Varulv [REVOLOUPTION] - R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Sure!

Röst: @Sidd

Impetigo och Sidd är ju givna, men har vi fått en klar outning av sista ulven?
ja det är Empi, varför skulle en bybo byta röst 10 minuter innan deadline?
+ tveksamt beslut att låsa in sig själv hos gardet i R1
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
ja det är Empi, varför skulle en bybo byta röst 10 minuter innan deadline?
+ tveksamt beslut att låsa in sig själv hos gardet i R1
Ja, min spaning säger ju detsamma och prickar vi två ulvisar nu så lär det vara tillräckligt för att kunna ta en risk på Empi-hängning
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Ulvarnas enda sätt att rädda Snajp-Impe förra rundan var ju om 3 personer röstade på någon annan än Snajp-Impe samtidigt som de låste in en bybo hos gardet. Verkar orimligt att en ulv skulle legat kvar på Snajparn vilket ju måste vara fallet om Empi är grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Impetigo och Sidd är ju givna, men har vi fått en klar outning av sista ulven?
Empiricus, som Biobunker säger, är den sista ulven. Jag tycker att en ulv-tell från Empis sida är att han inte kunde anklaga Impetigo trots Impetigos snajp-röst tidigt i R2:

Empiricus said:
Detta tyder väl på att man kan vara rätt säker på "en ulv" utan att ha rätt för det. Med det sagt undrar jag hur säkra vi är på Impetigo? Var det där ett ulvdrag för Impetigo att offra sig själv mot att få ut en bybo och skapa en sambandsposition till resten av ulvarna - eller ärligt men felriktat bybospel? Jag är fasen kluven.
Ser ni? Empiricus förösker rädda Impetigo genom att få oss att undra huruvida Impetigo är/inte är ulv.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
@Octagonal vädjade ju dessutom till Empiricus att ta sitt förnuft till fånga och rösta ut Snajpimpe Ulvsson och dreva mot mig i R3 om han såg mig som röd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Empi vem siade du?

Jag försökte nattmörda dig men blev uppenbarligen blockad så det kan inte du ha blivit.

Vad fick du för svar?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Empiricus, som Biobunker säger, är den sista ulven. Jag tycker att en ulv-tell från Empis sida är att han inte kunde anklaga Impetigo trots Impetigos snajp-röst tidigt i R2:



Ser ni? Empiricus förösker rädda Impetigo genom att få oss att undra huruvida Impetigo är/inte är ulv.
Jo jo, det finns massvis med rödande grejer i Empiricus spel men de övriga är ju liksom i princip 100%. Empiricus är inte det. Jag kommer helt klart att rösta Empi nästa runda men Sidd har 100 % outat och Impetigo är 100 % skyddad av ulvarna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
...och Impetigo är därför också ulv till 99,9 %

Magkänslan säger Empi till 95 % och jag kommer att gå på det men det jag undrade var om Empi faktiskt erkänt?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Ulvarnas enda sätt att rädda Snajp-Impe förra rundan var ju om 3 personer röstade på någon annan än Snajp-Impe samtidigt som de låste in en bybo hos gardet. Verkar orimligt att en ulv skulle legat kvar på Snajparn vilket ju måste vara fallet om Empi är grön.
Det är ju sant ja, röstbytet är den rykande pistolen, jag måste bara sortera i huvudet, men du har rätt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Besinna eder nu allihopa.
Vi var ju överens som att vänta å se och låta Siaren få jobba ifred.
Den här sk revolutionen måste få ett fredligt slut.
Alla anklagelser och upprördhet måste vi lugna oss med👍
Det kommer bara sluta med oreda, blod och giljotinen.
Så vill vi väl inte ha det?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Besinna eder nu allihopa.
Vi var ju överens som att vänta å se och låta Siaren få jobba ifred.
Den här sk revolutionen måste få ett fredligt slut.
Alla anklagelser och upprördhet måste vi lugna oss med👍
Det kommer bara sluta med oreda, blod och giljotinen.
Så vill vi väl inte ha det?
…jo…det är precis så vi vill ha det!
du ska till giljotinen! alla rikingar ska till giljotinen! Ert blod ska flyta på Paris gator!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, det här dygnet har varit sällsynt hårt mot min aktivitet. Förlåt för det.
Det är ju uppenbart att ni hade rätt och jag fel om Impetigo, det är efter gårdagens röster rött på vitt - kontrarevolulvtionär.
För mig förra rundan skav det illa att hela byn ville hänga Impetigo, det var ju tvunget att det borde finnas ulv i Impetigojagarlägret och då kunde Impetigo inte vara ulv, så med den förutfattade meningen i huvudet var det lätt för mig att se opportunism och ulvar i drevet och i stunden fick mitt ego styra lite. Sedan blev det kaos och action och röra irl och så var det plötsligt mitt i natten och jag var dödligt trött och orkade inte tvinga in mig i R3 tidigare än nu när jag fått sova. Så var det med det

Det kändes tryggt att outa siarförmågan förra rundan, och lite av ett förlåt för hur jag gjorde med väkteriet rundan innan - octo hade nattmordet och hade jag blivit nattmördad hade du ju bevisats ha mördat en bybo och byn hade fått en ulv serverad. Och jag hade inte behövt stressa för att producera bra analyser när det var rätt mycket på jobbet.
Men iaf, Basenanji är siad grön.

Impetigo är alltså ulv. Det lär vara Sidd som kompanjon pga att han också bytte röst. Trean är inte octa pga att inte jag dog. BB7 kan vara ulv och R2 ett försök att distansera BB7 från resten av teamet. RasmusL missförstår och omtolkar texter på ett sätt som också är väldans ulvigt. Så Impetigo, Sidd och BB7/RasmusL

Röst: @Impetigo
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Heja @Empiricus stark post och beröm till dig som orkar skriva! Jag funderar på hur du resonerar nu, för vi har tänkt att vi giljotinerar Sidd och skickar sansculotterna på Impetigo.

I så fall blir din röst på Impetigo lite överflödig, ser du?

Så vill du vara med på tåget mot Sidd kanske du ska byta. Annars så kan jag tänka mig (om det är fritt att spekulera) att fraktionssiaren siar dig och då får vi ju i R4 ett bra svar på din status.

Jag tror också att byn fick rollblockeraren/väktaren? I så fall finns det ju en risk för att blockeraren blockerar fraktionssiaren, eftersom vi bybor inte vet vem som har vilken förmåga.

Försåvitt det inte är så att samma spelare fick bägge förmågor. Då borde det inte kunna hända.

Tja, om inte spelaren är en tjockskallad kretin till varulvsspelare som jag kan vara.

Nu måste jag sluta, jag borde skicka PM till Vimes kom jag på!
 
Top