Nekromanti [Red X-mas] - 2 - Julegröt å julegris

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Vi har alla rabblat en massa om parenteserna, PM-referat och Roll-outningen. Vad är din egen syn på det här, du som startade det hela? Ge oss din bild av förloppet och vilka som kommer ut grönast och rödast ur det.
KK tycker fortfarande att det här är trams. Det är noterat. Jag fick min roll. Såg att det stod att jag var tomtenisse som ville rösta ut infiltratörerna. Check! Då finns det alltså andra roller än nissar som vill ha ut infiltratörerna. Exemplerollen är tomtenisse. Alltså var det här det som jag och exempelrollen delade. Alltså var det mest sejf att outa Jag läste inte fluffet, utan skummade igenom reglerna och läste exempelrollen. Så som jag alltid gör. Kursiverad text är bara distraktion. Jag ser att vi inte får citera våra roll-pm, eller det var så jag läste det i alla fall. Så när jag skrev "Jag är en tomtenisse som vill rösta ut de som har nästlat sig in" eller vad jag nu skrev så var det en omskrivning av vad som stod i mitt pm. Det här såg Hastfer och han blev grön, och sedan rök han. Det såg Brynolf snabbt och det grönade jag honom för. Trasapa kom sent och velade lite, men säger att han också tolkade det så. KK verkade dock inte hänga med alls, och det var förstås rödande. Men sedan kommer ett direktcitat från KK och ja, det är exakt sådär det står i mitt pm blir mitt svar. Jag trodde helt enkelt inte att vi fick citera. Jag har inte skrivit något om några parenteser, och när Hastfer skrev om sin parentes tänkte jag att han skrev fel och menade efter bindestrecket, det är ju mer eller mindre en parentes liksom. Jag funderade inte mer på det. Misstänker också att Brynolf lät sig luras av Hastfer i den vevan. Jag tycker inte att det är så konstigt. Hade ulvarna fått se hur byborollen såg ut skulle ju inte bindestrecket vara utbytt mot en parentes direkt.
----------

Arvidos said:
Alltså, det här är bull Mukwa. KK la inte alls den avgörande rösten på Brynolf, när han röstade på Brynolf hade Basse 3 röster och Brynolf hade 5. Det är alltså fullt möjligt att KK och Brynolf är ulvar ihop och KK i elfte timmen konstaterar att loppet är kört och hoppar på bandvagnen (för att i tolfte timmen sedan konstatera att det faktiskt går att rädda Brynolf, efter att du har räddat Basse)
Det är inte alls bull. Det stod 4-3. KK svänger in och cementerar Brynolfs hängning till 5-3. Ingen kan ensam rädda Brynolf vid det läget. Jag byter min röst till Basse och vips står det 4-4. KK väljer att hänga på med 5-4 till Basses hängningsfavör.

Alltså - han lade inte den explicit avgörande rösten på Brynolf, för det gjorde Hastfer om din sammanställning stämmer, men sak samma. Han cementerade rösten i alla fall.

Arvidos said:
Jag har hela tiden varit drivande mot Basse och Brynte, men de som faktiskt räddar Brynte är du och KK, och du röstar på mig? Är det här
a) Medveten bybo-taktik för att provocera respons
b) Omedvetna bybo-skuldkänslor
eller
c) Medveten ulv-taktik för att missleda
Så jag får två medvetna val varav det ena är ett ulvalternativ, och ett omedvetet val som jag då inte är medveten om att jag har. Jag kan alltså inte svara b), eftersom jag då skulle vara medveten om mina omedvetna skuldkänslor och därför inte klara kriteriet för b). Svarar jag c) är jag förstås ulv, så då återstår a). Och visst, till viss del är jag sugen på att svara a), eftersom respons är A och O i ulvsspel, men jag har förstås tänkt andra tankar än de som står i ditt svarsformulär. Det var ditt case vi alla röstade på, och det var något som inte stämde där. Du har haft ögonen på Basse och i andra hand Brynolf hela rundan, ingen annan. Så därför började jag den här rundan med en röst på dig, vi får se hur långt det går. Du har spelat byboigt tidigare, så du kanske helt enkelt bara hade fel kring Basse. Men rösten ligger kvar här tills vidare för jag känner mig annars ganska vilse.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag tycker att jag har hittat fräscha saker på K.K som avger väldigt mycket pings. Vissa saker har han förklarat sig ur men andra är fortfarande otillräckligt förklarade eller inte alls.
Men jag har lagt fram det jag har hittat på konkel-man och för tillfället är han trots allt min främste misstänkte, dels för att jag grottat ner mig mest i karln och då får jag lätt tunnelseende, men också för att det faktiskt är saker som talar starkt för K.K som ulv.

MEN!

Jag vägrar låta mig bli förblindad av en spelare(som i värsta fall faktiskt är bybo) så att ulvarna kan lågflyga under radarn och förnedra mig igen! Förra liret var det exakt samma visa, jag var sjukt säker på Hastfer(som var bybo) som ulv och låste mig helt på honom, sedan dansade jag gott efter ulv-vimes pipa och stod i slutet med byxor nere och utan socialbidrag. Då lutade sig ulvarna tillbaka och bara njöt av att de enda kvarvarande byborna kastade skit på varandra.

Så, jag har lagt fram skit på KK, ni får läsa, begrunda och fatta beslut. Men jag släpper det, jag tänker försöka hitta nya mål innan jag blir allt för blind. Jag vill minnas att jag faktiskt började med att anklaga Arvidos för att vara flytande i sina svar, det var så härvan med KK började. Så där tänker jag kasta ett öga.

Sen kommer jag satsa på att få ut inaktiva om jag inte har bättre alternativ, och säger någon att det är ulvigt så blir jag tokig! För det var exakt det jag fick höra förra gången att man inte kunde rösta ut folk bara för att de var inaktiva och vet ni? De som sa det var ulvar och de inaktiva var ulvar som lät kaoset sprida sig. Jag vill inte förlora mot inaktiva ulvar igen medans bybor röstar ut varandra på löpande band.

Nu har jag fått det ur systemet..
Jag tänker börja med Arvidos tror jag, sen blir det någon otippad troligen som hittills inte blivit antastad.

Sen har jag gjort en liten lista över våra "Åsikter", vet inte om den stämmer till hundra eftersom alla inte verkar ha bestämda åsikter om sin situation eller tomten.

Anti-facket/traditionalister:

Arvidos, Xyas(?), Brynolf(?), Basse


Pro-facket/feminist(?)

Hastfer, Mukwa, Trasapa, paxen

K.K har jag inte placerat in eftersom jag helt ärligt fortfarande inte kan tyda vad hans åsikt är till hundra procent. Arvidos tror jag placerade honom i "pro-facket"? Men vart han än väljer att ställa sig så blir det en udda grupp. En spelare ur varje grupp har dessutom blivit tagen ur spel.
Jag vet inte vad något av det här kan betyda, kanske ingenting i slutändan..
Det som avviker är väl i min mening KK tills han förklarat lite närmare så att tom jag fattar och Paxen verkar vara den enda feministen/kvinnan? Men det var ju någon som var antifeminist så de bekräftar väl varandra då.

Sen ska jag svara brynte också.
Brynolf said:
Trasapa:Att hålla sig borta från Brynolf/Basse-dreven i slutet av R1 ser ju inte så snyggt ut, i synnerhet som båda alternativen var bybor. Visst att du misstänkte KK, men det var ju orealistiskt att han skulle åka ut. Varför tog du inte ställning?
Jag höll mig inte helt borta väl? Jag sa tydligt att jag inte ville rösta ut Brynolf, sen får det tala mot mig senare om det visar sig att du är ulv, men nu kan det knappast straffa mig. Jag var däremot inte så säker att jag var beredd att rädda dig med en röst men jag tänkte iaf inte delta aktivt med att rösta ut dig.

Sen blev jag lite förvirrad av Arvidos rösträkning om jag ska vara ärlig. Han hade skrivit 4 röster på brynte men det var 5 namn och genast började paranoian spinna på att Arvidos försökte sprida kaos i sista minut, precis som debaclet i tidigare lir med en felskriven röst fick Recca att bli kvar i spel som ulv. Ett spel där Arvidos var med. Men det är mer troligt en felskrivning av Arvidos, han har själv tagit upp det den här rundan så jag släpper nog det.

Men huruvida så var det 4 på brynolf och 2 mot basse. Jag såg ingen mening att vid det laget ändra min rösta eftersom det redan verkade klart vem som skulle möta galgen. Sen ändrades rösterna av mukwa och konkel i slutminutrarna och då var jag inte ens inne. Så spännande var det faktiskt inte i slutet så att jag höll mig uppdaterad in i kaklet.

Då behöll jag hellre min röst på KK bara för att han skulle känna lite press från mig i nästa runda. Vilket han tydligen har gjort eftersom han verkar ha lagt mycket tid på att hitta skit på mig.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Brynolf said:
X-men (Xyas och Paxen) måste in i spel nu. Ge oss lite text, grabbar! En UP-lista vore tex en smarrig snart om ni inte har nåt mer avancerat i pipelinen.
Det kan jag väl göra. Men den kommer vara hyfsat ogrundad då jag, som sagt, inte ser några självklara ulv-ping än så länge.

xyas - Grönare än en opyntad plastgran.

!Paxen - Inaktiv.

