Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Men ok. Vi kan släppa Wubba lubba dub dub-gate. För det mesta brukar ju sådana här saker vara bybor som gör konstiga saker snrare än ulvr som gör sinistra saker.

Jag skulle kunna rösta Stradh istället, eftersom Rymd-Bettan är ett svagt claim, men han har skrivit en del saker som får mig att tro att han ändå har rollen i PM:et.

eftersom Rymd-Bettan är ett svagt claim,
Är det det då, nu när saker börjar kristallisera sig lite? Vi verkar ju ha parasiter som är bybor, karaktärer från andra avsnitt, karaktärer som inte ens är med i serien alls osv, så det känns väl mindre och mindre som att karaktärsgrejen är jättemycket att haka upp sig på. Är liksom inte Basses karaktär som inte ens finns med mer suspekt än Stradhs karaktär som finns med, men inte i avsnittet?

Jag skulle verkligen vilja att vi röstade ut mig bara för att kunna verifiera min tes: vi har parasiter som inte förstår att de är parasiter.

Nu är jag tillbaka från rollspel och har en stund innan jag behöver köra mot körkonserten.

Jag kan reda ut mitt Nja på frågan om jag är parasit i serien men ändå medlem i familjen Andersson.

Jag är Herr Pruttigbajsbyxa och medlem i familjen Andersson. Anledningen till att jag svarade Ja och sen ändrade till Nja direkt är att det är rätt tvetydigt i serien om Mr Poopybutthole är en parasit eller inte. Han dyker upp i början och det är väldigt tydligt av timingen med Rick att det antyds att han är parasit, han är en skruvad karaktär (tydligt icke-mänsklig), det är första gången han introduceras i serien, han är humoristiskt nog inte parasit i slutet när Beth skjuter honom men det har spekulerats i efterhand av fans att han är parasit (tack synopsis-pediat jag läste igår). I det här spelet är jag dock Andersson enligt PM utan tvetydigheter så det mest rättvisande svaret är nog Nja istället för Ja. 😄

Jag skulle verkligen vilja att vi röstade ut mig bara för att kunna verifiera min tes: vi har parasiter som inte förstår att de är parasiter.
Det verkar ju väldigt dumt att vadjacen utröstning om det nu finns regelrätta parasiter (ulvar) som sitter i en ulvchatt som du inte verkar tillhöra. Är det inte bättre att jaga traditionell ulv (parasit) istället för att kasta sig på svärdet? Inte mycket till ulvspel om ingen av ulvarna vet att de är ulvar?

Just det, det var en sak jag tänkt på hela förmiddagen, men glömde bort när jag gick och stod i kö till vallokalen. Det är ett par spelare som lågflyger väldigt mycket nu medan vi förvirrat slåss med varandra i knäckformen som är karaktärer. Tycker det börjar bli mer och mer uppenbart att karaktärerna är all over the place, så att ligga lågt just nu känns som en stark ulvstrategi. För vi kommer ju ha kvar viss animositet mot varandra från den här diskussionen liksom. Tycker vi ska pressa BB7 och Fjodde till att bli aktivare och få gröna sig själva.

Ja, @Sysp har ju rätt förstås även om det hade varit cool att dechiffrera spelet. I reglerna står det också om två fraktioner så min tes var nog alltför vild.

RÖST:: @BiobunkerVII

Pga lågflygeri

Okej så jag har rast i 10 min nu, är fortv på sida 10. Ska läsa så mycket ja kan

Jag är böjd att tycka att BM och Stradh är rätt gröna utifrån timing och innehåll på outningarna.

Octa är jag mer osäker på - jag tycker att det är rörigt om han menar att det finns en eller två dinosaurier som kan ta bilder i spel med snarlika namn och eventuellt en tredje som inte får nämnas. Detta gör i alla fall att det känns som en rätt säker indirekt claim med låg risk för krock så jag är ändå inne på att det inte är osannolikt att Octa har falskclaimat. Sen om han är Rickard/Mårten/parasit är mer oklart så kanske bättre att inte rösta ut nu utan vänta till om Rickard/Mårten dyker upp i senare rundor via outning eller info, men tills dess känns det riskabelt att rösta ut siare/väktare. Eller iofs, Octa lär väl outa om han är på väg mot galgen.

Jag har ingen bättre för stunden.

Röst: @Octagonal

Back