Varulv [REVOLOUPTION] - R3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej alla röstar på Impetigo
Nej, vi gör så här:

Vi röstar ur Sidd.
Vi nattmördar Impetigo.
Vi blockerar Empiricus.
Vi siar vem som helst (spelar ingen egentlig roll vem, eftersom byn har både nattmord och blockerare).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ursäkta min övertydligt, men nu vill jag vinna snyggt mot den starkaste ulvtrio rollspel.nu kan erbjuda!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nej, vi gör så här:

Vi röstar ur Sidd.
Vi nattmördar Impetigo.
Vi blockerar Empiricus.
Vi siar vem som helst (spelar ingen egentlig roll vem, eftersom byn har både nattmord och blockerare).
Då bör vi ju sia Empi eller hur? Vi säger att det är 99% att denne är ulv. Det lämnar fortsatt 1% att så ej är fallet.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Okej, det här dygnet har varit sällsynt hårt mot min aktivitet. Förlåt för det.
Det är ju uppenbart att ni hade rätt och jag fel om Impetigo, det är efter gårdagens röster rött på vitt - kontrarevolulvtionär.
För mig förra rundan skav det illa att hela byn ville hänga Impetigo, det var ju tvunget att det borde finnas ulv i Impetigojagarlägret och då kunde Impetigo inte vara ulv, så med den förutfattade meningen i huvudet var det lätt för mig att se opportunism och ulvar i drevet och i stunden fick mitt ego styra lite. Sedan blev det kaos och action och röra irl och så var det plötsligt mitt i natten och jag var dödligt trött och orkade inte tvinga in mig i R3 tidigare än nu när jag fått sova. Så var det med det

Det kändes tryggt att outa siarförmågan förra rundan, och lite av ett förlåt för hur jag gjorde med väkteriet rundan innan - octo hade nattmordet och hade jag blivit nattmördad hade du ju bevisats ha mördat en bybo och byn hade fått en ulv serverad. Och jag hade inte behövt stressa för att producera bra analyser när det var rätt mycket på jobbet.
Men iaf, Basenanji är siad grön.

Impetigo är alltså ulv. Det lär vara Sidd som kompanjon pga att han också bytte röst. Trean är inte octa pga att inte jag dog. BB7 kan vara ulv och R2 ett försök att distansera BB7 från resten av teamet. RasmusL missförstår och omtolkar texter på ett sätt som också är väldans ulvigt. Så Impetigo, Sidd och BB7/RasmusL

Röst: @Impetigo
Fast att Octagonal inte är ulv för att du inte dog är ju knas Octagonal dödade inte dig för att han blev blockerad….ett annat faktum att han inte är ulv är att det bara finns tre ulvar och det är Impetigo/Sidd och…du
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Då bör vi ju sia Empi eller hur? Vi säger att det är 99% att denne är ulv. Det lämnar fortsatt 1% att så ej är fallet.
Vi får hoppas att det blir så! Nu spekulerar jag bara, men om samma person både fått blockeraren och fraktionssiandet kan förmågorna ta ut varandra om de används mot samma mål, t ex Empiricus!

Tja, vi får väl se hur det blir!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Vi får hoppas att det blir så! Nu spekulerar jag bara, men om samma person både fått blockeraren och fraktionssiandet kan förmågorna ta ut varandra om de används mot samma mål, t ex Empiricus!

Tja, vi får väl se hur det blir!
OM vi har blockeraren och nattmordet kan det kanske vara läge att sia Empi, men å andra sidan - vem skulle det vara om det inte är Empi? På riktigt alltså…Basse är ju grön iom Empis siande. Nej alltså det går inte ihop om Empi skulle vara grön skulle rimligtvis den sista ulven också ha röstat på mig och byn skulle vara 3-3…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det verkar vara nåt fel på röstlänken.
Enligt Vimes regler så gäller inte röstningen då va?
Byn ska alltid följa den allsmäktige SL och reglerna!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag vill hitta på ett smeknamn på den här ulvtrion!

Sidimpericus

Coolt eller bara töntigt med latin-riffet?

Nåt smeknamn borde de få!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hahaha den episkt legendariske Sidd erbjuder sig att skona mig om jag röstar på Biobunker i ett PM!

Ja vafan? Det där med revolution känns så...1789 på nåt sätt?!
 
Top