Arvidos - Jobbar på väldigt aktivt. Fick ju Basse felaktigt fälld, och det ser ju illa ut. Men jag har lite svårt att se det som en klockren ping under en ganska luddig första runda.

KK - Jobbar på satan, precis som Arvidos. Jag har lite svårt att föreställa mig att de skulle vara ulvar bägge två, i och med att i så fall skulle alla/en majoritet av ulvarna lägga sig i rampljuset. Känns hyfsat solid i övrigt.

Brynolf - Här ligger min röst i nuläget, baserat på lite luddigheter i första rundan och magkänsla. Men jag är på intet sätt säker.

Mukwa - Ingen aning.

Trasapa - Känns sjukt revanchsugen och på. Är det skådespelat så skådespelar han bra.


Summa sumarum så är det här sjukt svårt!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
4/10

Jag har inte haft någon tid till varulvsspelet idag, så jag nöjer mig att svara på två frågor till mig och sedan slänga ut en anklagelse.

KK, Trasapa: Okej, så fackförenings-spåret är dött.

Min Åsikt refererar till nissefacket så jag körde hårt på det, men ingen annan har någon Åsikt som nämner något nissefack, så det spåret är en återvändsgränd. Vi får tänka om.

Strong choice! said:
2. Trasapa smular om ”fackfrågorna” och kommer sen ut med att att han delar Mukwas och Hastfers åsikter (Pro-facket)

Det här ovan är ju helt felaktigt. Det är ju nått Arvidos kommit fram till och det är ju något Trasan har dementerat. Däremot så slutar det med att Trasan är med i samma gäng som Hastfer och Mukwa ändå så det är väl rätt fast fel. Någon smula om "fackfrågor" finns inte heller för den delen.
Det här är vad jag trodde var Trasapas briljanta smulning till mig att han är med i facket:

Trasapa said:
Du (Arvidos, min anmärkning) sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?
Haha, visst hade det varit snyggt om det stämde? Jag läste det utifrån min förförståelse för att det finns nissefack i folks Åsikter, men Trasapa verkar ju snarare ha en Åsikt om tomtefar.

Mukwa:

Mukwa said:
Arvidos said:
Alltså, det här är bull Mukwa. KK la inte alls den avgörande rösten på Brynolf, när han röstade på Brynolf hade Basse 3 röster och Brynolf hade 5. Det är alltså fullt möjligt att KK och Brynolf är ulvar ihop och KK i elfte timmen konstaterar att loppet är kört och hoppar på bandvagnen (för att i tolfte timmen sedan konstatera att det faktiskt går att rädda Brynolf, efter att du har räddat Basse)
Det är inte alls bull. Det stod 4-3. KK svänger in och cementerar Brynolfs hängning till 5-3. Ingen kan ensam rädda Brynolf vid det läget. Jag byter min röst till Basse och vips står det 4-4. KK väljer att hänga på med 5-4 till Basses hängningsfavör.

Alltså - han lade inte den explicit avgörande rösten på Brynolf, för det gjorde Hastfer om din sammanställning stämmer, men sak samma. Han cementerade rösten i alla fall.
[/quote]

Men rösten var ju inte cementerad. Hade rösten på Brynolf var cementerad och oåterkallelig hade Brynolf varit späckhuggarmat nu. Ska vi spekulera så kan ju KK mycket väl varit en ulv som bara väntade på att någon mer skulle rösta på Basse så att han kunde switcha och rädda Brynolf utan göra en brunande lika-röstning.

Det jag tycker är så knäppt med din röst på mig är att det är som att du säger att jag mind controlzade dig och KK att hänga Basse. Det gjorde jag ju inte, jag gjorde ett case mot Brynolf och ett mot Basse, och jag röstade på Basse, men det var ju du och KK som fällde avgörandet, inte jag. Att då misstänka mig för att Basse blev hängd blir paradoxalt!

!Paxen: Var är ditt spel, Paxen?

Här är Paxens inlägg i runda 1:
1- Paxen tror att det är två ulvar med
2- Paxen frågar vem vi ska misstänka
3- Paxen outar Åsikt om sina systrar på arbetsplatsen (Kompletterar Brynolfs Åsikt)

Okej, så Paxen är inte så aktiv, har kanske ont om tid. Kanske lite ulvigt att, indirekt, fråga andra vad han ska tycka i inlägg 2 (snacka om att anpassa sig till byn och inte stycka ut) men okej.

Här är Paxens inlägg i runda 2:
1- Paxen copypastar mitt inlägg, som har hunnit bli obsolet vid det laget med motiveringen "detta bör vara med"
2- Paxen kan vara av kvinnligt kön men det är inte helt säkert.

Här börjar jag tycka att inaktiviteten potentiellt övergår i att sprida dimridåer av vaghet och döda spår. Det är ulvping på det för mig.

Jag behåller rösten på !Paxen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 10

Hur vi röstade i R1 finns nedan. Mukwa, kan du säga vad det betyder förutom att jag räddade Brynolf undan galgen? Det är ju din grej det här. Jag är inte kung på att läsa av det hela men nån annan kanske kan få ut nått av det.

R1

Mukwa --> K.K --> Basse --> Brynolf --> Basse
Brynolf --> K.K --> Mukwa --> K.K --> Basse --> Mukwa --> Trasapa --> Arvidos --> !Paxen --> Hastfer --> Basse
K.K --> Mukwa --> Brynolf --> Brynolf --> Trasapa --> Brynolf --> Basse
Hastfer --> Mukwa --> Trasapa --> K.K --> Arvidos --> Brynolf
Basse --> Mukwa --> Brynolf --> Arvidos --> Brynolf --> Ingen --> Arvidos --> Trasapa --> Brynolf --> Arvidos --> xyas --> Brynolf
!Paxen --> K.K --> Brynolf
Arvidos --> Basse --> Brynolf --> Trasapa --> Basse --> Basse
xyas --> Brynolf --> Basse
Trasapa --> Brynolf --> K.K

Slutställning

[5] Basse: Mukwa, Brynolf, K.K, Arvidos, xyas
[3] Brynolf: Hastfer, Basse, !Paxen,
[1] K.K: Trasapa

(Detta är inte i rätt ordning)

Röstflytt från spelare x till slutgiltig röst =

Mukwa: Brynolf till Basse
Brynolf: Hastfer till Basse
K.K: Brynolf till Basse
Hastfer: Arvidos till Brynolf
Basse: xyas till Brynolf
!Paxen: K.K till Brynolf
Arvidos: (Trasapa) Basse till Basse
xyas: Brynolf till Basse
Trasapa: Brynolf till K.K

Slutställning i ordning:

De som hängde Basse:

Brynolf - Arvidos - Mukwa - Arvidos - Arvidos - xyas - Brynolf - Mukwa - K.K

1. Arvidos
2. xyas
3. Brynolf
4. Mukwa
5. K.K

De som försökte hänga Brynolf:

Basse - K.K - Basse - xyas - K.K - !Paxen - Hastfer - Arvidos - Mukwa - Basse - Basse - K.K

1. !Paxen
2. Hastfer
3. Basse

---><---

K.K: Mukwa, Brynolf, Brynolf, Hastfer Trasapa

Mukwa: Brynolf, K.K, Hastfer, Basse, Brynolf

Trasapa: Hastfer, K.K, Brynolf, Arvidos, Basse

Brynolf: Basse, Basse, xyas, K.K, !Paxen, Hastfer, Arvidos, Trasapa, Mukwa, Basse, Basse, K.K

Basse: Brynolf, K.K, Arvidos, Mukwa, Arvidos, Arvidos, xyas, Brynolf, Mukwa, K.K

Arvidos: Hastfer, Basse, Basse, Brynolf, Basse

Ingen: Basse

!Paxen: Brynolf

xyas: Basse

Hastfer: Brynolf

--><--

!Paxen röst är den som har legat längst på Brynolf och Arvidos lägger den första giltiga rösten på Basse så jag kommer utgå från det och se vad som händer.

Paxen röstar på Brynolf 09.15 (1-0 Brynolf)
Hastfer röstar på Brynolf 09.23 (2-0 Brynolf)
(Arvidos röstar Brynolf)
(Trasapa röstar Brynolf)
(K.K röstar Trasapa)
(Basse röstar ingen)
(Brynolf röstar Trasapa)
(Basse röstar Arvidos)
(Arvidos röstar Trasapa)
(Basse röstar Trasapa)
Mukwa röstar på Brynolf (3-0 Brynolf)
(Brynolf röstar Arvidos)
(Basse röstar Brynolf)
Arvidos röstar på Basse 19.20 (3-1 Brynolf)
(Arvidos röstar Basse)
(Basse röstar Arvidos)
(Brynolf röstar !Paxen)
xyas röstar på Basse 19.56 (3-2 Brynolf)
(Basse röstar xyas)
Basse röstar på Brynolf 20.09 (4-2 Brynolf)
(Brynolf röstar Hastfer)
(Trasapa röstar K.K)

Arvidos sammanställning dyker upp said:
Slutligen, rösträkning:
Trasapa: 1 (KK)
Basenanji: 2 (Arvidos MC, Xyas)
Brynolf: 4 (!Paxen, Hastfer, Trasapa, Mukwa, Basenanji)
Hastfer: 1 (Brynolf)
En del felaktigheter finns med i den, men inte så värst farligt. 4-2 är rätt ställning men Trasapa har glidit in på ett bananskal

Basenanji: 2 (Arvidos MC, Xyas)
Brynolf: 4 (!Paxen, Hastfer, Mukwa, Basenanji)

Brynolf röstar på Basse 21.26 (4-3 Brynolf)
K.K röstar på Brynolf 21.50 (5-3 Brynolf)

Mukwa röstar på Basse 21.51 (4-4)

Likaläge och den äldsta rösten är !Paxens röst på Brynolf så Brynolf är den som kommer att ryka.

