Nekromanti Retro Drakar och Demoner

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Peter;n210700 said:
Vad har du egentligen emot Athas ;)
Jag tycker att Athas är spännande och jag skulle gärna göra en liknande kampanjmiljö till Retro-DoD. Mer öknar åt folket! :)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Peter;n210676 said:
Det är ju förstås en fullständigt arbiträr epokindelning, men för mig är åtm. Monsterbok I och Marsklandet på gränsen till epok I. Kanske att definiera som tiden innan vi visste hur Ereb Altor såg ut (jag drar mig till minnes en tidig Ereb Altorkarta i Sinkadus som var väldigt nära europa).

Men det är klart att det egentligen inte går att dra några klara gränser.
Christer Regebro skrev Marsklandet före den svarta boxen och jag gjorde MB1 före Expert. Så de hör nog till Epok I. Vad gäller Torshem så (IIRC) var den ursprungligen inte världsspecifik, utan det var jag som flyttade den till EA.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Jaha, nu verkar det vara på gång, får se om det dyker upp snart. Ser trevligt kort ut och snyggt ut, i övrigt svårt att sia. Något slags "stances" i strid verkar tilkommit att döma av bilderna.
 

Paco

Veteran
Joined
12 Oct 2016
Messages
114
Är det bara jag som tycker det är helt överflödigt med ett retro-DoD? :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Moderering:

Paco;n212257 said:
Är det bara jag som tycker det är helt överflödigt med ett retro-DoD? :)
Måhända att det är bara du, men den diskussionen hör inte hemma i den här tråden. Tvärtom är det ohyfsat, onödigt och mot reglerna att skräpa ner tråden på det sättet.

Reglerna said:
4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.
Se det understrukna kursiva. Jag vill inte se sånt fjäfs i fortsättningen.

[url=https://www.rollspel.nu/threads/69965
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Bifur;n212249 said:
Något slags "stances" i strid verkar tilkommit att döma av bilderna.
Krille - låter som om du skall ha en licenspeng ;)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Bifur;n212249 said:
Jaha, nu verkar det vara på gång, får se om det dyker upp snart. Ser trevligt kort ut och snyggt ut, i övrigt svårt att sia. Något slags "stances" i strid verkar tilkommit att döma av bilderna.
Jag håller för ögonen och hoppas du har fel! Personligen är jag ingen större vän av stanser som jag sett det tillämpas hittills - vare sig i järn eller andra spel har jag tyckt att det riktigt blivit bra spel av det. YMMV såklart.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Dålig erfarenhet själv av metodiken. Tycker det fungerar ok i t.ex. Warhammer 2nd ed. men de är ju betydligt mer specifika än bara offensiv/defensiv så det kanske inte räknas.

I övrigt gällande Retro DoD så, om inte stridsreglerna är kraftigt omgjorda i övrigt (vem vet?), borde ett sådant tillägg vara lätt att bara skippa om man inte gillar det.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
tupelo;n212297 said:
Någon som hört när det kommer?
Det borde ju fan va snart nu, iom att de håller på och mailar oss om fraktetiketter etc. Hoppas det kommer innan man far söderöver över helgerna =D
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,150
Försändelsen dök upp i PostNord-appen idag, så boxen dyker förhoppningsvis upp senast nästa vecka.
 
Top