla fall jag och Björn Hellqvist garvade gott åt det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Oseriösa rollspel

En intressant definition som jag naturligtvis håller med om till fullo. Som den nedanstående debatten visar, så har också substansen i definitionen runnit av profanum vulgus likt vatten av en gås. Det är nu vare sig hud eller hår, som ordspråket lyder, eftersom inlägget uppfyllt den viktiga funktionen att inspirera mig till en motsvarande definition av vad ett Oseriöst Rollspel™ är:

• Ett Oseriöst Rollspel™ blandar genrer. Det säger sig självt att man inte kan ha en förfinad rollspelsupplevelse om man spelar skräckwestern, science fantasy eller efter katastrofen-mytologi. (under-punkt: vissa genrer är automatiskt oseriösa, även om de är enhetliga. Detta gäller särskilt genrer som hämtas från seriernas och filmens värld)

• Ett Oseriöst Rollspel™ är skrivet med humor och innehåller skämt och lustigheter i regelböckerna. Gud förbjude att man skulle ha roligt när man läser en regelbok.

• Ett Oseriöst Rollspel™ är snyggt producerat och har många fyrfärgsillustrationer. Detta visar att konstruktörerna är mer intresserade av yta än av innehåll, och att de kan misstänkas för att ha intresse av att tjäna pengar på sitt spel. Seriösa Rollspel™ har dålig layout, svartvita illustrationer gjorda av konstruktörens syster och finns utgivet endast för att konstruktören belånat sitt hus för att ur egen ficka kunna betala tryckeriet.

• Ett Oseriöst Rollspel™ stöds av många tillbehör och supplement, som kommer ut ofta. Tillbehör och supplement fungerar som surrogat för spelarnas fantasi och för mycket supplement dödar den individuella skaparglädjen. Särskilt om de är i färg.

• Ett Oseriöst Rollspel™ innehåller erfarenhetssystem som tillåter karaktärerna att bli synbarligen bättre inom rimliga tidsramar. Det är oseriöst att få spelarna att bry sig mer om färdighetsvärden än psykologisk utveckling. I Seriösa Rollspel™ är alla nygjorda rollpersoner sämre på allt än normala människor, och de blir inte bättre. Det är den inre resan som räknas.

• Oseriösa Rollspel™ är roliga att spela. Rollspel ska inte vara kul, det ska vara ett lidande, en form av terapi och ett sätt för spelarna att komma i kontakt med sina mörka, dolda och otvättade sidor. Att göra karaktärer som har positiva sidor är dåligt rollspel och döljer världens egentliga elände.

mvh
Örnie
som naturligtvis endast spelar SERIÖSA rollspel™
 
Top