K.K skiftar sin röst på Brynolf som är på väg ut och hänger Basse. 5-3

Brynolf said:
Summa summarum så finns en del bös på Konrad fortfarande, men inte tillräckligt för att haka upp sig hela rundan på honom. Hittar vi inget bättre tycker jag gott han kan dingla.
Punkt upp dina saker på mig.

Trasapa said:
K.K har jag inte placerat in eftersom jag helt ärligt fortfarande inte kan tyda vad hans åsikt är till hundra procent.
Min åsikt:

Jag anser att det finns lite väl många små nissar här i verkstaden som håller på och fjäskar för tomtefar. (fritt omskrivet, ej citerat)

Jag tycker alltså att det finns nissar som är fjäskig. Om min karaktär Tomtenisse stör sig på det framkommer inte. Min tomte tycker att några nissar stryker tomtefar medhårs kort och gott. Det har ingen anknytning till någon inställning gentemot tomtefar eller nått annat hur mycket vissa vill få det till att jag är mot tomte på nått vis. Jag (min karaktär tomtenisse) är varken för eller emot tomten. Jag kan däremot anta att min tomtenisse diggar tomten eftersom han vill hjälpa till att få ut julklappar till barnen.

Trasapa said:
Det som avviker är väl i min mening KK tills han förklarat lite närmare så att tom jag fattar och Paxen verkar vara den enda feministen/kvinnan? Men det var ju någon som var antifeminist så de bekräftar väl varandra då.
På vilket sätt avviker jag? Vart hör övriga samman? Vad får du ut av åsikterna?

Trasapa said:
Ok jag tycker att jag har hittat fräscha saker på K.K som avger väldigt mycket pings.
Samma sak som jag skrev till Brynolf. Lista dina misstankar på ett snyggt vis så är du snäll.

Arvidos said:
Min Åsikt refererar till nissefacket så jag körde hårt på det, men ingen annan har någon Åsikt som nämner något nissefack, så det spåret är en återvändsgränd. Vi får tänka om.
Har du tänkt om?

--->>>>---

Okay. Ikväll lirar jag rolspel så det är dags att skicka upp lite kandidater till galgen.

Mina misstänkta (i någon form av random ordning)

* Trasapa
* Mukwa
* Brynolf

Utöver dessa så har jag allt för dålig koll på !Paxen. Är han ulv så är det ju så och jag kommer inte gråta blod om jag torskar pågrund av att !Paxen glidit under radarn.

Arvidos kan ha mindfnukat mig och vara en ensam superulv men det tror jag inte på.

xyas är xyas och inte ulv tror jag.

Eftersom det är lätt att lira varulvsspel så skall man så klart rösta där det finns mest bäring för ulveri så jag kommer troligen rösta på Trasan eller Brynolf denna runda. Återkommer i nästa inlägg med mina misstankar lite snyggt och prydligt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Arvidos MC said:
KK, Trasapa: Okej, så fackförenings-spåret är dött.
Varför? Jag anser inte att det är överspelat, bara för att KK säger så. Vad har vi annars att gå på? Eller är allt fluff menlöst? Du är väldigt snabb på att överge något du tidigare visat mycket intresse för och lagt den del tid på. Har du helt enkelt fått den info du vill ha så nu vill du att vi släpper det innan vi hittar något otrevligt? Ping

Arvidos MC said:
Min Åsikt refererar till nissefacket så jag körde hårt på det, men ingen annan har någon Åsikt som nämner något nissefack, så det spåret är en återvändsgränd. Vi får tänka om.
Det här är ju rent skitsnack.. Både jag och Hastfer har pratat fack, tror tom att någon sa anti-fack rakt ut men jag kan minnas fel. Huruvida, att ingen annan har en åsikt som berör facket är ju skräp Arvidos, vad håller du på med? ping

Arvidos MC said:
Strong choice! said:
2. Trasapa smular om ”fackfrågorna” och kommer sen ut med att att han delar Mukwas och Hastfers åsikter (Pro-facket)

Det här ovan är ju helt felaktigt. Det är ju nått Arvidos kommit fram till och det är ju något Trasan har dementerat. Däremot så slutar det med att Trasan är med i samma gäng som Hastfer och Mukwa ändå så det är väl rätt fast fel. Någon smula om "fackfrågor" finns inte heller för den delen.
Det här är vad jag trodde var Trasapas briljanta smulning till mig att han är med i facket:

Trasapa said:
Du (Arvidos, min anmärkning) sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?
Du har ju helt rätt i ditt antagande Arvidos, KK far med rena osanningar och jag blir så trött på att du helt köper hans inlägg rakt av. Vart har jag dementerat detta som KK skanderar? Skitsnack igen och du verkar väldigt snabb på att hänga med KK igen Arvid. Ping

Arvidos MC said:
Haha, visst hade det varit snyggt om det stämde? Jag läste det utifrån min förförståelse för att det finns nissefack i folks Åsikter, men Trasapa verkar ju snarare ha en Åsikt om tomtefar.
Kan du vara snäll att peka på var jag verkar ha åsikter om tomtefar och inte facket? Det här verkar gripet ur intet. Ping
Arvidos MC said:
Här är Paxens inlägg i runda 2:
1- Paxen copypastar mitt inlägg, som har hunnit bli obsolet vid det laget med motiveringen "detta bör vara med"
2- Paxen kan vara av kvinnligt kön men det är inte helt säkert.

Här börjar jag tycka att inaktiviteten potentiellt övergår i att sprida dimridåer av vaghet och döda spår. Det är ulvping på det för mig.

Jag behåller rösten på !Paxen
Ok jag har inte kollat upp Paxen så noga som jag skulle vilja tack vare tidsbrist, men det känns ändå som väldigt lösa indicier du kommer med här. Som "2- Paxen kan vara av kvinnligt kön men det är inte helt säkert". Du menar att Paxen är lite otydlig? Hur kommer det sig att du inte ens kommenterat KK angående den punkten? Jag tycker ju att konkelmannen varit by far mer vilse och tvetydig.

Det här är faktiskt lite underligt Arvidos, du liksom undviker KK. Jag har skrivit löpmeter med punkter och Brynolf har varit inne på samma men du skiter i det och håller på Paxen för, i mina ögon, skitsaker. Ping

I det här läget så börjar min paranoida hjärna spinna igång och jag kan lätt se dig och KK som kompanjoner. Jag uppmuntrar andra att följa det spåret.

KK är min topp kandidat till galgen och hittills så har ingen visat något som överglänser hans ulvighet. Kan Arvidos, Mukwa eller någon annan peka på vad som gör Brynolf mer ulvig? För jag kan fan inte se det.

Och vafan KK, du slänger upp mig, mukwa och nu Paxen på din topplista! Fick du Paxen ifrån Arvidos eller? Det verkar ju sannerligen slumpat annars.

Jag kommer inte slänga bort tid på att göra en snygg liten punktlista över mina anklagelser mot dig KK, jag har skrivit flera uttömmande inlägg i ämnet och Brynolf har också ett par punkter, du kan gott läsa lite själv. Som bybo borde man ju vara såpass intresserad av att gröna sig så man kan ta sig tiden att faktiskt läsa anklagelser utan att de ska serveras i punktform.

Du får gärna redovisa anklagelser på mig.

Sen vill jag se vad du har på Mukwa, är det fortfarande hans tabbe att "outa roll" som hägrar? Den som blev mest befläckad av mukwas tidiga inlägg var du själv, sen har du försökt styra över uppmärksamheten till att handla om hur ulvigt det är att vilja outa roll. Vilket är skitsnack för det har redan diskuterats och Mukwa har förklarat.

Och sen, vart kommer Paxen helt plötsligt ifrån? Vad har du på honom? Svara gärna utan att använda Arvidos ord allt för mycket.

Arvidos har klivit upp på min lista som bubblare tills han reder ut de här frågetecknen.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Äh nu läste jag för fort, såg en röst på paxen när jag läste ett inlägg av KK men det var arvidos röst. Jaja, byt ut paxen mot Brynolf, redovisa gärna dina misstankar mot honom istället då.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
5/10

Trasapa said:
Arvidos MC said:
KK, Trasapa: Okej, så fackförenings-spåret är dött.
Varför? Jag anser inte att det är överspelat, bara för att KK säger så. Vad har vi annars att gå på? Eller är allt fluff menlöst? Du är väldigt snabb på att överge något du tidigare visat mycket intresse för och lagt den del tid på. Har du helt enkelt fått den info du vill ha så nu vill du att vi släpper det innan vi hittar något otrevligt? Ping
Låt oss få in lite nytt blod i fack-diskussionen: Vad ser du för mönster som gör det värt att hålla igång den? Vad är din teori?

