Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Detta är ju intressant, Octa har ju mummlat mycket om nåt i sitt pm om att unvika säga ett namn/ord vilket vi alla verkar förstå vad det är och vissa sagt det. Kan det vara så att Anthrox ide att namnutgivning kan vara någon form av vervningstaktik eller att det gör någon annan effekt? Samtidigt kan det vara som Brynolf säger att detta i våra PM bara är onödigt brus. Borde inte dehär vara något mer att spekulera kring?
Siffran 7 i fluffet är ju en sak att haka upp sig på. Vi har liksom 9 eller 10 bybor antagligen, så familjen kan inte bara vara 7 individer. De är dessutom 6 i avsnittet, inte 7.
Det går att tänka att det är några som är någon sorts dtf-parasiter, men då borde de stått med i reglerna. Det går nog inte att ha med dtf utan att det är tydligt.
Ett annat sätt att tänka är att en del bybor fått parasit parasitnamn, och att de (som vimes varit inne på) går på något sätt att tagga eller påverka av parasiterna om de får deras namn eller så.

Säg att det är 2-3 parasiter från start, och de har olika förmågor. En har nattmord som bara funkar mot familjen, en har konvertering för dormant parasiter, en har något annat. Då är ulvarnas spel att luska ut vilka bybor som har vilka namn för att få utdelning av sina förmågor, och mycket mejkar sense med hur PM och sånt ser ut kanske.

Såhär, Sidd har aldrig kollat på serien så det caset med waba labba dub dub håller inte.

Sure. Men det här får Sidd själv förklara. Jag menar han kan skriva att han plockar upp frasen i kulturen och fattat att den kommer från serien. Han hade kunnat förklara det direkt när frågan kom upp, men istället har han tramsat bort det och gått på motattack. Är han bybo är det bara destruktivt spel.

Att Anth lyckas hitta den copyrightade dinosaurien är ju lite iögonfallande faktiskt. Den hittar man nämligen BARA i anmälningstråden. Och sedan låter han förvånad när vi ska "kanindimma oss och läsa anmälningstråden", vilket han själv bevisligen redan gjort.

@Anthrox kan du förklara dig här lite?
Kamera-jurassic park är ju en karaktär i avsnittet, och jag spenderade en god portion av gårdagskvällen med att trawla igenom r&m-wikin efter detaljer som kan spela roll för oss här i spel. Som exv det jag hittade med att det är 9 karaktärer i wikin som nämns som ickeparasiter i avsnittet. Eller att snurrande katten från anmälningstråden inte står med från avsnittet alls.

1. Wubba lubba dub dub-gate. I korthet: Sidd skriver "Wubba lubba dub dub" i anmälningstråden - det är en fras som är Rick/Rickards catch-phrase i serien. Här i R1 hävdar Sidd att han har noll koll på serien och verkar hävda att han råkade skriva exakt denna fras utan att förstå att den var kopplad till fluffet i spelet. Det låter osannolikt. Sidd har, när detta påtalats, svarat med borttramsande och obegripliga tillbakakakor. Jag röstar just nu på Sidd och kommer fortsätta göra det tills Sidd skriver ett ärligt inlägg där han på ett rimligt sätt förklarar hur det kunde bli såhär märkligt (eller tills något bättre dyker upp). Lögnaktigt och oärligt spelande bör vi alltid agera på, tycker jag, även om det är en bybo som snurrat till det handlar det om vilket bybospel vi vill ha i tråden.
Mycket bra analyser Vimes, bra jobbat för byn!

Röst: @Sidd

Om Sidd har googlat lite, lite och hittat Wubbabubba borde han inte sedan vara helt i det blå utan läsa vidare kring temat. Skummis!

Nu ska jag säga en rolig sak från verkligheten: Sidd och jag ska ses snart och gå och rösta med vår rullstolsburna alldeles riktiga MAMMA BETTAN. :love: Vilken värld är den riktiga egentligen?

