duncan_UBBT
Swordsman
I hur många ex trycks regelböckerna? Exempelvis Spelledarens Guide och Spelarens Bok?
Du har en mycket bra poäng där...Svarte faraonen said:I en spelgrupp med en spelledare och flera spelare finns det flera potentiella köpare för kampanjmaterialsböcker -- personen som spelar en magiker kanske köper Mystik & Magi, personen som spelar en krigare vill gärna ha Vapenmästare, samtidigt som spelledaren också kan vilja köpa dessa böcker. Äventyr har bara en potentiell köpare: spelledaren.
/Duncan som behövde få ur sig lite ilska över den gamla boken.
effekten mellan religionernas quadosh borde kanske också skilja. T.ex. Borde Daak kyrkan ha att quadosh håller en vid liv längre, medan Raunatron som bygger på krigare, borde tåla mer stryk och få snabbare läkning och bättre koppling till hästar?
Vad sägs om Mahktah? Har tirakerna gjort några gudomliga framsteg på +10000 år, bortsett från de senaste 100?
Poseur said:Hur definierar man canon då?
Det jag menade var mer hur skiljer man ut huruvida en gud faktiskt existerar och en annan inte när båda står omnämnda som gudar i olika böcker.
I vår grupp har vi diskuterat vad gudar faktiskt är fram och tillbaka, och en person kom med ett intressant förslag. När man ber skapar man det man ber till. En pojke som ber till sitt fantasidjur "det rosa lejonet" att slita sönder de som mobbar honom kommer att skapa denna spektakulära gudom, dock så kommer den inte vara speciellt mäktig. Skulle dock fler börja dyrka lejonet, säg en miljon personer, så skulle lejonet få ett medvetande på andeplanet där deras alstrade filament klumpar ihop sig och bli en teotropisk entitet. Dess personlighet och sinne skulle skapas ur de idéer av gudomen som de troende projicerar in i den, därför skulle den också se sig själv som ett rosa lejon som ogillar mobbare.Kort sagt: jag önskar att Religioner hade haft några riktiga kommentarer om metafysik. Ignorera resten av inlägget om ni vill.