Trasapa said:
Arvidos MC said:
Min Åsikt refererar till nissefacket så jag körde hårt på det, men ingen annan har någon Åsikt som nämner något nissefack, så det spåret är en återvändsgränd. Vi får tänka om.
Det här är ju rent skitsnack.. Både jag och Hastfer har pratat fack, tror tom att någon sa anti-fack rakt ut men jag kan minnas fel. Huruvida, att ingen annan har en åsikt som berör facket är ju skräp Arvidos, vad håller du på med? ping
Förutom svaren på min fack-teori så är det ingen som nämner facket eller nickar instämmande när jag lanserar fack-teorin och säger "Ja, min åsikt handlar också om facket!" Pröva själv att söka igenom runda 1 och runda 2 efter "fack". Du kommer hitta din text om "det gröna facket" men det är allt. Men du säger att det är skitsnack? 1 Ping

Arvidos MC said:
Strong choice! said:
2. Trasapa smular om ”fackfrågorna” och kommer sen ut med att att han delar Mukwas och Hastfers åsikter (Pro-facket)

Det här ovan är ju helt felaktigt. Det är ju nått Arvidos kommit fram till och det är ju något Trasan har dementerat. Däremot så slutar det med att Trasan är med i samma gäng som Hastfer och Mukwa ändå så det är väl rätt fast fel. Någon smula om "fackfrågor" finns inte heller för den delen.
Det här är vad jag trodde var Trasapas briljanta smulning till mig att han är med i facket:

Trasapa said:
Du (Arvidos, min anmärkning) sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?
Du har ju helt rätt i ditt antagande Arvidos, KK far med rena osanningar och jag blir så trött på att du helt köper hans inlägg rakt av. Vart har jag dementerat detta som KK skanderar? Skitsnack igen och du verkar väldigt snabb på att hänga med KK igen Arvid. Ping[/quote]

Arvidos MC said:
Haha, visst hade det varit snyggt om det stämde? Jag läste det utifrån min förförståelse för att det finns nissefack i folks Åsikter, men Trasapa verkar ju snarare ha en Åsikt om tomtefar.
Kan du vara snäll att peka på var jag verkar ha åsikter om tomtefar och inte facket? Det här verkar gripet ur intet. Ping[/quote]

Om vi återvänder till din text jag såg en smula i, men fetmarkerar en annan bit:

"Du sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?"

Arvidos MC said:
Här är Paxens inlägg i runda 2:
1- Paxen copypastar mitt inlägg, som har hunnit bli obsolet vid det laget med motiveringen "detta bör vara med"
2- Paxen kan vara av kvinnligt kön men det är inte helt säkert.

Här börjar jag tycka att inaktiviteten potentiellt övergår i att sprida dimridåer av vaghet och döda spår. Det är ulvping på det för mig.

Jag behåller rösten på !Paxen
Ok jag har inte kollat upp Paxen så noga som jag skulle vilja tack vare tidsbrist, men det känns ändå som väldigt lösa indicier du kommer med här. Som "2- Paxen kan vara av kvinnligt kön men det är inte helt säkert". Du menar att Paxen är lite otydlig? Hur kommer det sig att du inte ens kommenterat KK angående den punkten? Jag tycker ju att konkelmannen varit by far mer vilse och tvetydig.[/quote]

Javisst, jag tycker att KK blir pladdrig på ett sätt som väcker misstankar. Men nu snackar vi om Paxen. Jag menar att Paxen är både inaktiv och vag, och jag väljer att rösta på honom. Så här skriver du själv om inaktivitet för några inlägg sen:
Traspa said:
Sen kommer jag satsa på att få ut inaktiva om jag inte har bättre alternativ, och säger någon att det är ulvigt så blir jag tokig! För det var exakt det jag fick höra förra gången att man inte kunde rösta ut folk bara för att de var inaktiva och vet ni? De som sa det var ulvar och de inaktiva var ulvar som lät kaoset sprida sig. Jag vill inte förlora mot inaktiva ulvar igen medans bybor röstar ut varandra på löpande band.
Det finns en inkongruens i det du skriver... 2 Ping

Trasapa said:
Det här är faktiskt lite underligt Arvidos, du liksom undviker KK. Jag har skrivit löpmeter med punkter och Brynolf har varit inne på samma men du skiter i det och håller på Paxen för, i mina ögon, skitsaker. Ping

Ping.

I det här läget så börjar min paranoida hjärna spinna igång och jag kan lätt se dig och KK som kompanjoner. Jag uppmuntrar andra att följa det spåret.
... och om man läser alla dina tidigare inlägg i runda 1 och runda 2 så finns det ett mönster som upprepar sig: Att du klumpar ihop mig och KK igen och igen. Det kan vara att du spontant bara tänker på oss som en entitet ("läskiga varulvsspelare" eller så) men det kan också se ut som en strategi för att plantera idén i byn att jag och KK hör ihop som ulvar. 3 Ping

Och det verkar som att du verkligen vill hitta pingar på mig, även om du inte går fullt ut och går igenom dem noga och lägger en röst på mig. Testar du om det är sejf att driva ett case mot mig? 4 Ping

Så okej, låt oss se hur uppriktig du är när värmen går upp.

Röst: Trasapa
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Njaa, nu verkar du falla på eget grepp Arvidos. Lite passiv aggressiv som du annars brukar anklaga andra för. Dåligt med svar och mest mothugg eller anklagelser, det är alldeles för klent för att vara du Arvidos.

Arvidos said:
Låt oss få in lite nytt blod i fack-diskussionen: Vad ser du för mönster som gör det värt att hålla igång den? Vad är din teori?
Jag har ingen solid och helt genomtänkt teori. Men jag antar ju för sakens skull att fluffet på något vis har betydelse, att det på något sätt kan hjälpa oss att hitta ulvar. Håller du inte med? Eller tror du att fluffet helt saknar betydelse och bara är en stämningshöjare av något slag?

Som det verkar så har vi två sidor, de konservativa och de "andra", de som gnäller på arbetsplatsen och feminister.
Det finns de som faktiskt kan bekräfta varandra, Brynolf och Paxen bekräftar varandra genom att vara för eller emot feminism. Jag och Hastfer bekräftade varandra genom att båda digga facket. Mukwa och Arvidos verkar också prata fack så de bekräftas ju också. Xyas minns jag helt ärligt inte vad det var han var för mer än att han var sjukt nära tomten.
KK däremot har ingen personlig åsikt som vi andra verkar sitta på. Han har en åsikt som är väldigt lätt att hitta på som ulv, "jag tycker att vissa smörar lite extra för tomten". Jag menar, vafan..

Så ja jag tror att vi kan hitta spår i fluffet om vi gräver lite.

Arvidos said:
Förutom svaren på min fack-teori så är det ingen som nämner facket eller nickar instämmande när jag lanserar fack-teorin och säger "Ja, min åsikt handlar också om facket!" Pröva själv att söka igenom runda 1 och runda 2 efter "fack". Du kommer hitta din text om "det gröna facket" men det är allt. Men du säger att det är skitsnack?
Mukwa snackar om att arbetsförhållandena är skitkassa, jag pratar fack, Hastfer nämner socialismen och alla ska med. Det är alla urdrag från tidigt i första rundan. Mer noga orkar jag inte kolla. Men visst, ska man hårdra det och begränsa det till det exakta ordet "fack" så blir det färre. Men det känns väl ändå lite konstigt att göra en sådan snäv sökning eller? Vi får inte citera rätt av du vet, och lite borde man ju kanske kunna läsa mellan raderna.

Men du hade ju absolut mig som uttalad fackkämpe, fanns det inget intresse där iaf att nästla lite då? Som det ser ut nu så är det som att du bara vill fiska ut vart alla står i arbetsfrågan och sen är du nöjd.

Arvidos said:
trasapa said:
Kan du vara snäll att peka på var jag verkar ha åsikter om tomtefar och inte facket? Det här verkar gripet ur intet. Ping
Om vi återvänder till din text jag såg en smula i, men fetmarkerar en annan bit:

"Du sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?"
Menar du att det var svaret på min fråga? Det säger väl inget om att mina åsikter bara rör tomten, tycker du verkligen det? Jag nämner fack och arbetsförhållanden men det räknas inte helt plötsligt?

Angående paxen då.
Arvidos said:
Javisst, jag tycker att KK blir pladdrig på ett sätt som väcker misstankar. Men nu snackar vi om Paxen. Jag menar att Paxen är både inaktiv och vag, och jag väljer att rösta på honom. Så här skriver du själv om inaktivitet för några inlägg sen:
trasapa said:
Sen kommer jag satsa på att få ut inaktiva om jag inte har bättre alternativ, och säger någon att det är ulvigt så blir jag tokig! För det var exakt det jag fick höra förra gången att man inte kunde rösta ut folk bara för att de var inaktiva och vet ni? De som sa det var ulvar och de inaktiva var ulvar som lät kaoset sprida sig. Jag vill inte förlora mot inaktiva ulvar igen medans bybor röstar ut varandra på löpande band.
Det är allt? KK blir lite pladdrig? Men ok vi snackar ju Paxen nu..
Paxen är ju faktiskt inaktiv och vag. Men KK som både är pladdrig, vag, motsägande och kommer med hittepå är ok? För att han är aktiv då?

Jag har fetmarkerat svaret i citatet också..
Inaktiva har jag inga problem att rösta ut, OM jag inte har bättre alternativ, och just nu är KK ett mycket bättre alternativ eftersom han faktiskt luktar ulv och eftersom han lättare än Paxen kan styra byn i egenhet av ulv, vilket är farligare än en inaktiv Paxen.

Så nej Arvidos, det finns ingen inkongruens i det jag skriver.