Vad gäller att jag påminde Christina.
Att jag påminner en ny spelare som dessutom vad jag vet inte är särskilt aktiv på forumet och jag tvivlar på att hon ens loggar in särskilt ofta alls. En spelare som jag mer eller mindre tjat på att testa detta. Det får ni tycka vad ni vill om. Annars skulle hennes förstya upplelse av detta i bästa fall vara att komma in sent i spel...kanske inte ens i rundan eller rundan efter. Och i det läget skulle hon fått en riktig skitupplevelse av spelet. Handen på hjärtat, så är gruppen inte särskilt förlåtande mot saker som avviker och inte har koll. Vad hon än skulle sagt, så hade "lågflygeri" anklagelser haglat och legat kvar som en våt filt genom hela partiet. Att som ny behöva gå i försvarsställning det första man gör och fäktas mot väderkvarnar är inte en bra upplevelse. Hon hade mest troligt befunnit sig i konstant förvarsläge mot anklagelser hon inte ens förstod varför. Jag har själv varit där (om än inte för lågflygeri). Jag skulle 100 gånger av hundra gjort något liknande igen. MEN jag hade kommunicerat med SL först, lessons learned där. MEN påå något sätt hade jag gjort det igen. Och det står jag för.
Nu tror jag tyvärr att just detta parti inte är det bästa för att fånga en ny spelare att fastna, då vi, som jag uppfattar det, inte har ett skit att gå på och det bara blir svammel och "trött attacker" i hopp om att väcka ngn reaktion. Och är andras PM lika förvirrande som mitt, så har vi ännu mindre än ett standard vanilla spel, då mitt PM bara skapar förvirring/osäkerhet iaf
Lugn kompis. Helt ok att du påmint Christina och vi ska vara snälla mot henne till ulv bevisats.

Mycket bra analyser Vimes, bra jobbat för byn!

Röst: @Sidd

Om Sidd har googlat lite, lite och hittat Wubbabubba borde han inte sedan vara helt i det blå utan läsa vidare kring temat. Skummis!

Nu ska jag säga en rolig sak från verkligheten: Sidd och jag ska ses snart och gå och rösta med vår rullstolsburna alldeles riktiga MAMMA BETTAN. :love: Vilken värld är den riktiga egentligen?
Märklig röst kan jag tycka…

Erik Andersson påstår Big mama att hennes karaktär heter, enligt chatt gpt finns ingen med detta namn i Rick and Morty.

Personligen har jag en karaktär som finns. Om alla andra också har det så sticker Erik Andersson ut.

Nu försöker Big mama också hoppa på drev som redan är igång trots att hon borde veta att det är byggt på svag grund.

Röst: @Big Mama

Erik Andersson påstår Big mama att hennes karaktär heter, enligt chatt gpt finns ingen med detta namn i Rick and Morty.

Personligen har jag en karaktär som finns. Om alla andra också har det så sticker Erik Andersson ut.

Nu försöker Big mama också hoppa på drev som redan är igång trots att hon borde veta att det är byggt på svag grund.

Nu känns det som att du står vid sidlinjen och spelar ett helt annat spel än oss andra.

Nu känns det som att du står vid sidlinjen och spelar ett helt annat spel än oss andra.
Utveckla! Jag håller med om att infon i mitt pm är mycket märklig. Men om alla spelare har karaktärer som är med i serien och BM inte har det så är det ju intressant eller håller du inte med?

Nja du, det här var en stor röd prutt.

Röst: @Octagonal

Du är ingen Andersson, eller hur Octa?

Chiffer

IRWRJUDIL-YHORFLUDSWRU

Ledtråd: Flytta varje bokstav 3 steg bakåt i alfabetet.

När man dekrypterar det får man: Ordet ni åker ut av att skriva.

Det sagt, jag tycker inte det är det minsta skumt att du påminner om att spelet börjat, Strad. Helt rimligt. Att försöka göra det till en ulvtell tycker jag säger mer om den som anklagar dig. MEN detta innebär också att du inte behöver försvara dig så hårt mot den anklagelsen.
Håller med och det var därför jag skrev att det var osnyggt av mig att ta upp det. Å andra sidan vill jag vara transparent med hur jag tänker.

Mest är det ju faktiskt @StradhLestat jag siktar in mig på.

Jag följer principen att aldrig rösta ut en nybörjare i R1, så @Christina kör på baea. Vad tycker du t ex om @StradhLestat i det här spelet? (Att han är en stjärna i andra sammanhang vet jag! 😃☀️💪)

Utveckla! Jag håller med om att infon i mitt pm är mycket märklig. Men om alla spelare har karaktärer som är med i serien och BM inte har det så är det ju intressant eller håller du inte med?

Mig veterligen finns det varken en Rickard eller Mårten med i serien

Krama henne från ett Löbel-fan!

Spelet heter Rickard och Mårten, inte Rick & Morty. Har du missat det?

Jag är en kamera-dinosaurie och hör till familjen Andersson.
Vänta va? Upphovsrätt eller inte så är du ju då de facto en parasit från avsnittet.

Är det någon annan som har en parasit som karaktär, men är bybo? Svara bara ja eller nej, inte vilken karaktär i så fall.

Om vi utgår från att
1) det @Octagonal påstår om de outtalbara orden som en mekanik där någon dör är sant och
2) Octagonal är ulv så…
…verkar det ju konstigt att avslöja mekaniken för byn? Rimligare verkar det vara att en ulv på något sätt försöker få byborna att yttra de mördande orden så byn mördar sig själv?

Givetvis behöver inget av 1 eller 2 vara sant.

Back