Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Fjärde rundan]

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Ni är överens det är dags att avrätta Xyas, så ni ställer honom emot väggen, ni riktar era pistoler, och ni skjuter Sidd.
Lite oklart vad det var som hände, men Sidd bar på en polisbricka så inte ska man klaga.
(Sidd var Varulv).

Bland de glada men förvirrade tillropen är det en röst som saknas, Genesis sitter tom ögd på en pall, livet har runnit ut genom hållet i hans bröstkorg.
(Genesis var en bybo)

Det är sex personer kvar i rummet, och uppenbarligen är någon mer en förrädare.
Ni tittar på varandra, och för revolutionens skull behöver ni fortsätta kampen.



Ett tack till
@Sidd och @Genesis Ni får tacka för gott spel men inget mer än så.



Rangordning:
Högst: Impetigo
Martin3
LJSLarsson
Vimes
Khan
Lägst: Xyas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Då är väl rimligtvis Larsson och Vimes gröna bortom allt tvivel då vi förmodligen bara har en ulv kvar.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Då är väl rimligtvis Larsson och Vimes gröna bortom allt tvivel då vi förmodligen bara har en ulv kvar.
Fast jag fattar inte varför både Vimes och jag är vid liv? Nu får ju Vimes sia Impetigo tack vare min flytt av honom.

Spontana teorier:

1. Nattmorden är beroende på placering, och de kunde inte ta mig/Vimes (vilket var de uppenbara valen)

2. Martin3, som är ny men ändå har mycket teoretiskt bagage från One Night, har gjort en hel annan ulv-bedömning än en ’vanlig’ ulvspelare.

3. Impetigo fick panik för att Genesis följde med mitt och Sidds tåg på honom igårkväll och ville ha ut honom, kosta vad det kosta ville.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Grymt! Tack för spel Sidd och Genesis! (Genesis är en stjärna som bybo!)

Jag håller Xyas för tämligen grön i och med detta. (Inte 100% förstås, men nära på.) Xyas har uppenbarligen förmågan han claimar. Hade han varit ulv hade det ju varit ett mycket listigare spel att inte claima.

Jag har siat Impetigo som grön. Vilket ger att en av Martin3 och Khan rimligtvis är ulv. Jag tror jag är mest sugen på Martin3.

Röst: Martin3
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
U har Vimes siat två pers som gröna. Så jag tycker siaren ska överväga att outa sig om denne kan bekräfta att det var Vimes som skyddades i förra nattfasen. Det skulle ju i så fall säkerställa att Vimes är grön, för det finns såklart en chans att han är ulv som claimat siare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Ja, över lag finns det väl inte jättemycket mer att hålla på vad gäller roller och förmågor.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Det lär väl vara hyfsat enkelt att avsluta det här nu. Impetigo är grön, så även Larsson och Xyas så lär det från min sida vara Khan kvar om inte Vimes gjort en riktig high roll men det är mycket osannolikt för att för vimes skulle vara röd skulle vi vara utan siare och det känns galet.

Förutsätter vi fortfarande 3 ulvar så ser jag bara de här som inte helt gröna:
Xyas
Vimes
Khan
Martin3

Larsson, Impetigo är helt gröna. Jag ser ingen möjlighet att de är ulvar med den givna förutsättningen.

Xyas håller jag för grön enligt senaste diskussionen, tror inte ulvarna fått en så effektiv förmåga.
Vimes är fortfarande grön för mig men kan inte bli helt grön.
Khan har jag drevat på från början och har fortfarande inte släppt det. Tycker han har hållt sig undan mest hela tiden.

Jag kan inte se något annat alternativ än Khan.

Röst: Khan
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Ja, över lag finns det väl inte jättemycket mer att hålla på vad gäller roller och förmågor.
Jag får nog hålla med. Tror inte ulvarna kan vinna oavsett och om det gör att ulvarna knäpper mig så håller det vimes, impetigo och larsson vid liv en runda till. Jag är tacksam att Impetigo sa som han gjorde för det har hjälpt mig att hålla mig dold. Precis sådant som hållt mig gömd. Jag är väktaren och ja, jag lyckades blockera Vimes, gjorde samma sak under runda 3 men utan effekt. Jag missförstod väktarförmågan första rundan och försökte skydda Hellzon.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Sant, ulvarna försökte faktiskt döda honom, tankevurpa av mig. Vimes är ju också grön. då är det ännu enklare. Tack
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Hallå där! Nu vill jag bara påminna om att jag har nackdel idag i och med stress på jobb och bara telefon.

Men vill ändå lägga fram att jag lyckats rösta ut ulvar två gånger i rad i och med att jag inte röstade alls runda två. Jag har hållit Genesis för mänsklig tillräckligt för att tro på hans argument hela tiden. Att sidd var ulv är också öppet misstänkt från min sida.

Jag ser Xyas som klart grönare nu, men inte helt färglös.

Varför är folk negativa mot mig, utöver inaktivitet?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,843
Jag trodde att knan eller martin3 var väktare. Tyckte att khan smulade lite om det och han var därför min främste kandidat. Annars hade jag nog gått hårdare åt honom (hade honom ju ändå som bubblare på ulvlistan genomgående).

Jag tror att ulvarna såg det som kört om geöna gänget med vimes och larsson (och i realiteten även genesis, om inte jag högg på honom ochbinte gröna gänget vem skulle då hugga? Ulvarna kunde näppeligen göra det själva) fick fortsätta föra debatten.

Därför tror jag att de valde att mörda genesis i stället för vimes för att öppna för tanken: ”om vimes inte blev mördad är han kanske ulv trots allt och allt vi trodde oss veta är falskt!”

Den tanken måste vi ha med oss i bakhuvudet men det absolut troligaste är fortfarande att vimes, larsson och jag är gröna och att det finns en ulv kvar bland övriga.

Detta baserat på att ingen annan siare kommit fram, jag tror inte på genesis som siare.

Lukas skriver ”någon” i introtexten till rundan anfgåwndw kvarvarande ulvar, det tror jag är ett oavsiktligt bekräftande av den sedan länge rådande tre ulvs-hypotesen.

Hade khan varit väktare hade han sagt det vid detta laget. Genesis har jag aldrig hållt för väktare med tanke på hans höga profil.

Xyas är inte såå grönad som vissa vill göra gällande men han spelar väkdigt byboigt i andra halvan av r3.

Så med 70% sannolikhet är khan ulv.

Röst: Khan

I andra hand xyas (15%) eller martin3 (10%), i tredje hand vimes (5%)

Larsson är så osannolik så jag avskriver honom helt.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
För att lägga korten på bordet - jag är helt vanlig bybo modell vanilj. Inga krafter, ingen speciell, ingenting.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag lutar allt mer åt att Martin3 är sista ulven.

En sak som är väldigt vanligt på Rollspel.nu är att väktaren inte kan vakta samma bybo två gånger i rad. Eftersom jag och Vimes var 100%, och ulvarna antagligen försökt (och misslyckats) med att döda Vimes så behövde de bara sikta in sig på honom en gång till eftersom väktaren skulle vara tvungen att välja någon annan.

Men Martin3 är ny och känner inte till detta. Att välja mellan mig och Vimes är ett vågspel där han har 50% risk att välja fel. Bättre då att ta ett säkert kort som Genesis istället.

Röst: Martin3
 
Top