Arvidos said:
... och om man läser alla dina tidigare inlägg i runda 1 och runda 2 så finns det ett mönster som upprepar sig: Att du klumpar ihop mig och KK igen och igen. Det kan vara att du spontant bara tänker på oss som en entitet ("läskiga varulvsspelare" eller så) men det kan också se ut som en strategi för att plantera idén i byn att jag och KK hör ihop som ulvar. 3 Ping
Här vet jag inte var du får saker ifrån faktiskt. Peka gärna på var i "alla" mina tidigare inlägg jag klumpar ihop dig och KK? Jag hittar ett inlägg i runda ett där jag går på dig att vara luddig och KK likaså. Jag tycker alltså att ni båda är lite breda i era åsikter, det är den enda ihopklumpningen jag hittar av er. Överdrift Arvidos, inte ok.

Arvidos said:
Och det verkar som att du verkligen vill hitta pingar på mig, även om du inte går fullt ut och går igenom dem noga och lägger en röst på mig. Testar du om det är sejf att driva ett case mot mig?
Mycket riktigt. Jag VILL hitta pings, det är vad spelet faktiskt går ut på Arvidos. Jag sa tidigare att jag skulle kolla upp dig och som jag skrivit tidigare så hittar jag lätt pingar när jag väl grottar ner mig i en spelare. Det kan jag oftast sålla bort i vanliga fall men ditt svar har bara hjälpt till att förstärka pingsen. Jag röstade helt enkelt inte på dig eftersom jag själv inte tyckte att det var tillräckligt starka argument för att röda dig och KK är fortfarande en starkare kandidat.

Varför skulle jag testa om det var sejf att driva ett case mot dig? Menar du att det borde straffa sig att göra cases, som att vi inte ska göra sånt för det kan vara farligt? Det är väl ändå så vi bybor hittar ulvar, genom att bygga cases. Ibland är det skitdåligt grundade cases men då kan vi läsa mycket från responsen istället och det kan jag göra här.

Hittills har jag inte sett några andra gedigna cases byggda av någon annan. Så nu vill jag att ni svarar mig rent konkret varför vi inte ska skicka Konkel till stupstocken.
Jag lovar, om vi hänger KK den här rundan och han visar sig vara bybo så går jag gladeligen till stupstocken i nästa.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
6/10

Trasapa, du tolkar allt jag skriver i de här två inläggen som att jag är din fiende. Så länge du gör det kommer det inte spela någon roll vad jag skriver.

Så helt plötsligt har vi börjat spela ett annat spel än spelet där vi noga och objektivt försöker granska bevis för och mot varandra, och börjat spela ett spel där vi försöker sätta dit varandra. Det är det jag menar med att du vill hitta ping på mig.

Så antingen är du fast i paranojan, eller så är du inte intresserad av noga och objektiv granskning för att du är ulv. Vilken är det?


Nu svarar jag kort på ditt inlägg, bara.

Trasapa said:
Njaa, nu verkar du falla på eget grepp Arvidos. Lite passiv aggressiv som du annars brukar anklaga andra för. Dåligt med svar och mest mothugg eller anklagelser, det är alldeles för klent för att vara du Arvidos.
Här hetsar du bara.

Trasapa said:
Arvidos said:
Låt oss få in lite nytt blod i fack-diskussionen: Vad ser du för mönster som gör det värt att hålla igång den? Vad är din teori?
Jag har ingen solid och helt genomtänkt teori. Men jag antar ju för sakens skull att fluffet på något vis har betydelse, att det på något sätt kan hjälpa oss att hitta ulvar. Håller du inte med? Eller tror du att fluffet helt saknar betydelse och bara är en stämningshöjare av något slag?
Här försöker du göra det jag säger svartvitt. Jag säger att jag tror inte att det handlar om "facket". Du säger att jag säger att allt fluff saknar betydelse.

Trasapa said:
Som det verkar så har vi två sidor, de konservativa och de "andra", de som gnäller på arbetsplatsen och feminister.
Det finns de som faktiskt kan bekräfta varandra, Brynolf och Paxen bekräftar varandra genom att vara för eller emot feminism. Jag och Hastfer bekräftade varandra genom att båda digga facket. Mukwa och Arvidos verkar också prata fack så de bekräftas ju också. Xyas minns jag helt ärligt inte vad det var han var för mer än att han var sjukt nära tomten.
KK däremot har ingen personlig åsikt som vi andra verkar sitta på. Han har en åsikt som är väldigt lätt att hitta på som ulv, "jag tycker att vissa smörar lite extra för tomten". Jag menar, vafan..

Så ja jag tror att vi kan hitta spår i fluffet om vi gräver lite.
Sure! Och jag är nyfiken på vad du gräver fram!

Trasapa said:
Arvidos said:
Förutom svaren på min fack-teori så är det ingen som nämner facket eller nickar instämmande när jag lanserar fack-teorin och säger "Ja, min åsikt handlar också om facket!" Pröva själv att söka igenom runda 1 och runda 2 efter "fack". Du kommer hitta din text om "det gröna facket" men det är allt. Men du säger att det är skitsnack?
Mukwa snackar om att arbetsförhållandena är skitkassa, jag pratar fack, Hastfer nämner socialismen och alla ska med. Det är alla urdrag från tidigt i första rundan. Mer noga orkar jag inte kolla. Men visst, ska man hårdra det och begränsa det till det exakta ordet "fack" så blir det färre. Men det känns väl ändå lite konstigt att göra en sådan snäv sökning eller? Vi får inte citera rätt av du vet, och lite borde man ju kanske kunna läsa mellan raderna.
Men fack-teorin gav inte respons. Ingen annan använder ordet "fack" eller reagerar på att jag säger "Det handlar om facket!" med att svara "Jaaa, det stämmer!"
Inte ens nu har du själv varit riktigt tydligt med vad din åsikt handlar om, om jag inte missar något inlägg här? Du skriver bara att den liknar Mukwa och Hastfers: "Jag delar mukwas och hastfers(?) åsikter angående arbetsförhållanden i tomteverkstan. För psosialismen!"
"Facket" var ju bara ett begrepp jag drog på för att det stod i mitt PM. När ingen annan känner igen sig (Till och med Hastfer skriver "Ja, jag är väl pro-facket antar jag..." så det var ju knappast klockrent) så är den naturliga reaktionen förstås att pröva något nytt. Men du håller kvar vid det här, likt Basse höll kvar i dansgolvet när han var ulv i varulvsdiscot, för han visste att det var bättre att byn följde tomma spår än att de analyserade spelare. Du antyder förvisso själv att du har en tydlig fack-åsikt, men jag har ju blivit lite skeptisk mot det nu, som du märker.

Trasapa said:
Arvidos said:
trasapa said:
Kan du vara snäll att peka på var jag verkar ha åsikter om tomtefar och inte facket? Det här verkar gripet ur intet. Ping
Om vi återvänder till din text jag såg en smula i, men fetmarkerar en annan bit:

"Du sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?"
Menar du att det var svaret på min fråga? Det säger väl inget om att mina åsikter bara rör tomten, tycker du verkligen det? Jag nämner fack och arbetsförhållanden men det räknas inte helt plötsligt?
Återigen försöker du göra en stor antingen-eller-fråga av natt jag i förra rundan spekulerar i din Åsikt som vi egentligen inte vet något om förutom att den liknar Hastfer och Mukwas och att du gjorde en brödsmula som kan tolkas på två sätt, eller vara något som du bara skrev, som jag sedan övertolkade, som du sedan bejakade som ulv.

Trasapa said:
Arvidos said:
Javisst, jag tycker att KK blir pladdrig på ett sätt som väcker misstankar. Men nu snackar vi om Paxen. Jag menar att Paxen är både inaktiv och vag, och jag väljer att rösta på honom. Så här skriver du själv om inaktivitet för några inlägg sen:
trasapa said:
Sen kommer jag satsa på att få ut inaktiva om jag inte har bättre alternativ, och säger någon att det är ulvigt så blir jag tokig! För det var exakt det jag fick höra förra gången att man inte kunde rösta ut folk bara för att de var inaktiva och vet ni? De som sa det var ulvar och de inaktiva var ulvar som lät kaoset sprida sig. Jag vill inte förlora mot inaktiva ulvar igen medans bybor röstar ut varandra på löpande band.
Det är allt? KK blir lite pladdrig? Men ok vi snackar ju Paxen nu..
Paxen är ju faktiskt inaktiv och vag. Men KK som både är pladdrig, vag, motsägande och kommer med hittepå är ok? För att han är aktiv då?

Jag har fetmarkerat svaret i citatet också..
Inaktiva har jag inga problem att rösta ut, OM jag inte har bättre alternativ, och just nu är KK ett mycket bättre alternativ eftersom han faktiskt luktar ulv och eftersom han lättare än Paxen kan styra byn i egenhet av ulv, vilket är farligare än en inaktiv Paxen.

Så nej Arvidos, det finns ingen inkongruens i det jag skriver.
Återigen gör du en antingen-eller-fråga och försöka tillskriva mig en åsikt jag inte har: "Eftersom jag röstar på Paxen så tycker jag att KK är oskyldig". Det har jag inte skrivit. Jag har en del frågetecken kring KK, men jag har inte kunnat gå igenom hans längre textmassa än, vilket jag också skrev i i inlägget där jag anklagar Paxen: "Jag har inte haft någon tid till varulvsspelet idag, så jag nöjer mig att svara på två frågor till mig och sedan slänga ut en anklagelse."

