Nekromanti RELEASEPLAN 2015-2016

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Impetigo;n141242 said:
Jag är helt ointresserad av Spelledarboken, det enda jag vill se är de återstående sex delarna i Törnetronen
Ok då vet jag
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Jag älskade Spelarens handbok och vill ha mer. Ge mig Spelledarboken snart! :)
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Gissar på att årets releaser borde bli "häxhammaren" och spelledarhandboken, möjligen att "slocknad stjärna" kommer också i slutet. Pepp på allihop oavsett och hoppas vi får mer info snart :)
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
En av spelarna i min grupp har köpt Spelarens Handbok på eget bevåg, tror det är den första rollspelsboken han köper (men kan ha fel - ska fråga). Han sa att han kommer bli världens paragrafryttare vilket är ganska skönt eftersom att jag inte har orkat sätta mig in så mycket i den ännu, har mest läst delen om dvärgar och några förmågor som stod ut som extra intressanta :)
 

Dendaer

Veteran
Joined
17 May 2015
Messages
30
Jag är lite orolig för att den engelska lanseringen ska ta kraft från de svenska releaserna. Vi är klara med alla äventyr som släppts hittills och väntar nu på nästa del i kampanjen. Spelarboken var riktigt bra med massa fördjupning för spelarna och för SL i skapandet av intressanta spelledarpersoner så den kan vi nog leva på ett tag men om det blir för långa förseningar finns en risk för att vi lägger Symbaroum på is och börjar med något annat rollspel. Bara några tankar.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Jag älskar Spelarens Handbok och ser mycket fram emot spelledarboken, men det är faktiskt något som jag saknar i releaseplanen och det är "världsböcker". Alltså böcker som avhandlar större delar av världen med någorlunda detaljrikedom. Jag tänker mig typ bökerna "Davokar" eller "Ambria" som då innehåller översiktliga beskrivningar av Davokars/Ambrias större städer och viktiga/mystiska platser med vissa äventyrsfrön inbakade. Beskrivningar av andra städer och platser än Yndaros, Tistla Fäste och Karvosti förekommer gaska förbigående och väldigt spritt i texterna. Det skulle vara mycket lättare att ha någorlunda utförlig information om till exempel Ravenia eller Marsken samlat på ett ställe. Jag som äventyrsmakare skulle dessutom känna mig mycket mer säker på att använda exempelvis Ravenia om jag visste ungefär hur det ser ut och hur människorna som bor där fungerar. De världsbeskrivningar som gjorts är jättebra men det känns helt enkelt lite för inzoomat på vissa platser medan andra bara är ett namn på kartan och två kortfattade meningar i grundboken sidan 23.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Tror tanken är att baka ihop världsinformation med äventyr; dvs att varje del av kampanjen tar dig till en ny plats och vad som händer där.

Vilket för övrigt är det bästa av alla tänkbara sätt att introducera en rollspelsvärld på :)
 

holmstrom

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
70
CapnZapp;n143690 said:
Tror tanken är att baka ihop världsinformation med äventyr; dvs att varje del av kampanjen tar dig till en ny plats och vad som händer där.

Vilket för övrigt är det bästa av alla tänkbara sätt att introducera en rollspelsvärld på :)
Min spelgrupp har inte kommit till Törnetronen än. Men nu får du mig att tro att jag borde köpa och läsa igenom den för min egen del som SL redan nu. Finns det mycket matig info om världen i den?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
holmstrom;n143705 said:
Min spelgrupp har inte kommit till Törnetronen än. Men nu får du mig att tro att jag borde köpa och läsa igenom den för min egen del som SL redan nu. Finns det mycket matig info om världen i den?

Massor om Tistla Fäste!
 
Top