Trasapa said:
Arvidos said:
... och om man läser alla dina tidigare inlägg i runda 1 och runda 2 så finns det ett mönster som upprepar sig: Att du klumpar ihop mig och KK igen och igen. Det kan vara att du spontant bara tänker på oss som en entitet ("läskiga varulvsspelare" eller så) men det kan också se ut som en strategi för att plantera idén i byn att jag och KK hör ihop som ulvar. 3 Ping
Här vet jag inte var du får saker ifrån faktiskt. Peka gärna på var i "alla" mina tidigare inlägg jag klumpar ihop dig och KK? Jag hittar ett inlägg i runda ett där jag går på dig att vara luddig och KK likaså. Jag tycker alltså att ni båda är lite breda i era åsikter, det är den enda ihopklumpningen jag hittar av er. Överdrift Arvidos, inte ok.
Varsegod:

Runda 1 said:
Är du inne på samma sak K.K därav din fråga angående tomtesmekningar? Du får även gärna förtydliga vart du står i den frågan för du har sänt dubbla budskap tycker jag, vilket är ulvigt eftersom man lämnar spelrum åt båda hållen i väntan på att se var det finns en lucka. Detta gäller även Arvidos.
Runda 1 said:
Så Arvidos och K.K behöver inte, i mitt tycke, snacka något mer om sina ställningstaganden.
Runda 1 said:
Jag kan väl passa på att förklara varför jag inte ville grotta i konkels(och arvidos) dubbelgliringar. Brynold och Basse var misstänkta i det läget och skulle outa. Därför ville jag helt enkelt vänta med att pressa konkel och arvidos på mer exakta ståndstagande eftersom det skulle ge brynte och basse mer info och fler ben att stå på om de nu skulle behöva ljuga.
Runda 2 said:
Du har ju helt rätt i ditt antagande Arvidos, KK far med rena osanningar och jag blir så trött på att du helt köper hans inlägg rakt av. Vart har jag dementerat detta som KK skanderar? Skitsnack igen och du verkar väldigt snabb på att hänga med KK igen Arvid.
...
Det här är faktiskt lite underligt Arvidos, du liksom undviker KK. Jag har skrivit löpmeter med punkter och Brynolf har varit inne på samma men du skiter i det och håller på Paxen för, i mina ögon, skitsaker
...
Och vafan KK, du slänger upp mig, mukwa och nu Paxen på din topplista! Fick du Paxen ifrån Arvidos eller? Det verkar ju sannerligen slumpat annars.
...
Och sen, vart kommer Paxen helt plötsligt ifrån? Vad har du på honom? Svara gärna utan att använda Arvidos ord allt för mycket.
...
Runda 2 said:
Äh nu läste jag för fort, såg en röst på paxen när jag läste ett inlägg av KK men det var arvidos röst. Jaja, byt ut paxen mot Brynolf, redovisa gärna dina misstankar mot honom istället då.
Arvidos said:
Och det verkar som att du verkligen vill hitta pingar på mig, även om du inte går fullt ut och går igenom dem noga och lägger en röst på mig. Testar du om det är sejf att driva ett case mot mig?
Mycket riktigt. Jag VILL hitta pings, det är vad spelet faktiskt går ut på Arvidos. Jag sa tidigare att jag skulle kolla upp dig och som jag skrivit tidigare så hittar jag lätt pingar när jag väl grottar ner mig i en spelare. Det kan jag oftast sålla bort i vanliga fall men ditt svar har bara hjälpt till att förstärka pingsen. Jag röstade helt enkelt inte på dig eftersom jag själv inte tyckte att det var tillräckligt starka argument för att röda dig och KK är fortfarande en starkare kandidat. [/quote]

Så, vad säger du? Är jag din fiende eller inte?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
arvidos said:
Så antingen är du fast i paranojan, eller så är du inte intresserad av noga och objektiv granskning för att du är ulv. Vilken är det?
Inte bara jag som ser saker svart vit alltså. Endera är jag nojig eller så är jag ulv, under inga omständigheter har du däremot varit ulvig eller missvisande. Ok check. Vad tycker du att jag ska svara på din ledande fråga då? Jag är ulv såklart.


arvidos said:
Återigen gör du en antingen-eller-fråga och försöka tillskriva mig en åsikt jag inte har: "Eftersom jag röstar på Paxen så tycker jag att KK är oskyldig". Det har jag inte skrivit.
Nej arvidos du förvränger min fråga, jag antydde aldrig att du genom att rösta på paxen inte misstänker KK, jag frågade varför paxen är mer misstänkt än KK. Du har inte tid säger du ändå har du haft tid att gå igenom samtliga av mina inlägg. Eller har du då bara skumläst efter specifika bitar som passar ditt tankesätt?

arvidos said:
Så, vad säger du? Är jag din fiende eller inte?
Jag vet ärligt talat inte just nu, är jag? Berätta för mig, det är du som röstar på mig.

Jag blir bara så trött för det här spelet börjar likna det förra. Jag kämpar på själv i uppförsbacke medans resten av byborna sitter inaktiva och skiter i vilket.

Jag har inte haft någon tanke på att rösta på dig arvidos eller ens några seriösare misstankar mot dig. Så jag försöker hitta några ping med ulv luppen ställd på max för att iaf få lite reaktioner och bam! Du går i full försvarsställning och besvarar mina frågor med motfrågor och lägger direkt en röst på mig.

Så säg mig arvidos, röstar du på mig för att du helt plötsligt är övertygad om att jag är ulv, mer så än paxen och KK, eller vad handlar det om?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Trasapa said:
Så säg mig arvidos, röstar du på mig för att du helt plötsligt är övertygad om att jag är ulv, mer så än paxen och KK, eller vad handlar det om?
Ja, nu tror jag att du är ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Röstläge
KK 1: Brynolf, Trasapa
Arvidos 1: Mukwa
Brynolf 1: Arvidos, Xyas
!Paxen 1: Arvidos, Brynolf
Trasapa 2: KK, Arvidos
Inte röstat: !Paxen

------

Ok. Vi har några timmar kvar och en hel del inlägg kvar allihop. Dags att producera nu.

Facket-debaclet: Jag har inget fack inskrivet i mitt pm och det verkar det ju bara vara Arvidos som har, i ett sätt att vara emot det. Nu är ju min åsikt väldigt facklig så det är ju inte tomt prat, men jag tror inte att det handlar om att vara för eller emot facket, utan att vara för eller emot Tomtefar och hans business. Jag har ingen sammanställning av outningarna, men nog har många skrivit att de vill sitta i knäet på Tomtefar och att de är tjenis med honom, medan andra har skrivit om honom i mer negativa ordalag. Sedan tror jag att Vimes har skrivit åsikterna luddigt för att vi inte ska kunna hitta sambandet för fort. Eller så är Åsikt rent fluff som inte har någon bäring alls och är bara till för att förvilla. Jag var ju inte med i Varulvsson, men där hade väl inte fluffet någon inverkan alls har jag för mig.

Arvidos spelar aggressivt, men är också en av de som gräver. Trasapa är passiv och slår tillbaks mot Arvidos så där börjar det också lukta lite.

----
Min röst på Arvidos var inget mer än en pausröst och det är dags att göra något ordentligt av den nu. Arvidos har spelat stabilt och har en sund inställning till fluffet tycker jag. Vi måste ju pröva det och om det inte funkar måste vi döma ut fluffet så att vi kan hitta misstankar baserat på scum tells. Och än så länge har det inte uppstått några frågetecken kring fluffet, ingen tycks ju kunna använda det till någonting.

Så min röst kommer falla på Brynolf. Han är svajigast och det är honom vi kommer få ut mest ifrån om vi tar ut. Dessutom röstade både Hastfer och Basse, två verifierat gröna, på Brynolf.

Röst: Brynolf
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, tillbaka efter en råddig dag. Lösa tankar på väg till lucia-genrepet.

Angående facket tror jag alltså imte det leder nånstans. Jag o Paxen har ju tex helt o-fackliga åsikter. Om Åsikterna nu betyder nånting alls, är det ju läge att se vad de minsta gemensamma nämnarna är. Och de är nöjd/missnöjd med arbetsplatsen. Vill ni rota så börja där. Jag tror inte det leder nånvart.

Trasapa och Arvidos är igång. Kul! Får se om jag hinner sätta mig in i den dusten.

Jag tycks fortfarande misstänkt. Är det parentes-gate som spökar fortfarande eller?

KK drar igång en liten röst-analys. Det borde man ju tänkt på förstås. Ska spana närmare på den.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 10

Jag hittade en lucka att löka lite så varför inte kasta in ett inlägg. Tanken är att jag tänkte lyfta lite saker som jag mycket väl kan bygga ett ulv-case på mot Trasapa från R1 och alla får ju gärna kommentera.

Trasapa said:
Själv tyckte jag inte att Mukwa's uttalande var speciellt underligt, mer så är era reaktioner. Som Mukwa säger så antog jag också att några säkert sitter inne med andra "roller" än just tomtenisse. Vi kanske har nissegummor, alver eller annat oknytt. Dessutom stämmer hans åsikt med min också så det ger han bättre sken.
I K.K´s tycke är det här nått som kan komma från en ulv.

1. Jag misstänkte Mukwa för ulveri i uppstarten pågrund av hans inställning till våra roller. Min inställning till det hela var att det är onödigt att outa roller (utifall vi har powerroller) alternativt är det onödigt eftersom det inte har någon betydelse.

2. Trasapa har samma åsikt. Alltså, inte åsikt som den vi har i rollen utan att han är en tomtenisse som vill rösta ut de som nästlat sig in. Jag kan se ulvighet i det i och med att det Trasapan gör där är att köpa sig grönhet.

= Hastfer/Mukwa har samma "tomtenisse som röstar på de som nästlat sig in" pryl och eftersom vi vet att Hastfer är grön så vet ju en ulv att han är grön och att ha samma saker som en grön spelare är att köpa sig grönhet.

Trasapa said:
Men Hastfer, är det någon mer anledning till din röst på mig? Eller ska jag sätta mig som anonym som resten så du slipper bli nojig?
Jag kan se detta som överlagd ulvighet. Trasapa som inte var osynlig från start av liret får plötsligt en perfekt anledning att byta till osynlig.

Varför gör en bybo det? En bybo har inget att dölja! Varför gör Trasapan det? Är det för att bybo-Hastfer inte skall rikta sin blick mot Trasapan allt för hårt? Känns som en perfekt överlagd ulvpryl.

Trasapan said:
Jag vill bara inflika att jag har samma "uppbyggnad" som Mukwa verkar ha, även Hastfer. Det hänvisade jag till i mitt första inlägg där jag (lite korkat formulerat kanske) höll med om Mukwas åsikt gällande att jag vill få bort fusknissarna.
Jag kan se detta som ulvigt. Trasapa vill verkligen visa att han är på samma planhalva som de gröna nissarna. Det gäller alltså fusknissarna och inte av samma Åsikt som finns i rollen.

Trasapa said:
Jag delar mukwas och hastfers(?) åsikter angående arbetsförhållanden i tomteverkstan. För psosialismen!
Jag kan absolut se detta som ulvigt. Trasapan outar rätt sent och att han själv stoppar sig i samma fack som Hastfer är ju klokt eftersom han sedemera nattmördas.

Trasapa said:
Så att hastfer kan bekräfta att han har samma textrad som Mukwa är inte grönande?(jag har också gett mukwa medhåll men det vill inte K.K ta upp)
Det här hör ju hemma med det mesta ovanstående. Trasapan vill verkligen ligga i samma fack som grön-Hastfer och Mukwa. Han vill vara där med samma textrad.

OBSERVERA! Rätt textrad har serverats av K.K och ingen annan. Rätt rad har inte använts av varken grön-Hastfer eller Mukwa. Rätt rad har sedan bekräftas av både grön-Hastfer och grön-Basse.

Det kan ju inte Trasapan veta från start där så det är klart han vill höra till grön-Hastfers lag så långt det går, men det sjuka är ju att Hastfer har gjort en honingsfälla utan dess like som fångat Trasapan.

Trasapa said:
Jag vill inte hänga brynolf den här rundan. Dels eftersom jag tycker att K.K pingar högre just nu och att Brynolf är sjukt het i andra rundan, därför tar jag alla tecken på att få ut honom tidigt som ulvamoves(om han inte är ulv då är jag såklart lurad).
Jag kan absolut se detta som ulvigt. Trasapa röstar på K.K! Det finns alternativ. Det finns möjlighet att vara med och avgöra vem BYN skall nacka.

1. Trasapa vill inte hjälpa till att hänga ulv-Brynolf
2. Trasapa vill inte smutsa ner sin ulvpläd genom att rösta ut grön-Brynolf

Utöver Brynolf finns ju Basse att rösta på men det är ju samma grej där. Alltså, Trasapan vill inte smutsa ner sin pläd.

Däremot har Trasapa genom hela runda 1 snackat om att han vill veta mer av Basse och Brynolf och smått misstänkt dem, men att rösta på någon mot slutet var inte på tapeten eftersom Trasan hellre visar vart han står i K.K frågan (som är en ickefråga).

Detta är alltså R1.

Utöver det så har Trasapa byggt ett case mot mig som jag har besvarat efter bästa förmåga, men har jag fattat det hela rätt är inte Trasapa nöjd med det i R2.

Trasapa said:
Jag kommer inte slänga bort tid på att göra en snygg liten punktlista över mina anklagelser mot dig KK, jag har skrivit flera uttömmande inlägg i ämnet och Brynolf har också ett par punkter, du kan gott läsa lite själv. Som bybo borde man ju vara såpass intresserad av att gröna sig så man kan ta sig tiden att faktiskt läsa anklagelser utan att de ska serveras i punktform.
Så jag hittade det. Alltså, jag har svarat både dig och Brynolf (mina två främst misstänkte, vilket sammanträffande). Tycks jag inte intresserad av att svara tycker du? I R2 här har jag väl skrivit en 3-4 inlägg riktade till dig eller Brynolf. Jag har gått igenom ditt feta case från R1 och besvarat det men inte fått nån respons.

Brynolf har gett mig en hel del respons och bemött saker och ting som jag skrivit till honom, men du har valt att lägga locket på och anklaga mig för icke byboighet när jag ber om en punktlista med misstankar mot mig.

Läs mina inlägg i R2 igen så skall du nog se att jag besvarat det du vill att jag skall besvara och har jag missat nått så är det bara att skriva ett inlägg med dom punkterna. Om du i tråden hittar något som jag troligen vill ha respons på eller nått som du bör dementera kan du ju göra det. Nu tror jag att Brynolf dementerat mer saker åt dig än du själv gjort.

Återkommer om en stund.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 10

Snart är jag off resten av kvällen och jag har inte läge att vara med och trolla med rösterna i slutet. Nog för att det kanske är bra med tanke på att jag trollade fel senast..

Okay, vi hängde Basse senast och det var mycket tack vare att Arvidos fack-gate såg väldigt bra ut. Jag rycktes med i stunden när Mukwa plötsligt bytte röst och det kändes som att det skulle bli ulv-kill!

xyas har också (har jag för mig) nämnt att han rycktes med en aning och hade feeling för Arvidos fack-gate så jag är ju inte helt ensam om detta.

Hur som.

Trasapa är ju helt obrydd i det hela och röstar på K.K. Det är ju om vi kollar stora varulvsspelsboken rätt ulvigt att inte ta ställning till det som verkligen är på tapeten. Trasapa har (rätta mig om jag har fel) även varit den som är MEST på gällande att tillhöra "rätt" saker i spelet.

Utifrån mitt PM så har jag försökt hitta någon att gröna, men det har ju inte funkat (vilket jag har skrivit om i ett rätt fett inlägg tidigare). Min åsikt är skit värd för mig och för byn. Således tror jag att allas åsikter är skit värd och endast är till för att förvilla och få oss nått att prata om.

Trasapan är som sagt var väldigt mån om att tillhöra och ha samma saker som andra. Speciellt då Hastfer som är bekräftad grön. Det är ur min synvinkel ulvigt.

Brynolf är kandidat två till galgen. Det bästa hade ju varit om vi blev av med honom senast, men jag och Mukwa får ju ta på oss den skiten. Det skulle så klart kännas bra att nacka honom den här rundan, men tänkt om han är grön lixom! Då hade vi två bybor på kornet i R1 och ulvarna flinar i mjugg att vi återigen tar upp yxorna för att hacka Brynolf till späckhuggarmat.

Mitt case mot Brynolf bygger väl mest på parentesen. Grejen med hans vulva och den här prylen i början har jag nog aldrig klagat på eller sett som en ping. Det var väl mycket därför han var på väg mot galgen i R1 eller? Referensen till konkel föll mig rätt bra i smaken och när Brynolf ville veta mitt kön så drog ju jag igång med mitt snas-snack så jag kan ju förstå varför Brynolf snackar om HBTQ-tomtar och skit. Däremot så har Brynolf (likt Trasapa) inte läst mina inlägg med byboglasögon och sökt likt hökar för att kasta brunt på mig trots att jag har varit tydlig med outning av åsikt och sådant.

Stör mig som fan på att jag anklagas för svajighet gällande parentesen (alltså den där parentesen som utmålar Brynolf som ulv). Jag är ju väldigt rak där men på nått vis vill Brynolf få det till svajighet och den vinkligen känns på tok för ulvig och den tar ju bort en del av misstänklighetshalten* gentemot honom själv.

misstänklighetshalten är troligen inte ett riktigt ord och jag bajsar ut ord nu innan jag får fullt upp med barn, hedenhösar och sedan lir.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 9 av 10

Okay. Utanför boxen nu då!

xyas kommer jag inte hänga eftersom han spelar som xyas gör och det är inte rätt att hänga honom på grund av det.

!Paxen är inte kul att hänga för jag har inga vibbar där och är han ulv så får han väl vara ulv och vinna på rätt sugig aktivitet.

Arvidos tänker jag inte hänga. Är han ulv skall han ha credd för sin mästerplan med fack-gate som fick Basse hängd.

Mukwa kan jag hänga men för vad? Att han ville att vi skulle outa roller för att det är mest sejf? Det är ju fortfarande en legetim anledning må jag säga för det är ju så utanför boxen att snacka så med tanke på upplägget. Givet så färgar alla tidigare spel av sig på Mukwa och vi brukar inte villa ligga med varandra direkt. Nu har vi inte bufflat så mycket det här liret och det kan ju vara en ping? Sen är vi ju högst delaktig båda två till Basses död (R.I.P motherfnuker!)

Övriga två är de mest troliga ulvarna.

Trasapa / Brynolf

Egentligen är det ju upp till er vem vi skall hänga? Rösta så får vi se vart det bär av. Att rösta på Arvidos eller K.K tror jag inte är rätt väg att gå så (alltså, jag är inte säker på Arvidos men vet ju att jag är clean).

Varför misstänker ni inte varandra?

Jobba, jobba. Rösta, rösta!
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vilket jävla blaha bajsande inlägg konkel. Orkar du inte ens anstränga dig nu?

konkel said:
OBSERVERA! Rätt textrad har serverats av K.K och ingen annan. Rätt rad har inte använts av varken grön-Hastfer eller Mukwa. Rätt rad har sedan bekräftas av både grön-Hastfer och grön-Basse.
Och ändå, ÄNDÅ! Tog det hela jävla första rundan så gott som innan du fattade vad vi andra såg direkt i Mukwas inlägg. Men du hängde upp dig på en parentes och helt plötsligt kände du inte alls igen texten. I call bullshit.
konkel said:
Jag kan absolut se detta som ulvigt. Trasapa röstar på K.K! Det finns alternativ. Det finns möjlighet att vara med och avgöra vem BYN skall nacka.

1. Trasapa vill inte hjälpa till att hänga ulv-Brynolf
2. Trasapa vill inte smutsa ner sin ulvpläd genom att rösta ut grön-Brynolf

Utöver Brynolf finns ju Basse att rösta på men det är ju samma grej där. Alltså, Trasapan vill inte smutsa ner sin pläd.
Haha den här är ju sämst. Jag röstar på dig därför är jag ulv! Jag var inte övertygad på att varken Basse eller Brynolf var ulv, ärligt talat fattar jag fortfarande inte varför ni kände för att rösta ut Basse. Och brynolf, parentes-gate eller? Vilka skitnödiga "cases". Jag hade helt klart bättre ping på dig och som röstläget var så fanns det inget jag kunde göra åt vem som skulle åka ut. Det var du och Mukwa som svängde om till basses förfall och det hade jag aldrig kunnat ändra på.

MEN, det du gör så jävla genomskinligt och värdelöst här konkelman är att du inte tänkt klart som bybo här heller.
Jag vill inte hänga en grön/ulv Brynolf för att fläcka ner mig själv?
Jag vill inte hänga en grön basse för att fläcka ner mig själv?
Men jag har inga problem att köra stenhårt mot dig som tydligen är grön då? Vilket jag borde veta som ulv.
Som ulv är det ju fullständigt värdelöst att göra som jag har gjort och det borde du ju veta.

Är Brynolf grön så hade det ju varit perfekt att gömma sig i det drevet. Är Brynolf ulv så hade jag lika gärna kunnat hänga på Arvidos bandvagn mot Basse utan några större frågetecken och i förhoppning att kanske rädda Brynte. Men vad gör jag? Jo jag hoppar på en helt ny individ och drar strålkastarna på mig, smart..

Uppenbarligen var det inte så smart som bybo att leta pings utanför dreven heller för det har ju bara straffat mig själv. Som Arvidos sa, det är inte sejf att söka ping på vissa..

Nej konkel nu rider du bara på momentet från Arvidos utan att komma med något som helst konstruktivt själv.

konkel said:
Stör mig som fan på att jag anklagas för svajighet gällande parentesen (alltså den där parentesen som utmålar Brynolf som ulv). Jag är ju väldigt rak där men på nått vis vill Brynolf få det till svajighet och den vinkligen känns på tok för ulvig och den tar ju bort en del av misstänklighetshalten* gentemot honom själv.
Svajighet i parentesen? Det är mer än så det handlar om och det borde du fatta om du nu läst allt och svarat på allt som du säger..
Parentesen handlar inte om att du varit svajig, det handlar om att du inte kändes vid Mukwas text.

Det här blir mitt sista inlägg för kvällen och troligen spelet. Jag räknar helt enkelt med att bli utröstad eftersom arvidos och KK gangat upp sig och ingen annan är speciellt aktiv. Det här börjar bli tjatigt.
Precis som slutet av förra liret då jag blev utspelad av ihopgangade ulvar medan byn såg på. Tack, skitby

Jag lämnar med en slutkläm, om KK är ulv så är Arvidos ulv, that is all.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Sista inlägget.

Ses snart Trasan! Du må slänga dig i bilen över hit omgående för annars bli du ju sen.


Trasapa said:
Vilket jävla blaha bajsande inlägg konkel. Orkar du inte ens anstränga dig nu?

konkel said:
OBSERVERA! Rätt textrad har serverats av K.K och ingen annan. Rätt rad har inte använts av varken grön-Hastfer eller Mukwa. Rätt rad har sedan bekräftas av både grön-Hastfer och grön-Basse.
Och ändå, ÄNDÅ! Tog det hela jävla första rundan så gott som innan du fattade vad vi andra såg direkt i Mukwas inlägg. Men du hängde upp dig på en parentes och helt plötsligt kände du inte alls igen texten. I call bullshit.
konkel said:
Jag kan absolut se detta som ulvigt. Trasapa röstar på K.K! Det finns alternativ. Det finns möjlighet att vara med och avgöra vem BYN skall nacka.

1. Trasapa vill inte hjälpa till att hänga ulv-Brynolf
2. Trasapa vill inte smutsa ner sin ulvpläd genom att rösta ut grön-Brynolf

Utöver Brynolf finns ju Basse att rösta på men det är ju samma grej där. Alltså, Trasapan vill inte smutsa ner sin pläd.
Haha den här är ju sämst. Jag röstar på dig därför är jag ulv! Jag var inte övertygad på att varken Basse eller Brynolf var ulv, ärligt talat fattar jag fortfarande inte varför ni kände för att rösta ut Basse. Och brynolf, parentes-gate eller? Vilka skitnödiga "cases". Jag hade helt klart bättre ping på dig och som röstläget var så fanns det inget jag kunde göra åt vem som skulle åka ut. Det var du och Mukwa som svängde om till basses förfall och det hade jag aldrig kunnat ändra på.

MEN, det du gör så jävla genomskinligt och värdelöst här konkelman är att du inte tänkt klart som bybo här heller.
Jag vill inte hänga en grön/ulv Brynolf för att fläcka ner mig själv?
Jag vill inte hänga en grön basse för att fläcka ner mig själv?
Men jag har inga problem att köra stenhårt mot dig som tydligen är grön då? Vilket jag borde veta som ulv.
Som ulv är det ju fullständigt värdelöst att göra som jag har gjort och det borde du ju veta.

Är Brynolf grön så hade det ju varit perfekt att gömma sig i det drevet. Är Brynolf ulv så hade jag lika gärna kunnat hänga på Arvidos bandvagn mot Basse utan några större frågetecken och i förhoppning att kanske rädda Brynte. Men vad gör jag? Jo jag hoppar på en helt ny individ och drar strålkastarna på mig, smart..

Uppenbarligen var det inte så smart som bybo att leta pings utanför dreven heller för det har ju bara straffat mig själv. Som Arvidos sa, det är inte sejf att söka ping på vissa..

Nej konkel nu rider du bara på momentet från Arvidos utan att komma med något som helst konstruktivt själv.

konkel said:
Stör mig som fan på att jag anklagas för svajighet gällande parentesen (alltså den där parentesen som utmålar Brynolf som ulv). Jag är ju väldigt rak där men på nått vis vill Brynolf få det till svajighet och den vinkligen känns på tok för ulvig och den tar ju bort en del av misstänklighetshalten* gentemot honom själv.
Svajighet i parentesen? Det är mer än så det handlar om och det borde du fatta om du nu läst allt och svarat på allt som du säger..
Parentesen handlar inte om att du varit svajig, det handlar om att du inte kändes vid Mukwas text.

Det här blir mitt sista inlägg för kvällen och troligen spelet. Jag räknar helt enkelt med att bli utröstad eftersom arvidos och KK gangat upp sig och ingen annan är speciellt aktiv. Det här börjar bli tjatigt.
Precis som slutet av förra liret då jag blev utspelad av ihopgangade ulvar medan byn såg på. Tack, skitby

Jag lämnar med en slutkläm, om KK är ulv så är Arvidos ulv, that is all.
Jag är öppen för att hänga Brynolf. Röstar du där så gör jag det okay?

Det där med svajigheten i parentesen är inget jag retar upp mig på gällande dig Trasan. Det är riktat mot Brynolf.

Gällande att jag inte köpte att Mukwa skrev nått i stilen med: "Jag är tomtenisse som vill rösta ut de som nästlat sig in" handlar fortfarande om att jag omöjligt kan släppa/gröna en spelare som i kortfattat format skriver:

Jag är tomte (alltså, bybo)
som vill rösta in de som nästlat sig in (alltså, ulv)

Lixom, jag har inte grönat dig eller någon annan fast du skriver att du har samma grej som Mukwa (trots att Mukwa har samma grej som mig).

Varför grönar inte du mig när jag skriver EXAKT vad det står i bybornas pm? Jag borde ju vara supergrön tack vare att jag skriver EXAKT rätt sak.

Jaja. Vifåse.

Rösta på Brynolf du så gör jag det också (om det fler gör det alltså så att vi inte röstar i blindo och inte får ut varken dig (Trasapa) eller Brynolf.
 
Top